"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

هر چه خدا بخواهد

 هر چه خدا بخواهد 

سالهای بسیار دور پادشاهی زندگی میکرد که وزیری داشت.
وزیر همواره میگفت: هر اتفاقی که رخ میدهد به صلاح ماست.

روزی پادشاه برای پوست کندن میوه کارد تیزی طلب کرد اما در حین بریدن میوه انگشتش را برید،وزیر که در آنجا بود گفت: نگران نباشید تمام چیزهایی که رخ میدهد در جهت خیر و صلاح شماست !

پادشاه از این سخن وزیر برآشفت و از رفتار او در برابر این اتفاق آزرده خاطر شد و دستور زندانی کردن وزیر را داد...

چند روز بعد پادشاه با ملازمانش برای شکار به نزدیکی جنگلی رفتند. پادشاه در حالی که مشغول اسب سواری بود راه را گم کرد و وارد جنگل انبوهی شد و از ملازمان خود دور افتاد،در حالی که پادشاه به دنبال راه بازگشت بود به محل سکونت قبیلهای رسیدکه مردم آن در حال تدارک مراسم قربانی برای خدایانشان بودند،  زمانی که مردم پادشاه خوش سیما را دیدند خوشحال شدند زیرا تصور کردند وی بهترین قربانی برای تقدیم به خدای آنهاست!!!

آنها پادشاه را در برابر تندیس الهه خود بستند تا وی را بکشند،  اما ناگهان یکی از مردان قبیله فریاد کشید : چگونه میتوانید این مرد را برای
قربانی کردن انتخاب کنید در حالی که وی بدنی ناقص دارد، به انگشت او نگاه کنید !!!
به همین دلیل وی را قربانی نکردند و آزاد شد.  پادشاه که به قصر رسید وزیر را فراخواند و گفت:اکنون فهمیدم منظور تو از اینکه میگفتی هر چه رخ میدهد به صلاح شماست چه  بوده زیرا بریده شدن انگشتم موجب شد زندگیام نجات یابد اما در مورد تو چی؟ تو به زندان افتادی این امر چه خیر و صلاحی برای تو داشت؟!!
وزیر پاسخ داد: پادشاه عزیز مگر نمیبینید،اگر من به زندان نمیافتادم مانند همیشه در جنگل به همراه شما بودم در آنجا زمانی که شما را قربانی نکردند مردم قبیله مرا برای قربانی کردن انتخاب میکردند، بنابراین میبینید که حبس شدن نیز برای من مفید بود!!!

اخبار ویژه (۳۱/۱/۸۸)

 اخبار ویژه (۳۱/۱/۸۸)
 
 «مایلی‌کهن» از سرمربیگری تیم ملی استعفا داد
 
ایسنا: محمد مایلی‌کهن به دلیل بیانیه‌ی روز گذشته‌اش در فدراسیون فوتبال حاضر شد و درباره‌ی محتوای این بیانیه توضیحاتی را ارایه کند.

درحالی که بیانیه‌ی "محمد مایلی‌کهن" واکنش‌های متفاوت و متعددی را در بین مردم و رسانه‌ها ایجاد کرده است، مسوولان فدراسیون فوتبال با دعوت از سرمربی تیم ملی به فدراسیون از او درباره‌ی این بیانیه توضیح خواستند.

این جلسه دو ساعت به طول انجامیده و مسوولان فدراسیون فوتبال تاکید کرده‌اند که در این شرایط که تیم ملی بیش از همیشه به آرامش نیاز دارد، طزح چنین بحث‌هایی بی‌نتیجه خواهد بود

بر اساس این گزارش؛ صبح امروز (دوشنبه) جلسه‌ای با حضور علی کفاشیان، مهدی تاج، عزیزمحمدی ومحمد مایلی‌کهن در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد که بر طبق شنیده‌ها پس از صحبت‌های رد و بدل شده؛ مایلی‌کهن استعفای خود را از سرمربیگری تیم ملی تقدیم رییس کمیته‌ی تیم‌های ملی کرده است اما، در نهایت با وساطت علی کفاشیان و عزیزمحمدی این استعفا مورد موافقت قرار نگرفته است.


این جلسه دو ساعت به طول انجامیده و مسوولان فدراسیون فوتبال تاکید کرده‌اند که در این شرایط که تیم ملی بیش از همیشه به آرامش نیاز دارد، طزح چنین بحث‌هایی بی‌نتیجه خواهد بود.


در ادامه‌ی جلسه نیز "محمد مایلی‌کهن" از مواضع خود در قبال انتشار بیانیه‌ی اخیرش علیه‌ی قلعه‌نویی دفاع کرده است. 

 فوتوکاتور: گیردادن به گشت ارشاد

 

photo878801200722_L600.jpg




photo878801221218_L600.jpg




photo12437153_orig.jpg




photo2327075_885.jpg 


اختلاف نظر اصولگرایان درباره احمدی نژاد 

 

وی با تاکید بر لزوم عاقل بودن جریان اصولگرایی اعم از اصولگرایان حاضر در مجلس ودولت، یادآور شد که اختلاف سلیقه همواره وجود داشته است و وجود چنین اختلاف سلیقه‌هایی،‌ضعف محسوب نمی‌شود. 

یک نماینده نزدیک به دولت با بیان اینکه اصولگرایان منتقد دولت، مخالف رویکرد اصولگرایی دولت نیستند، از حمایت نهایی آنها از کاندیداتوری احمدی‌نژاد خبر داد.

علی اصغر زارعی نماینده تهران، در گفت‌وگو با ایلنا، انتقادات برخی اصولگرایان به عملکرد دولت نهم را نشان دهنده، حساسیت آنها نسبت به برخی نقاط ضعف‌ها در این دولت دانست و افزود: بسیاری از این انتقادات مورد توجه دستگاه اجرایی قرار گرفته و می‌گیرد. چرا که دولت نهم نسبت به اتخاذ مواضع انتقادی، ‌مخالفتی ندارد.

وی با تاکید بر لزوم عاقل بودن جریان اصولگرایی اعم از اصوللگرایان حاضر در مجلس ودولت، یادآور شد که اختلاف سلیقه همواره وجود داشته است و وجود چنین اختلاف سلیقه‌هایی،‌ضعف محسوب نمی‌شود.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی از توافق اصلی میان اصولگرایان بر اخذ رویکرد اصولگرایی و مبتنی بر عدالت، مبارزه با ظلم و فساد و کم کردن اختلافات طبقاتی خبر داد که اجماع نهایی نسبت به آن صورت خواهد گرفت.

زارعی پیش‌بینی کرد که به تدریج فضای حاکم بر مجلس به سمتی پیش رود که تمامی نمایندگان اصولگرای مجلس از کاندیداتوری احمدی‌نژاد حمایت کنند.

وی با بیان اینکه فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان فراکسیون حامیان احمدی‌نژاد، در حال رایزنی با دیگر گروه‌های اصولگرا برای جلب حمایت آنها از کاندیداتوری رئیس جمهور است، افزود: تاکنون اکثر گروه‌های اصولگرا از احمدی‌‌نژاد حمایت کرده‌اند و دیگران نیز به زودی موضع ود را اعلام خواهند کرد.

این نماینده تهران تاکید کرد که اصولگرایان اختلاف نظری در حمایت از احمدی‌نژاد ندارند. 

 

کروبی واقعه هولوکاست را تایید کرد  

  

در آن زمان هم گفتم این چه حرفی است که گفته می‌شود هولوکاست وجود نداشته ، مسلما چنین واقعه‌ای رخ داده است . 

ایرنا: مهدی کروبی گفت : واقعه هولوکاست مسلما وجود داشته است و قبلا هم این را گفته ام.

وی در گفت و گو با سایت حامیانش در پاسخ به این سوال آیا به نظر شما هولوکاست واقعیت بوده و یا افسانه، توضیح داد : در این مورد من چند بار اظهار نظر کردم و یک بار دو سال پیش در دانشگاه تهران در برنامه‌ای که به مناسبت سالگرد انقلاب برگزار شده بود درباره این موضوع صحبت کردم.

در آن زمان هم گفتم این چه حرفی است که گفته می‌شود هولوکاست وجود نداشته ، مسلما چنین واقعه‌ای رخ داده است .

وی افزود : بالاخره یک حادثه‌ای رخ داده و کشتاری صورت گرفته است ، حالا اینکه شش میلیون نفر و یا شش هزار نفر در این حادثه بوده‌اند فرقی نمی کند . هولو کاست مسلما وجود داشته است. 

 

تعطیلی 400 کارگاه و بیکاری 200هزار کارگر 

علیرضا محجوب با پیش‌بینی وضعیت اقتصادی در سال 88 اظهار داشت: آنطور که ارزیابی می‌شود، در سال 88 مرگ بر ولادت در عرصه اقتصاد پیشی خواهد گرفت. دبیرکل خانه کارگر از تعطیلی 400 بنگاه تولیدی و بیکاری 200 هزار کارگر به عنوان شاهد مدعای خود یاد کرد و گفت: البته تا خرداد ماه آمار دقیقی منتشر خواهد شد. 

 ایلنا: دبیر کل خانه کارگر ضمن اعلام ویژه برنامه‌های هفته کارگر به تشریح آخرین مسائل جامعه کارگری ایران پرداخت.

علیرضا محجوب در نشست رسانه‌ای صبح امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد ایران از اواسط دهه 70 به بیماری هلندی مبتلاست، گفت: در سال 88 در عرصه اقتصاد آمار مرگ و میر از آمار ولادت بیشتر خواهد بود.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به عملکرد دولت نهم در عرصه‌های مختلف تصریح کرد:‌ دولت نهم در عرصه‌های مختلف کارگری اقداماتی انجام داد و برخی از آنها با اعتراض کارگران مواجه شد که از میان آنها می‌توان به فرم جدید قراردادهای کار و تعیین حداقل دستمزد اشاره کرد.
وی افزود:‌ مجلس و فراکسیون کارگری از بازنشستگان به علت پیگیری و دستیابی به همسان‌سازی حقوقشان متشکر است؛ زیرا کلید این طرح از سوی خود آنان زده شد و با وجود مقاومت‌های بسیار، امروز شاهد هستیم که این طرح با اعتبار اولیه 2500 میلیارد تومان اجرا می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به بحران اقتصادی جهانی اظهار داشت:‌ بحران جهانی که دامنگیر اقتصاد ایران شده است،‌ بی‌شک تأثیرات فراوانی خواهد داشت و به منظور تبدیل کردن این بحران به فرصت، باید برنامه‌ای از پیش تعیین شده وجود داشته باشد.
وی افزود:‌ لازم است به این نکته نیز اشاره کرد که اقتصاد ایران از سال 74 در بحران به سرمی‌برد و به بیماری هلندی دچار شده است. بالا بردن حجم نقدینگی و دیگر عملکردها این وضعیت را تشدید خواهد کرد و در این شرایط هر دولتی در جهت کنترل رشد نقدینگی قدم بردارد، قابل تحسین است.

محجوب با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل واحدهای بحران‌زده‌ روبرو هستیم، گفت: این بحران به نحوی است که برخی کارخانه‌های سیمان از سال قبل تاکنون بازگشایی نشده‌اند. این اتفاق که برای اولین بار در تاریخ سیمان رخ داده است، از فروش نرفتن محصول سیمان در سال گذشته ناشی می‌شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:‌ این وضعیت در کارخانه‌های لوازم خانگی نیز قابل مشاهده است. بیشتر این کارخانه‌ها به تک‌فروشی روی آورده‌اند و اگر بگوییم که دچار رکود نشده‌ایم در حق خود جفا کرده‌ایم چرا که موضوع کاملاً روشن است.

وی با بیان اینکه تا وقتی که دچار وضعیت رکود تورمی هستیم و روند رو به رشد قیمت‌ها ادامه دارد، ‌تولیدکنندگان انگیزه‌ای برای ادامه نخواهند داشت، گفت: در این وضعیت تولید فاقد توجیه اقتصادی است.

مرگ بر زایش در عرصه اقتصاد پیشی گرفته است
علیرضا محجوب با پیش‌بینی وضعیت اقتصادی در سال 88 اظهار داشت: آنطور که ارزیابی می‌شود، در سال 88 مرگ بر ولادت در عرصه اقتصاد پیشی خواهد گرفت.
دبیرکل خانه کارگر از تعطیلی 400 بنگاه تولیدی و بیکاری 200 هزار کارگر به عنوان شاهد مدعای خود یاد کرد و گفت: البته تا خرداد ماه آمار دقیقی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات اتاق بازرگانی در رابطه با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی در طول بحران اقتصادی تاکید کرد‌: ‌ایران به جای بسته حمایتی به سیاست حمایتی نیاز دارد.

به گفته محجوب، تزریق نقدینگی و حمایت مستقیم مالی برای روی پا ایستادن بسیاری از واحدها کمک نخواهد کرد و باید به جای بسته حمایتی، سیاست‌های حمایتی که فاقد هزینه هستند به وجود بیاید.

در ادامه این نشست محجوب با اشاره به حادثه معدن باب‌نیزو که روز گذشته رخ داد، تصریح کرد:‌ فردا تحقیق و تفحص در رابطه با این مساله آغاز خواهد شد. در حالی که روز گذشته آمار کارگران کشته شده در این حادثه 12 نفر اعلام شده بود امروز آمار 14 نفری اعلام شده است. بی‌شک به دلیل عدم وجود تجهیزات ایمنی در معادن چنین حادثه‌های ناگواری رخ می‌دهد.

وی با ابراز تسلیت به خانواده‌های این کارگران گفت: اقدامات لازم جهت شناسایی مقصران حادثه و برخورد با آنها به عمل خواهد آمد.

شغل خبرنگاری سخت و زیان‌آور است

محجوب گفت: قانون سخت و زیان‌آور بودن مشاغل به سختی اجرا می‌شود‏ و این درحالی است که بارها در مورد روشن بودن این قانون تذکر داده شده است.

وی با اشاره به قانون سخت و زیان‌آور بودن شغل پرستاری که در دهه 70 تصویب شد، گفت: این شغل نیز در سال 81 مورد شبهه قرار گرفت که آیا سخت و زیان‌آور است یا خیر؟ اما در سال گذشته بالاخره این موضوع تصویب شد.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه نام خبرنگار به صراحت ‌در آئین‌نامه ذکر شده است، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی نسبت به درست اجرا کردن این قانون متعهد و بهانه‌جویی‌هایی که در اجرای آن می‌شود،‌ بی‌مورد است؛ زیرا شغل خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان‌آور است.


 بیمه کارگران ساختمانی از امسال اجرا می‌شود


وی با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد:‌ بیمه این افراد از ابتدای سال اجرایی شده است و آخرین اصلاحات آن در سال گذشته اجرا شد.
محجوب افزود: قاعده این بیمه به گونه‌ای است که هر فرد به محض اثبات رابطه شغلی کارگر ساختمانی، به طرقی که در قانون پیش‌بینی شده است با واریز 7 درصد حق بیمه خود قادر به بیمه شدن است.

وی تاکید کرد: در این میان داشتن برگ مهارت تنها شرط بیمه شدن نیست و کارگر می‌تواند از طرق دیگر هم خود را بیمه کند.

داشتن قرارداد یک شکل قانونی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در هیچ جای قانون داشتن یک نوع قرارداد ذکر نشده است و لازم است تا این نوع قراردادها تنها جنبه پیشنهادی برای کارگران و کارفرمایان باشد.
وی افزود: نمی‌توان ‌قراردادهای شفاهی که 60 درصد قراردادهای کارگران را تشکیل می‌دهند، نادیده گرفت. همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز اعتراض مکتوبی در رابطه با این قراردادها تنظیم کرده است که انتظار آن می‌رود این مشکل نیز برطرف شود.

در این نشست همچنین مشروح ویژه برنامه‌های هفته کارگر سال 88 از سوی دبیرکل خانه کارگر اعلام شد.

محجوب ضمن تبریک هفته کارگر به این قشر زحمت‌کش اظهار داشت: شنبه 5 اردیبهشت و جمعه 11 اردیبهشت روزهای آغازین و پایانی این هفته هستند و برخی از مراسم‌ها یا موضوعات همانند سال گذشته و برخی متفاوت هستند.

وی افزود: شنبه 5 فروردین روز کارگران و تجدیدمیثاق با آرمان‌های امام (ره) است و کارگران باحضور در مرقد آن بزرگوار و نثار تاج گل هفته کارگر را آغاز خواهند کرد و همچنین کنگره سراسری خانه کارگر نیز در این روز در یکی از سالن‌های جنبی برگزار خواهد شد.

علیرضا محجوب تصریح کرد: یکشنبه ششم اردیبهشت روز تجلیل از بیمه‌شدگان است، و لذا مراسمی در تهران و استان‌های مختلف به شکل گفت‌وشنود برای بیان مشکلات کارگران برگزار می‌شود، که بی‌شک این کار موجب انتقال مفاهیم و مشکلات جامعه کارگری خواهد شد.

نماینده مردم تهران افزود: روز دوشنبه که روز کارگران پیشکسوت است از افراد قدیمی‏‌، بازنشسته و پیشکسوت جامعه کارگری تجلیل خواهد شد و همچنین از اولین کارگر نمونه کشور و افراد موثر در قانون کار قدردانی خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ روز سه‌شنبه و در چهارمین روز ار هفته کارگر، موضوع کارگران پیمانی و قراردادی مورد توجه قرار خواهد گرفت که یکی از مباحث داغ مجموعه کارگری است و همچنین در این جلسه درباره متن قراردادها، اظهارنظر خواهد شد.

محجوب افزود:‌ در پنجمین روز از هفته کارگر ملاقات کارگران با مقام معظم رهبری و دیگر مسوولین همانند رئیس مجلس و غیره ترتیب داده شده است.

وی افزود: روز پنجشنبه که به مناسبت ولادت حضرت زینب به نام روز پرستار و کارگران زن نامگذاری شده است، مراسم گرامیداشت روز پرستار در بخش‌های مختلف در تهران و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و از شخصیت‌های متفاوت به منظور صحبت در این مراسم دعوت شده است.

وی با اشاره به یازددهم اردیبهشت، روز جهانی کارگر گفت: به دلیل مصادف شدن این روز با جمعه، برنامه پیاده‌روی خانوادگی در بیشتر شهرها هماهنگ شده است. این برنامه در تهران نیز هماهنگ شده است اما هنوز مکان شروع و پایان آن مشخص نیست.

 

راه اندازی روزانه 290 وبلاگ برای تخریب دولت 

عبدالرضا داوری اظهار داشت: از آنجا که راه اندازی این حجم عظیم از وبلاگهای زنجیره ای توسط یک گروه 7 الی 10نفری صورت می گیرد، وبلاگهای مذکور عمدتا فاقد اسم و عنوان و عکس و حتی ایمیل صاحب وبلاگ بوده و غالبا با اسامی مستعار ایجاد شده اند. 

عبدالرضا داوری مدیرکل پژوهش ایرنا گفت: بر اساس پژوهشهای انجام شده، مخالفان دولت نهم برای دروغ پردازی و سیاه‌نمایی عملکرد دولت، به طور متوسط روزانه 290 وبلاگ با محتوای مشترک در فضای سایبر ایجاد می‌کنند.

عبدالرضا داوری پژوهشگر در گفتگو با فارس، گفت: یک مرکز فرماندهی واحد که خود را "جنبش وبلاگی حامیان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری " نامیده است مدیریت پروژه تخریب سایبری دولت نهم را برعهده دارد.

وی افزود: بررسی عملکرد این مرکز نشان می‌دهد که از ابتدای فروردین 88 روزانه 290 وبلاگ (هر 5 دقیقه یک وبلاگ) به ظاهر شخصی راه اندازی شده است اما مرور مطالب این وبلاگها حاکی از آن است که 98 درصد مطالب آنان مشترک و از یک کانون واحد تغذیه می شود.

داوری ادامه داد: آرشیو تمامی این وبلاگها صرفا فروردین 88 را نشان میدهد که این موضوع حاکی از آن است که وبلاگهای مذکور پس از فروردین 88 را اندازی شده اند.
مدیرکل پژوهش ایرنا تصریح کرد: در عین حال طراحی مشترک قالب و فرم این وبلاگها نشانگر آن است که ایجاد این وبلاگها با عجله کامل صورت می گیرد و طراحان این وبلاگهای زنجیره ای از فرصت کافی برای تغییر در فرم وبلاگها برخوردار نیستند.
داوری تاکید کرد: در انتخاب اسامی وبلاگهای زنجیره ای تلاش می شود تا مسائل قومیتی و منطقه ای و نیز مسائل مربوط به زنان و جوانان مورد توجه قرار گیرد.

این پژوهشگر افزود: 86 درصد از محتوای وبلاگهای زنجیره ای به انتشار گزارش های تخریبی علیه دولت نهم اختصاص دارد و سایر مطالب نیز به تبلیغ دیدگاههای کاندیدای مورد نظرشان اختصاص یافته است.

عبدالرضا داوری اظهار داشت: از آنجا که راه اندازی این حجم عظیم از وبلاگهای زنجیره ای توسط یک گروه 7 الی 10نفری صورت می گیرد، وبلاگهای مذکور عمدتا فاقد اسم و عنوان و عکس و حتی ایمیل صاحب وبلاگ بوده و غالبا با اسامی مستعار ایجاد شده اند.

مدیرکل پژوهش ایرنا خاطرنشان کرد: با توجه به روند کنونی ، پیش بینی می شود تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 22 خرداد 88 ، حدود 30000 وبلاگ زنجیره ای علیه دولت نهم از سوی این کانون تخریبی راه اندازی شود که این موضوع از یک جنگ سایبری تمام عیار علیه دولت نهم حکایت دارد. 

 

توصیه ناطق نوری به خاتمی درباره موسوی 

وی افزوده است: من در دولت میرحسین با اینکه با هم اختلافات داشتیم ولیکن وی احترام مرا همیشه داشت ولی احمدی نژاد هیچ احترامی برای من قائل نیست. 

یکی از سایت های اینترنتی اعلام کرد: اخیرا دیداری بین حجت الاسلام ناطق نوری و سید محمد خاتمی صورت گرفته است که در این دیدار ناطق نوری رهنمودهایی به خاتمی برای پیروزی میرحسین در انتخابات داده است.

به گزارش فارس به نقل از سایت امید88 ناطق نوری به خاتمی گفته است که شما به سراسر کشور سفر کن و بگو که "من کنت مولاه فهذا میرحسین مولاه "! هرکاری می توانید بکنید تا میرحسین رای بیاورد.

وی افزوده است: من در دولت میرحسین با اینکه با هم اختلافات داشتیم ولیکن وی احترام مرا همیشه داشت ولی احمدی نژاد هیچ احترامی برای من قائل نیست.
ناطق نوری همچنین گفته است که من یک تار موی هاشمی را به احمدی نژاد نمی دهم. من همانی هستم که اگر در دوم خرداد76 با هاشمی بودم رای می آوردم و این همه مشکل دیگر وجود نداشت. 

 

همایش چند میلیاردی مشایی در سال الگوی مصرف 

 

در این همایش، 800 تن از ایرانیان، از کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و دیگر نقاط دنیا به ایران آورده شدند و هزینه کامل رفت و برگشت آنان، اقامت در هتل استقلال و نیز سفر به مشهد،‌ اصفهان یا عسلویه به آنان پرداخت شد. 

آینده:با گذشت سه روز از برگزاری همایش ایرانیان خارج از کشور، آرام آرام حواشی آن، آشکار شده و کارشناسان را به شگفتی واداشته است.

از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه گذشته، همایشی تحت عنوان ایرانیان خارج از کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد که هرچند هدف آن برقراری ارتباط بیشتر با ایرانیان مقیم خارج از کشور و ترغیب آنان به سرمایه‌گذاری در کشور اعلام شد، برخی آن را بیشتر به یک همایش تبلیغاتی در آستانه انتخابات شبیه می‌دانند.

در این همایش، 800 تن از ایرانیان، از کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و دیگر نقاط دنیا به ایران آورده شدند و هزینه کامل رفت و برگشت آنان، اقامت در هتل استقلال و نیز سفر به مشهد،‌ اصفهان یا عسلویه به آنان پرداخت شد. 

 



محسن رضایی:به نفع هیچ کاندیداهایی کنار نمی روم

 
محسن رضایی:
نظر قطعی خود برای حضور در انتخابات را هفته آینده اعلام می‌کنم‌

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظر قطعی حضور خود در انتخابات را هفته آینده اعلام می‌کنم‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محسن رضایی بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم سومین سالگرد جانباز شهید مهدی حکمت‌پناه در مسجد سادات محله رامسر در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر فضای سردی بر انتخابات حاکم است که امیدواریم با حضور نخبگان برتر کشور این فضای انتخاباتی شفاف‌تر شده تا این فضا به گرمی گرایش یابد.
وی ادامه داد: وضعیت اصولگرایان در صحنه انتخاباتی در حال حاضر چون اصلاح‌طلبان است و هنوز به کاندیدای خاصی نرسیده‌اند و احتمال حضور چند کاندیدای اصولگرا نیز در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.
رضایی با اشاره به اینکه اگر به صحنه بیایم به نفع کسی کنار نمی‌روم اظهار داشت: در صورت آمدن به صحنه انتخابات در صحنه می‌مانم و به نفع کسی کنار نخواهم رفت اما ترجیح می‌دهم کس دیگری بیاید و وی را حمایت کنم.
وی خاطر نشان کرد: به کسانی که کاندیدای این دوره ریاست جمهوری می‌شوند توصیه می‌کنم حرف‌های جدی و صادقانه به مردم بزنند و سخنانی نو داشته باشند و از بیان حرف‌ها و شعارهای تکراری پرهیز کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مردم انتظار دارند به طور واضح و روشن سیاست‌های خارجی، برنامه‌های در خصوص بیکاری جوانان و اقتصاد جامعه از سوی کاندیداها مشخص باشد و به شعار اکتفا نکنند و بدانند هرچه جدی‌تر و صادقانه‌تر باشند موفق‌تر خواهند بود.
وی با بیان اینکه نخبگان کشور دولت ائتلافی را پذیرفته‌اند، اظهار داشت: دولت ائتلافی یعنی افزایش و توسعه مدیریتی کشور و دولت و قوه مجریه و هیچ کس دیگری به تنهایی نمی‌تواند دولت را اداره کند و باید دست در دست هم دهیم با تقویت مدیریت کشور آن را اداره کنیم.
رضایی یادآور شد: دولت ائتلافی سهم خواهی نیست بلکه فراهم کردن یک ظرفیت مدیریتی بزرگتر از گذشته است تا بتوانیم بهتر از گذشته در اداره کشور موفق باشیم.
وی بیان داشت: این بحث از خیلی وقت گذشته در جامعه مطرح شده و بخش از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیز آن را قبول دارند.
وی در پایان تصریح کرد: تا هفته آینده وضعیت کاندیدای دولت ائتلافی مشخص خواهد شد و یا خودم و یا یکی از دوستان مورد حمایت من معرفی خواهد شد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام:
رزمندگان بعد از پذیرش قطعنامه 598 اشک می ریختند

خبرگزاری فارس: دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: با پذیرش قطعنامه 598‌، فرزندان برومند ایران‌ برای اینکه فرصت شهادت را از دست داده بودند اشک می‌ریختند که این مسئله در هیچ کجای دنیا مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محسن رضایی بعدازظهر امروز در مراسم سومین سالگرد جانباز شهید مهدی حکمت‌پناه در رامسر افزود: با پذیرش قطعنامه 598 از ایران، فرزندان برومند ایران اسلامی برای اینکه فرصت شهادت را از دست داده بودند اشک می‌ریختند که این مسئله در هیچ کجای دنیا مشاهده نشده است.
وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در این ارتباط ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های ما گاهی به هدف نمی‌رسد ولی خداوند متعال در آن بحران‌ها ما را از جایی به هدف می‌رساند که انتظار آن را نداریم.
رضایی افزود: در دفاع مقدس به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم مگر اینکه خداوند خواسته باشد و این خواست خدا بوده است که تبدیل به کشور اول منطقه شده‌ایم.
وی اظهار داشت: امروز ایران از نظر سیاسی، امنیتی و فضایی حرف اول را در منطقه می‌زند و اگر حکمت پناه‌ها، رزمندگان مخلص و فداکاری آنان نبود در جای کنونی نبودیم.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس محصول اراده‌ها بود، بیان داشت: این دفاع محصول تدابیر شهدا و بزرگمردان ما بوده است و شهدا و جانبازان ایران به یکی از پر افتخارترین صفحات تاریخ دست یافتند و ایران اسلامی را به شکوه و عظمت خود رساندند.
وی ایستادگی ملت و دولت جمهوری اسلامی درباره تهدیدات سال‌های گذشته را رمز ماندگاری این عظمت عنوان کرد و اضافه کرد: دیپلماسی مشخص دولت‌های اسلامی ما باعث در نطفه خفه شدن دسیسه‌های دشمنان بوده است .
رضایی عنوان کرد: با رشادت فرزندان ایران اسلامی ذره‌ای از خاک پهناور کشور به دست متجاوزان نیفتاد و امروز پیام صلح و امنیت ایران به خارج از مرزها رسیده است.
وی بیان داشت: انتظار می‌رود در بخش‌های دیگر کشور کاری شهید‌گونه انجام دهیم، اقتصاد کشور را سامان دهیم، فرهنگ و ادب ایرانی و اسلامی را گسترش دهیم تا بتوانیم چون همیشه در صدر کشورها بایستیم.
وی افزود: چرا باید در بحث امنیت و دفاع جز 10 کشور اول جهان باشیم ولی نتوانیم اقتصادمان را درست کنیم و فقر را از کشور خارج کنیم.
وی راه شهدا را حفظ نظام ولایت و اصول و عدالت خواند و گفت: باید با تلاش، جهاد و استفاده درست از زمان راه آنان را ادامه دهیم و تورم، فقر و عدم وجود فرهنگ صحیح را از بین ببریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مطالعه وصیتنامه شهدا و تامل در آن راه رسیدن به اهداف شهدا را برای ما زنده می‌کند و باید جوانان را برای مطالعه آن ترغیب کنیم.
وی با بیان اینکه تنها با تظاهر نام شهدا را زنده کنیم بی‌فایده است، افزود: به یاد شهدا بودن خود یک عبادت است ولی ادامه دادن راه آنان نعمتی بالاتر است.

عزت‌الله اکبری:سیستم بانکی پاسخگوی نیاز کشور نیست


عزت‌الله اکبری با تأکید بر توسعه بخش خصوصی در کشور اظهار داشت: توسعه بخش خصوصی براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که از ابتکارات مقام معظم رهبری است، انجام می‌شود. 
وی با تأکید بر انجام اصلاحات ساختاری در حوزه صنعت کشور افزود: کمیسیون صنایع مجلس به دنبال رفع مشکلات ساختاری بخش صنعت است. 
اکبری گفت: این کمیسیون تلاش می‌کند تا مقررات دست و پاگیر را حذف کرده و در صورت لزوم مقررات و قوانین مورد نیاز را وضع کند. 
وی یادآور شد: هر قانونی که وضع می‌‌شود باید در خدمت صنعت و تولید کشور باشد. akbari-sanayenews
اکبری تصریح کرد: وجود نظام‌های جامع بانکی، تعرفه، مالیات، بیمه و تأمین اجتماعی برای رفع مشکلات ساختاری صنعت کشور لازم است. 
وی با بیان اینکه سیستم بانکی ما عقب است، گفت: در حال حاضر سیستم بانکی پاسخگوی نیاز کشور نیست، هیچ جای دنیا سیستم بانکی اظهار نمی‌کند که سقف ما برای ارائه وام پر شده است. 
رئیس کمیسیون صنایع مجلس افزود: ایران خودرو نیز باید با توجه به ساختار خود به بررسی و حل مشکلات محصولات خود بپردازد. 
وی بر رونق قطعه سازی در استان تأکید و گفت: شرکت‌های خودروسازی باید به نقطه‌ای برسند که بتوانند با رقبای خود رقابت کنند. 
اکبری با اشاره به تنوع محصولات، افزایش ایمنی و کیفیت محصولات داخلی خودرو و قطعات تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی با برقراری ارتباط با شرکت‌های خارجی باید به ارتقای دانش و اطلاعات خود بپردازند./صنایع نیوز

 

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صنایع نیوزدر خصوص جایگاه بیمه در کشور با تشریح وجه تسمیه بیمه به عنوان یک صنعت اظهار داشت: در کشور ما صنعت بیمه هنوز جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است.

وی افزود: بیمه در واقع می تواند ضمانت اجرای هر اقدام سازنده ای در کشور باشد.
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و کیاکلا با تاکید بر اینکه هر اقدام تولیدی، صنعتی و هراقدام سازنده ای که باید انجام دهیم بیمه باید این اقدام را تضمین کند افزود: اگر به صنعت بیمه توجه بیشتری بشود و این صنعت رونق بیشتری پیدا کند مسلما در همه حوزه های فعالیتهای اقتصادی و تولیدی و حتی فرهنگی تضمین بیمه ای نمودار می شود و سبب فعالیت این حوزه ها می شود.
اکبری تصریح کرد: بیمه دلگرمی است برای کسانی که می خواهند به هر حوزه فعالیتی وارد بشوند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظارات واحدهای صنعتی و تولیدی از بیمه با تاکید بر این مطلب که نباید صنایع را در یک طرف و بیمه را در طرف دیگر قرار داد اظهار داشت: هم بیمه مستحق توقع و کمک است هم صنعت و تولید و ما هم آمادگی داریم در هر دو حوزه اگر قوانین دست و پاگیری است در حوزه مسئولیت خودمان پیشنهادها را داشته باشیم و قوانین دست و پاگیر را در حوزه صنعت بیمه حذف بکنیم و قوانینی را که روانساز باشد و سرعت ببخشد به کارها و تبیین کند مسیر بیمه را و توسعه دهد به آن و همچنین به صنعت و تولید، آمادگی داریم این قوانین را وضع بکنیم.
وی با اشاره به ملاقاتها و جلسات خود با وزرای اقتصاد وصنایع و برخی اعضای دولت در ارتباط با رفع قوانین دست و پاگیر تولید و بیمه بر آمادگی کامل کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای کمک به رونق صنعت بیمه تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از موانع سرمایه گذاری در ایران، عدم رشد صنعت بیمه است که اگر بیمه در کشور ما رونق نداشته باشد این می تواند بعنوان یکی از موانع سرمایه گذاری داخلی و خارجی تلقی گردد.
اکبری در خصوص عملکرد شرکت سهامی بیمه ایران با بیان این مطلب که مجلس مقدمات تشکیل کمیسیون پیگیری اجرای اصل 44 را فراهم کرده است ابقای این شرکت را در بدنه دولت مورد اشاره قرار داد و افزود: خصوصی سازی می تواند مفاهیم مختلفی داشته باشد و این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز میباشد در حقیقت می خواهد ظرفیت مردم را به سمت اقتصاد بکشاند.
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و کیاکلا تاکید کرد: خصوصی سازی به معنای خلاصی از یک شرکت دولتی نیست بلکه آن مفهومی که مقام معظم رهبری تعریف می کنند و آن مفهومی که در سیاستهای اصل 44 گنجانده شده است آن است که ظرفیت مردمی را وارد اقتصاد و صنایع بکند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: از بیمه ایران با توجه به برخوردهایی که مردم دارند، رضایتمندی لازم وجود دارد

عزت الله اکبری در جمع خبرنگاران در ساری اظهار داشت: در سه دهه گذشته و چهار برنامه پشت سرگذاشته شده در قالب قانون و مصوبه ای مازندران به عنوان قطب کشاورزی معرفی و متاسفانه به توسعه صنعت در این استان هیچ توجه ای نشد.
وی با انتقاد از این موضوع افزود: مسئولان در حالی مازندران را قطب کشاورزی معرفی می کنند که متاسفانه در همین بخش کشاورزی صنایع وابسته به آن که یکی از ضروریات است وجود ندارد.
اکبری عنوان کرد: اکنون بسیاری از محصولات تولیدی و کشاورزی مازندران در سایر استان های کشور فرآوری می شود.
رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام مسئولان کشوری و حتی استانی که می خواهند به مازندران نگاه و توجه ویژه ای داشته باشند باید جبران این 30 سال کم کاری را انجام دهند.
اکبری با بیان اینکه هم اکنون در مازندران بسیاری از مواد اولیه واحدهای صنعتی و معدنی، نیروی کار ماهر و سرمایه گذاری بخش خصوصی هم وجود دارد از مسئولان خواست بیش از این فرصت سوزی نکنند و به فکر جبران عقب ماندگی صنعتی مازندران باشند.
اکبری با اشاره به اینکه توجه به مسائل زیست محیطی و حفظ آن در مازندران و منابع طبیعی بسیار ضروری و مهم است گفت: متاسفانه بسیاری از مسئولان طرح همواره مسائل زیست محیطی و بهانه های متعدد فقط کم کاری های خود را در توسعه استان نشان می دهند و به آن دامن می زنند.
وی یادآور شد: اکنون در مازندران توجه به صنایعی همچون نانو فناوری، الکترونیک و برخی صنایع پیشرفته که کمتر باعث آلودگی محیط زیست و منابع طبیعی می شود می توان بسیاری از خلاهای توسعه صنایع در مازندران را جبران کرد.
نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی پیوند میان صنعت و دانشگاههایakbary مازندران را در این مقطع بسیار ضروری خواند و گفت: این پیوند باید در دانشگاههای استان ایجاد شود تا بتواند خدمات فنی و مهندسی به سایر مناطق کشور ارائه نماید.
وی تاکید کرد: خوشبختانه دولت و مجلس در این بخش همفکر هستند و از پیوند میان صنعت و دانشگاه به شدت حمایت می کنند.
رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه متاسفانه صنعت و تولید در کشور ما تنها هستند از نبود نظام جامع در بخش های مختلف خدماتی کشور انتقاد کرد و افزود: در کشور ما نظام جامع مالیات، بیمه، تامین اجتماعی و اقتصادی و سایر بخشها وجود ندارد و این یکی از مهمترین مشکلات موجود است.
اکبری خاطر نشان کرد: اصلاح قانون سرمایه گذاری در کشور اکنون با مشکل مواجهه است و اگر بخواهیم از فرصت های بین المللی استفاده کنیم باید به این زیرساختها توجه شود.