"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

عزت‌الله اکبری:سیستم بانکی پاسخگوی نیاز کشور نیست


عزت‌الله اکبری با تأکید بر توسعه بخش خصوصی در کشور اظهار داشت: توسعه بخش خصوصی براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که از ابتکارات مقام معظم رهبری است، انجام می‌شود. 
وی با تأکید بر انجام اصلاحات ساختاری در حوزه صنعت کشور افزود: کمیسیون صنایع مجلس به دنبال رفع مشکلات ساختاری بخش صنعت است. 
اکبری گفت: این کمیسیون تلاش می‌کند تا مقررات دست و پاگیر را حذف کرده و در صورت لزوم مقررات و قوانین مورد نیاز را وضع کند. 
وی یادآور شد: هر قانونی که وضع می‌‌شود باید در خدمت صنعت و تولید کشور باشد. akbari-sanayenews
اکبری تصریح کرد: وجود نظام‌های جامع بانکی، تعرفه، مالیات، بیمه و تأمین اجتماعی برای رفع مشکلات ساختاری صنعت کشور لازم است. 
وی با بیان اینکه سیستم بانکی ما عقب است، گفت: در حال حاضر سیستم بانکی پاسخگوی نیاز کشور نیست، هیچ جای دنیا سیستم بانکی اظهار نمی‌کند که سقف ما برای ارائه وام پر شده است. 
رئیس کمیسیون صنایع مجلس افزود: ایران خودرو نیز باید با توجه به ساختار خود به بررسی و حل مشکلات محصولات خود بپردازد. 
وی بر رونق قطعه سازی در استان تأکید و گفت: شرکت‌های خودروسازی باید به نقطه‌ای برسند که بتوانند با رقبای خود رقابت کنند. 
اکبری با اشاره به تنوع محصولات، افزایش ایمنی و کیفیت محصولات داخلی خودرو و قطعات تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی با برقراری ارتباط با شرکت‌های خارجی باید به ارتقای دانش و اطلاعات خود بپردازند./صنایع نیوز

 

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صنایع نیوزدر خصوص جایگاه بیمه در کشور با تشریح وجه تسمیه بیمه به عنوان یک صنعت اظهار داشت: در کشور ما صنعت بیمه هنوز جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است.

وی افزود: بیمه در واقع می تواند ضمانت اجرای هر اقدام سازنده ای در کشور باشد.
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و کیاکلا با تاکید بر اینکه هر اقدام تولیدی، صنعتی و هراقدام سازنده ای که باید انجام دهیم بیمه باید این اقدام را تضمین کند افزود: اگر به صنعت بیمه توجه بیشتری بشود و این صنعت رونق بیشتری پیدا کند مسلما در همه حوزه های فعالیتهای اقتصادی و تولیدی و حتی فرهنگی تضمین بیمه ای نمودار می شود و سبب فعالیت این حوزه ها می شود.
اکبری تصریح کرد: بیمه دلگرمی است برای کسانی که می خواهند به هر حوزه فعالیتی وارد بشوند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظارات واحدهای صنعتی و تولیدی از بیمه با تاکید بر این مطلب که نباید صنایع را در یک طرف و بیمه را در طرف دیگر قرار داد اظهار داشت: هم بیمه مستحق توقع و کمک است هم صنعت و تولید و ما هم آمادگی داریم در هر دو حوزه اگر قوانین دست و پاگیری است در حوزه مسئولیت خودمان پیشنهادها را داشته باشیم و قوانین دست و پاگیر را در حوزه صنعت بیمه حذف بکنیم و قوانینی را که روانساز باشد و سرعت ببخشد به کارها و تبیین کند مسیر بیمه را و توسعه دهد به آن و همچنین به صنعت و تولید، آمادگی داریم این قوانین را وضع بکنیم.
وی با اشاره به ملاقاتها و جلسات خود با وزرای اقتصاد وصنایع و برخی اعضای دولت در ارتباط با رفع قوانین دست و پاگیر تولید و بیمه بر آمادگی کامل کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای کمک به رونق صنعت بیمه تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از موانع سرمایه گذاری در ایران، عدم رشد صنعت بیمه است که اگر بیمه در کشور ما رونق نداشته باشد این می تواند بعنوان یکی از موانع سرمایه گذاری داخلی و خارجی تلقی گردد.
اکبری در خصوص عملکرد شرکت سهامی بیمه ایران با بیان این مطلب که مجلس مقدمات تشکیل کمیسیون پیگیری اجرای اصل 44 را فراهم کرده است ابقای این شرکت را در بدنه دولت مورد اشاره قرار داد و افزود: خصوصی سازی می تواند مفاهیم مختلفی داشته باشد و این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز میباشد در حقیقت می خواهد ظرفیت مردم را به سمت اقتصاد بکشاند.
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و کیاکلا تاکید کرد: خصوصی سازی به معنای خلاصی از یک شرکت دولتی نیست بلکه آن مفهومی که مقام معظم رهبری تعریف می کنند و آن مفهومی که در سیاستهای اصل 44 گنجانده شده است آن است که ظرفیت مردمی را وارد اقتصاد و صنایع بکند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: از بیمه ایران با توجه به برخوردهایی که مردم دارند، رضایتمندی لازم وجود دارد

عزت الله اکبری در جمع خبرنگاران در ساری اظهار داشت: در سه دهه گذشته و چهار برنامه پشت سرگذاشته شده در قالب قانون و مصوبه ای مازندران به عنوان قطب کشاورزی معرفی و متاسفانه به توسعه صنعت در این استان هیچ توجه ای نشد.
وی با انتقاد از این موضوع افزود: مسئولان در حالی مازندران را قطب کشاورزی معرفی می کنند که متاسفانه در همین بخش کشاورزی صنایع وابسته به آن که یکی از ضروریات است وجود ندارد.
اکبری عنوان کرد: اکنون بسیاری از محصولات تولیدی و کشاورزی مازندران در سایر استان های کشور فرآوری می شود.
رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام مسئولان کشوری و حتی استانی که می خواهند به مازندران نگاه و توجه ویژه ای داشته باشند باید جبران این 30 سال کم کاری را انجام دهند.
اکبری با بیان اینکه هم اکنون در مازندران بسیاری از مواد اولیه واحدهای صنعتی و معدنی، نیروی کار ماهر و سرمایه گذاری بخش خصوصی هم وجود دارد از مسئولان خواست بیش از این فرصت سوزی نکنند و به فکر جبران عقب ماندگی صنعتی مازندران باشند.
اکبری با اشاره به اینکه توجه به مسائل زیست محیطی و حفظ آن در مازندران و منابع طبیعی بسیار ضروری و مهم است گفت: متاسفانه بسیاری از مسئولان طرح همواره مسائل زیست محیطی و بهانه های متعدد فقط کم کاری های خود را در توسعه استان نشان می دهند و به آن دامن می زنند.
وی یادآور شد: اکنون در مازندران توجه به صنایعی همچون نانو فناوری، الکترونیک و برخی صنایع پیشرفته که کمتر باعث آلودگی محیط زیست و منابع طبیعی می شود می توان بسیاری از خلاهای توسعه صنایع در مازندران را جبران کرد.
نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی پیوند میان صنعت و دانشگاههایakbary مازندران را در این مقطع بسیار ضروری خواند و گفت: این پیوند باید در دانشگاههای استان ایجاد شود تا بتواند خدمات فنی و مهندسی به سایر مناطق کشور ارائه نماید.
وی تاکید کرد: خوشبختانه دولت و مجلس در این بخش همفکر هستند و از پیوند میان صنعت و دانشگاه به شدت حمایت می کنند.
رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه متاسفانه صنعت و تولید در کشور ما تنها هستند از نبود نظام جامع در بخش های مختلف خدماتی کشور انتقاد کرد و افزود: در کشور ما نظام جامع مالیات، بیمه، تامین اجتماعی و اقتصادی و سایر بخشها وجود ندارد و این یکی از مهمترین مشکلات موجود است.
اکبری خاطر نشان کرد: اصلاح قانون سرمایه گذاری در کشور اکنون با مشکل مواجهه است و اگر بخواهیم از فرصت های بین المللی استفاده کنیم باید به این زیرساختها توجه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد