"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

کاهش وزاتخانه‌های دولت به 16 وزارتخانه

 کاهش وزاتخانه‌های دولت به 16 وزارتخانه

شمال نیوز: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با طرح دولت کارآمد و بهره‌ور ، وزارتخانه‌های دولت به 16 وزارتخانه تقلیل می‌یابد.

علی اصغر یوسف‌نژاد اظهار داشت: نقش دولت کارآمد در نیل به توسعه پایدار به لحاظ اهمیت آن به درستی در فصل دوازدهم قانون برنامه چهارم توسعه کشور با آمدن حدود 23 ماده تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه این فصل با وجود ظرفیت‌های مناسب مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است، افزود: در این راستا مناسب است با سیاست‌ها و احکام برنامه چهارم برای کاهش اثر بخشی ناقص و ناکارآمدی، موازی‌کاری و با هدف کوچک‌سازی، نوسازی، ادغام و متناسب‌سازی فعالیت‌ها برای ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و توفیق آن به صورت یک منظومه منسجم، کارآمد، اثربخش و غیر متمرکز طرح با قید یک فوریت برای رسیدگی تقدیم مجلس شود.

نماینده مردم ساری در مجلس تصریح کرد: ادغام وزاتخانه‌های تعاون، کار و امور اجتماعی، بازرگانی و صنایع و معادن به نام وزارت امور تولیدی و خدماتی با پوشش وظایف وزاتخانه‌های ذکر شده تامین می‌شود.

وی بیان داشت: ادغام وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری با تاسیس وزارت آموزش و پرورش و عالی از دیگر طرح‌های کوچک سازی دولت و حرکت به سوی دولت کارآمد است.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حوره تحصیلات عالی و آموزش پزشکی با تمامی امکانات و پرسنل به این وزارتخانه منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل این وزارتخانه مبادله موافقت‌نامه طرح‌های و پژوهش‌های مطالعاتی و اجرایی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای با رعایت بند ج ماده 136 قانون برنامه چهارم توسعه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و ستادها به عهده این وزارتخانه است، گفت: سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور موظف است حداکثر تا دو ماه از تصویب این قانون ساختار تشکیلاتی وزارتخانه‌ها و مراجع تشکیلاتی مورد نیاز استانی و شهرستانی آن را تعریف و برای اجرا به وزارتخانه‌ها ابلاغ کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبدیل می‌شود، اظهار داشت: ساختار تشکیلاتی این وزاتخانه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعریف و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی در مورد سایر وزارتخانه‌ها که قبلا تاسیس شده‌اند و مشمول ادغام نشدند نیز افزود: براساس مفاد قانونی این وزاتخانه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

یوسف‌نژاد بیان داشت: دولت موظف است برنامه عملیاتی اجرایی ماه 136 قانون برنامه چهارم توسعه کشور را حداکثر تا پایان سال جاری در قالب لایحه‌ای تهیه و به مجلس تقدیم کند.

وی با اعلام اینکه تمامی وزاتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها دارای سطوح سازمانی هستند موظفند تا پایان سال جاری اختیارات و وظایف مرتبط با حوزه عمل استان‌ها و شهرستان‌ها را به واحدها تفویض کنند، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است، روسای این قانون تشکیلات جدید وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و واحدهای تابعه را با رعایت فصل چهارم قانون مدیریت خدمات کشوری با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های زیربط حداکثر سه ماه از تصویب این قانون تعریف و تصویب شورای عالی اداری برساند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان‌ها موظف هستنند نسبت به ادغام واحدهای استانی و شهرستانی وزارتخانه‌های که مشمول ادغام یا انتقال وظایف شدند را حداکثر تا پایان سال 88 اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی وظایف، اختیارات، پرسنل و امکانات ورزشی دستگاه‌های اجرایی دولتی از تاریخ تصویب این قانون به سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران منتقل می‌شود، گفت: رئیس کل بانک مرکزی با پیشنهاد رئیس جمهور و هیئت دولت با حکم رئیس جمهور به مدت چهار سال منصوب می‌شود و انتصاب وی بعد از دوره چهارساله نیز بلامانع است.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه فرد پیشنهاد شده برای تصدی ریاست کل بانک مرکزی باید حداقل دارای مدرک دکترای اقتصادی و یکی از رشته‌های مرتبط باشد، افزود: رئیس کل بانک مرکزی را قبل از اتمام مدت مسئولیت نمی‌توان عزل کرد، مگر با طرح سئوال در مورد دلایل عزل توسط یکی از اعضای مرتبط هیئت دولت و استماع جواب و توضیحات نامبرده با رای اکثریت اعضای هیئت دولت به وارد بودن سئوال مطرح شده برای بار دوم مسیر خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز با تمامی امکانات، پرسنل و وظایف از وزارت کار و امور اجتماعی منفک می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس خاطر نشان کرد: از تصویب این قانون تمامی مراکز دانشگاهی و تحصیلات عالی دستگاه های دولتی به تمامی امکانات و پرسنل به وزارت کار و امور اجتماعی واگذار می‌شود.

وی از ادغام وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی با وزارت رفاه و تامین اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: در این باره وزارت رفاه و سلامت تاسیس می‌شود همچنین وزارت مسکن و شهرسازی منحل و وظایف آن به حوزه وزارت کشور منتقل می‌شود.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه وزارت نیرو نیز منحل خواهد شد، بیان داشت: وظایف مرتبط با امور برق شامل تولید، انتقال و توزیع به شرکت‌های تابعه با تمامی امکانات و پرسنل به وزارت نفت منتقل و وزارت انرژی تاسیس می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر تاکید کرد: بر اساس تبصره دو ماده این طرح وظایف مرتبط با آب فاضلاب شهری و روستایی با تمامی امکانات و پرسنل و شرکت‌های تابعه به وزارت کشور(سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) انتقال می‌یابد.

وی اضافه کرد: فعالیت‌ها و وظایف مرتبط با آب‌های گرم معدنی با تمامی امکانات و پرسنل به وزارت‌خانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل می‌شود.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: براساس این طرح وظایف و فعالیت‌های مرتبط با بخش آب به همراه تمامی امکانات به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می‌شود که نام این وزارتخانه به وزارت آب، کشاورزی و محیط زیست تغییر می‌یابد.

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست نیز با تمامی امکانات و وظایف به این وزارتخانه منتقل و در ساختار جدید وزارتخانه به عنوان یکی از معاونت‌های آن تعریف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: با تجمع تمام فعالیت‌ها، وظایف مرتبط با امور زیربنایی همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و وزارت‌خانه‌ و اشکال همه سطوح مدیریتی، پرسنل، امکانات و ادغام آن‌ها با وزارت امور زیربنایی تامین می‌شود.

وی در تعریف امور زیربنایی گفت: این وزارتخانه تمامی طرح‌ها و پروژه‌های تملک داریی‌های سرمایه‌ای که موجب تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه کشور می‌شود را در بر می‌گیرد.

یوسف‌نژاد افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است با تمهید مقدمات لازم نسبت به تحقق تمام مواد و تبصره‌های این قانون حداکثر تا پایان سال‌جاری و مهلت‌های مقرر اقدام کند.

وی عدم اجرا یا تاخیر در اجرای این قانون برای زمان پیش‌بینی شده را مشمول مجازات اسلامی دانست و استقرار دولت دهم و معرفی وزرا برای کسب رای اعتماد از مجلس براساس این قانون خواهد بود.

نماینده مردم ساری در مجلس خاطر نشان کرد: پرسنل وزارتخانه‌های که در اثر اجرای این قانون مازاد تلقی می‌شوند مشمول مفاد ماده 21 قانون مدیریت خدمات کشوری می‌شود.

وی بیان داشت: هزینه اجرای این قانون از محل صرفه‌جویی در کاهش تعداد وزارت‌خانه‌ها و از محل فروش ساختمان‌ها و سایر اقلام منقول و غیر منقول مازاد تامین می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس تاکید کرد: با تصویب این قانون سازمان ملی جوانان و برخی سازمان های موازی دیگر با تمامی امکانات و وظایف به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل می‌شوند.

وی اظهار داشت: وزارتخانه‌های ارتباط و فناوری اطلاعات و وزرات راه و ترابری نیز به نام وزارت حمل و نقل و ارتباطات فعالیت خواهند کرد.

انتخابات و اغتشاشات! (دکتر میلاد محقق)

  

انتخابات و اغتشاشات! (دکتر میلاد محقق)

سرانجام دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و اقشار مختلف مردم با حضور کم نظیر خود ثابت کردند که برای سرنوشت خود اهمیت قائل هستند و تحولات کشور را زیرنظر داشته و در زمانها و مکانهای مختلف از جمله در هنگامه برگزاری انتخابات آرای خود را برای تثبیت نظام اعلام می کنند. 

در روزها و شبهایی که گذشت، مردم هر آنچه در دل داشته اند به ظهور و ثبوت رساندند و در ادامه ابراز احساسات خودشان به پای صندوق های رای رفتند و امروز نتیجه حضور و اعلام رای مردم انتخاب دکتر محمود احمدی نژاد به عنوان دهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران بدست آمده است.  

بی تردید میدان رقابتی که ما به آن اشاره داریم تنها یک پیروز دارد و از بین افرادی که برای کسب بیشترین آراء تلاش می کنند تنها یک فرد موفق به دست یابی به بیشترین تعداد آرای مردم می شود و نامزدهایی که به عدم موفقیت می رسند، سرنوشت دیگری به غیر از تصدی پست ریاست جمهوری می یابند که می بایست با همان انرژی و توانی که پا به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشته بودند به یاری رئیس جمهوری و هیئت دولت بشتابند زیراتنها یک فرد می تواند رئیس جمهوری کشور باشد و بقیه افراد قادر خواهند بود در کنار او به خدمت خلق و مملکت بپردازند. 

هر چند قبول شکست برای نوع بشر امری غیر قابل پذیرش (حداقل برای ساعات اولیه آن)تلقی می گردد اما بر اساس آنچه قانون تعیین کرده است،یکی از ویژگی هایی که نامزدان ریاست جمهوری می بایست از آن برخوردار باشند ظرفیت فردی و اجتماعی است که در محتوای واژه رجل سیاسی تحقق می یابد و داشتن همین ویژگی باعث می گردد تا نامزد غیر موفق، شرایط پس از اعلام نتایچ را به سهولت بپذیرد. 

اما چرا در کشور ما و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چنین امری تحقق نیافت و از ساعات اولیه اعلام نتایج انتخابات،برخی از هواداران نامزدهایی که موفق به کسب بیشترین آراء نشدند،به خیابانها ریختند و با برهم زدن نظم و امنیت عمومی،نسبت به نتیجه اعلام شده اعتراض کردند؟آیا در شرایط کنونی ابراز نارضایتی از نتیجه انتخابات با روشهایی نظیر ایجاد اغتشاشات خیابانی تنها روش ممکن است؟آیا در قوانین موجود کشور هیچ پیش بینی و جایگاهی برا ی وضعیت کنونی وجود ندارد؟و مهمتر از همه آیا کاندیداها برای این بخش از واقعه هیچ پیش بینی نداشته اند؟و اگر داشته اند آیا چنین روشهایی برای اعلام اعتراض،خواست خود کاندیداها بوده است؟ 

بی شک در زمان حاضر امنیت از ضروری ترین نیازهای کشور ما است و هر حرکت ضد امنیتی برای منافع مردم ما نا خوشایند تلقی می گردد و به همین دلیل هر گونه رفتار یا رفتارهایی که باعث از بین رفتن امنیت در کشور گردد محکوم است و مردم و مسئولان می بایست با ریشه های آن برخورد جدی داشته باشند. 

وقتی در مسیر شناسایی ریشه های اغتشاشات بوجود آمده پس از برگزاری انتخابات واعلام نتایج آن پا می نهیم به واقعیتهایی برمی خوریم که بیان آنها نیز ممکن است خود نوعی رفتار ضد امنیتی به حساب آمده و پیامدهای ناگواری را به دنبال خود بوجود آورد پس چاره چیست و در چنین شرایطی چه باید کرد؟ 

بر کسی پوشیده نیست که دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران دارای ویژگی های غیر معمول بوده و ما از زمان پیروزی انقلاب ۵۷ تاکنون هیچگاه چنین ویژگی هایی را شاهد نبوده ایم.یکی از ویژگی های اصلی این دوره از انتخابات را می توان ورود میرحسین موسوی به میدان رقابت دانست. موسوی در دوره های پیشین برای پذیرش کاندیداتوری دعوت می شد و هر بار با آمدن به عرصه مخالفت می ورزید و تکرار این ماجرا باعث ایجاد نوعی عطش و افزایش مطلوبیت تقاضا برای ورود او به میدان رقابتهای انتخاباتی در مردم گردید تا اینکه در این دوره وی خود را به عنوان یکی از نامزدهای جدی برای کسب حداکثر آرای مردم معرفی کرد. 

ویژگی دیگر این دوره کیفیت برنامه های تبلیغاتی نامزدها بود که از میان آنها می توان به اجرای زنده مناظره تلویزیونی کاندیداها اشاره نمود که تازگی موضوع خود باعث جذب بیشترین مخاطبان گردید و در ادامه نیز نمی توان  صراحت بیانات نامزدها را بعنوان یکی دیگر از ویژگی ها ی مذکور نادیده گرفت.همه ما شاهد بیان بی پرده موضوعات بویژه نقاط ضعف یکدیگر بوده ایم که بخشی از این جریان به پرده دری و افشاگری سوق یافت.

نگارنده این سطور از لحظات نخست مشاهده مناظرات تلویزیونی مذکور نسبت به تبعات چنین برنامه هایی احساس خطر کردم و از خدا خواستم تا عاقبت روند ایجاد شده را به جای خیر برساند که هم اکنون نیز این خواسته استمرار دارد و بجا است که از مسئولان نیز انتظار برخورد منطقی تر از گذشته با شرایط بوجود آمده داشته باشم.

در حال حاضر آنچه بیش از هر چیز دیگری مطرح است مسئله سلامت انتخابات می باشد و این موضوع بویژه مورد اعتراض هواداران میرحسین موسوی قرار گرفته است.

اگر کسی بخواهد با دلیل و منطق سلامت برگزاری انتخابات و شمارش آراء مردم را با اطمینان رد یا تایید کند بی تردید می بایست به منابع مدیریتی و اطلاعاتی کشور دسترسی موثر داشته باشد و در غیر اینصورت بیان نظرات،گمانه زنی هایی بیش نخواهد بود.

همه چیز خیلی زود و با سرعت تمام شد، برگزاری انتخابات، اعلام نتایج، تبریک مقامات عالی کشور و برخی کشورهای دیگر و سپس اعتراض شدید هواداران دیگر کاندیداها و مهمتر از همه برگزاری جشن شکرگزاری هواداران کاندیدای برنده اعلام شده با حضور و سخنرانی آتشین خود کاندیدا.

به نظر می رسد که هنوز زمان زیادی باقی مانده تا اینکه بتوانیم با قاطعیت حق را به هر یک از دو گروه بدهیم و این زمان حد اقل کمتر از چهار سال نیست. البته قبل از برگزاری انتخابات با برخی از دوستان که هر یک هوادار یکی از کاندیداها بودند به کالبد شکافی و بررسی ابعاد کمی و کیفی موضوع انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران پرداختیم و وضعیت موجود را نیز پیش بینی کرده بودیم اما نوع برخورد با ماجرا برای ما جای بحث باقی گذاشته بود که هم اکنون همان موارد در مقابل چشمان ما قرار گرفته و غیر قابل انکار است.

پرداختن به این موضوع که اساسا چه رابطه ای بین انتخابات و اغتشاشات وجود دارد کار ساده ای نیست و دسترسی به پاسخ صحیح، آنهم در کشور ما که همه اقشار خود را به رعایت اخلاق انتخاباتی متعهد می دانند شاید افشاگری اخلاق عملی زشت گروهی را اجتناب نا پذیر نماید که به نظر نمی رسد در این برهه از زمان کار صحیحی باشد.

این مطلب را که زمان روشنگر همه مسائل است را بارها شنیده ایم و بارها نیز برای توجیه مشکلات بکار برده ایم و بی شک این مسئله را هم زمان شفاف خواهد ساخت و براستی که چنین هم هست اما آیا بهتر نیست که بجای وابستگی به زمان، مقامات عالی کشور با درک بیشتر اوضاع، مدبرانه تر عمل نمایند؟

در این صورت مردم و مملکت از آسیبهای جدی احتمالی که خواست بدخواهان ایران زمین است، مصون خواهند ماند.

(drmohaqeq@gmail.com)

گول نوشابه‌های رژیمی را نخوریم!

 
گول نوشابه‌های رژیمی را نخوریم!
نوشابه‌های رژیمی به جای قند معمولی، دارای قندهای (شیرین کننده) مصنوعی هستند که فاقد کالری است.

به گزارش شبکه ایران، در نوشابه‌های رژیمی به جای شکر از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کنند که خود این ماده، اشتهاآور است و می‌تواند باعث سردرد، سرگیجه و کاهش حافظه شود.

 تحقیقات نشان داده است که مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی نه تنها موجب کاهش وزن نمی‌شوند، بلکه افزایش وزن را نیز به دنبال خواهند داشت.

این یافته‌ها نتیجه 8 سال کار "شارن فاولر" و همکارانش در سان آنتونیو است. گروه فاولر 1550 فرد 25 تا 64 ساله را به مدت 8 سال تحت بررسی قرار دادند. در این مطالعه، به تعدادی از افراد نوشابه‌های رژیمی و به عده‌ای دیگر نوشابه گازدار معمولی دادند. از 622 نفر شرکت کننده‌ در این مطالعه که در شروع بررسی وزن طبیعی داشتند، حدود یک سوم شان، دچار اضافه‌ وزن یا چاقی شدند.

آیا می‌دانید وقتی یک نوشابه (رژیمی یا غیر رژیمی) می‌خورید، چه اتفاقی در بدنتان می‌افتد، تحقیقات نشان می‌دهد؛

10 دقیقه بعد : 10 قاشق چای‌خوری شکر وارد بدنتان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.

20 دقیقه بعد: قند خونتان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک ‌جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.

40 دقیقه بعد: حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمک‌های‌ چشمتان گشاد می‌شود، فشار خونتان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

45 دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

60 دقیقه بعد: اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعد: کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

مدتی بعدتر: کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

عبور از احمدی نژاد یا عبور از میرحسین؟(دکتر میلاد محقق)

 

عبور از احمدی نژاد یا عبور از میرحسین؟ 

(دکتر میلاد محقق) 

رفته رفته به روز جمعه،زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران نزدیک می شویم و همه ما این روزها و حتی شب ها شاهد شور و حال مردم برای حضوری سنگین و حداکثری در این رویداد بزرگ هستیم. 

نخستین انتخابات ریاست جمهوری در دهه چهارم انقلاب اسلامی از ویژگی های منحصر بفردی برخوردار گشته و همین موضوع باعث دگرگونی رفتارهای مردم با مقوله انتخابات شده است که البته قصد بر این نیست که به شرح ویژگی های رفتاری مردم در این دوره اشاراتی داشته باشیم بلکه هدف از نگارش این مطالب،طرح یک پرسش اساسی و در صورت امکان ارائه پاسخ به آن است. 

واما پرسش مورد نظر ما: علت حضور میرحسین موسوی در دوره دهم پس از سالها غیبت چیست؟ 

بدون تردید حضور و یا عدم حضور شخصیت ها در عرصه رقابت انتخاباتی،بخصوص در انتخابات ریاست جمهوری برای کسب عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران امری خصوصی و تابع اختیارات شخصی آنان می باشد و کسی را نمی توان به حکم جبر،وادار به پذیرش کاندیداتوری نمود و میرحسین موسوی نیز از این امر مستثنی نیست اما اگر اندکی تحمل داشته و مابقی نوشته حاضر را بخوانید،خواهید دید که طرح پرسش مذکور جنبه های دیگری را دنبال می کند که لازم است در این برهه از زمان هر ایرانی از آن مطلع گردد. 

میرحسین موسوی که در دوران حساس دهه نخست انقلاب اسلامی بعنوان نخست وزیر، مدیریت اجرایی کشور را برعهده داشته است فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشت و این در حالی بود که دولت نوپای اسلامی که در نتیجه انقلاب 57 شکل گرفت،در حال تجربه نوع خاصی از مدیریت و کشورداری بود و به همین دلیل سنجش کیفیت مدیریت در دهه نخست انقلاب و مقایسه آن با دهه چهارم می بایست با تامل و هوشمندی بسیار همراه گردد که بررسی این موضوع را هم به زمان دیگری موکول می کنیم. 

میرحسین پس از رحلت حضرت امام(ره) و آغاز دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی از صحنه اجرایی کشور خارج شد و در تمام دوره های انتخابات ریاست جمهوری،دعوت شخصیتها و گروههای مختلف را برای پذیرش ورود به عرصه رقابت رد می کرد تا اینکه در دوره دهم وارد این عرصه شد و هم اکنون سرگرم جذب و جلب افکار عمومی به نفع خود می باشد. 

اگر بطور صمیمانه از ایشان پرسیده شود که چرا در دوره های گذشته از ورود به میدان انتخابات خودداری کرده و هم اکنون آمده اید؟ بطور قطع و یقین خواهند گفت که در دوره های قبل یک جریان مانع من می شد و در این دوره همان جریان ورود مرا مجاز دانستند و بر این اساس هم اکنون مسئله اصلی بروز می یابد که هدف اصلی جریان مورد اشاره برای ورود میرحسین موسوی به عرصه انتخابات، عبور از احمدی نژاد است یا عبور از میر حسین موسوی؟ 

شاید یکی از دلایل جریان موصوف برای عبور از احمدی نژاد،احساس خطری است که ممکن است نسبت به ادامه حضور او در مسئولیت ریاست جمهوری بروز یافته باشد، حال این احساس خطر برای چه جنبه ای بیشتر مد نظر قرار گرفته خود محل تفکر است. 

و اما دلیل عبور از میرحسین موسوی نیز می تواند این مسئله باشد که در تمام دوره های انتخابات ریاست جمهوری، وی بعنوان یک ظرفیت اتخاباتی همیشه مطرح بوده و در مقابل کاندیداهای برجسته قد علم می کرده است و این بار با ورود به عرصه رقابت و شکست در مقابل حریف قدر، برای ابد از صحنه مبارزات انتخاباتی جهت تصاحب جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران حذف خواهد شد. 

اکنون برای رسیدن به پاسخ واقعی می بایست اطلاعات ویژه ای را در اختیار داشته باشیم تا بر اساس آن اطلاعات، به استنتاج صحیح دست یابیم و بدیهی به نظر می رسد که اطلاعات مورد بحث تا زمان اعلام رسمی نتیجه انتخابات، دارای طبقه بندی خیلی محرمانه و یا حتی سری باشد. 

پس به اتفاق هم، چند روز باقیمانده را با صبر و سکوت طی خواهیم کرد تا مجهولات ما معلوم شده و آنچه اکنون پنهان مانده، آشکار گردد.    

drmohaqeq@gmail.com )

بیانیه جوانان و نوجوانان حامی دکتر احمدی نژاد

 

بسم الله النور

خدایا جهان پادشاهی تو راست                                        زما خدمت آید خدایی تو راست

بیانیه جوانان و نوجوانان حامی دکتر احمدی نژاد

ستـاد یاران خورشیـد

با تکیه بر هویت اسلامی و ایرانی و با استعانت از درگاه خداوند منان و با تمسک به پیامبر عظیم الشأن (ص) و ائمه مصومین (ع) و ایمان  به ادامه راه امام راحل(رض) و اطاعت از فرامین رهبر معظم و فرزانه انقلاب و با تکیه بر دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و حراست از میراٍ ث ماندگار، آسمانی و خورشیدی شهداء، جانبازان و ایثارگران در حماسه دفاع مقدس و با امید به فردای بهتر، ایرانی سربلند و آبادتر در  آستانه برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری بعنوان جمعی از جوانان و نوجوانان حامی دکتر احمـدی نژاد بنام ستـاد یاران خورشید پا به عرصه فعالیت انتخاباتی می گذاریم.

ساده زیستی  ، خدمتگزاری خالصانه، مهرورزی، پایبندی به ارزشهای انقلاب، عدالت محوری، دفاع مقتدرانه از کیان ملی و دستـاوردهای علمی و هسته ای در مرحله بین الملل، تکیه بر توانمدیهای ملی و بومی و جوانگـرایی در حوزه مدیریت کلان کشور از مؤلفه های انتخاب دکتـر احمدی نژاد بعنوان نامزد ریاست جمهوری دوره دهم اعضاء ستاد خورشید می باشد.

بر این باوریم که حضور پر شور و آگاهانه نسل جوان در این انتخاب بدین معناست که دست هر کودک 10 ساله شهر شـاخه معرفتی است.

جوانان ستاد یاران خورشید می آیند تا پنجـره عدالتخواهی، آزادی و سربلنـدی را با صدای پای اساطیر و زمزمه ملکوتی مؤذن های خوش نوا به وسعت خورشیـدی ایران عـزیز بگشـائید .با اید به تحقق این بهترین دعای روزگار "اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر"

یاران ستاد خورشید احمدی نژاد  می آیند تا سر هر دیواری میخـکی بکارند و پای هر پنجـره شعری بخوانند و می آیند برای آشتی دادن، دوست داشتن و آواز آبی سـر دادن، که:  من اینجـا ریشه در خاکم                                                             من عاشق این خاک از آلودگی پاکـم

سحر نزدیک است یاران خورشیـدی ما،یک یا عـلی بدرقه راه کنیـم.