"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

اعلام نتایج مسابقات آزمایشگاهی دانش آموزان پایه سوم راهنمایی ماز

 

اعلام نتایج مسابقات آزمایشگاهی دانش آموزان پایه سوم راهنمایی مازندران 
سه شنبه 30 تیر 1388 10:07 صبح
مرحله استانی مسابقات آزمایشگاهی دانش آموزان پایه سوم راهنمایی استان با معرفی 36 نفر از دانش آموزان برگزیده به کار خود پایان داد . متن کامل خبر



به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش مازندران در مرحله آموزشگاهی این مسابقات 41 هزار و 498 دانش آموز از هزار و 221 مدرسه شرکت کردند که هزار و 221 دانش آموز به مرحله منطقه ای راه یافتند و از بین آنان 192نفر وارد مرحله استانی شدند .

بر پایه این گزارش در گروه پسران شهرستانها  نکا ، قائمشهر و آمل و در گروه دختران شهرستانها چالوس ، رامسر و نکا به ترتیب رتبه اوّل تا سوم را کسب نمودند .

در ادامه این گزارش آمده است در گروه پسران مناطق کجور ، کلاردشت و شیرگاه و در گروه دختران مناطق بندپی شرقی ، چمستان و عباس آباد به ترتیب رتبه اوّل تا سوم را کسب نمودند .   

این گزارش می افزاید شرکت کنندگان در این مسابقات از 21 لغایت 24 تیرماه در شهرستان های قائمشهر و تنکابن به رقابت پرداختند .

گفتنی است به نفرات برگزیده این مسابقات که با هدف رشد و اعتلای بیشتر فعالیت های تجربی و آزمایشگاهی برگزار شد جوایز ویژه و لوح تقدیر اهداء شد
منبع خبر : http://www.edumazand.i

رحیم مشایی، معاون اول رییس جمهوری در دولت دهم

احمدی نژاد بخشی از تغییرات کابینه را اعلام کرد
رحیم مشایی، معاون اول رییس جمهوری در دولت دهم
جام جم آنلاین: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری با اعلام بخشی از تغییرات کابینه خود برای دولت بعدی که پیشتر وعده آن را داده بود، اعلام کرد که در دولت دهم، "اسفندیار رحیم مشایی" به عنوان معاون اول رییس جمهوری فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدی نژاد پنجشنبه شب در آخرین نشست هیات دولت نهم که در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: " حمید بقایی" جای رحیم مشایی را به عنوان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی در دولت بعدی پر می کند.

بقایی هم اینک قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

دکتر احمدی نژاد در باره جایگاه جدید "پرویز داودی" معاون اول کنونی خود سخنی نگفت.

رییس جمهوری همچنین از انتصاب "علی اکبر صالحی" نماینده سابق ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف به عنوان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی خبر داد.

صالحی جایگزین "غلامرضا آقازاده " می شود که هفته جاری پس از 12 سال از ریاست سازمان انرژی اتمی استعفا کرد.

احمدی نژاد همچنین گفت که "مسعود زریبافان" دبیر هیات دولت نهم از این پس به جای "حسین دهقان" به عنوان معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش در باره تغییرات کابینه در دولت بعدی، از فعالیت "سیدمجتبی ثمره هاشمی" مشاور ارشد خود در مقام دستیار ارشد رییس جمهوری سخن گفت.

رییس جمهور در این جلسه از زحمات و تلاشهای بی شائبه رؤسای سابق این سازمانها و مراکز قدردانی کرد.

مقام اسبق امریکایی: تقلب در انتخابات ایران ؛ دروغی بزرگ

 

 مقام اسبق امریکایی:   

تقلب در انتخابات ایران ؛ دروغی بزرگ

معاون پیشین وزارت دارایی امریکا از وجود شواهد مستند برای تلاش غرب برای ایجاد انقلاب ( کودتای ) مخملی در ایران و ارتباط برخی گروهها با خارج از کشور خبر داد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ پل کرگ رابرتز مشاور اسبق وزارت دارایی آمریکا در گفتگو با نشریه فارین پالیسی ژورنال اتهام سرقت آراء در ایران را یک حربه تبلیغاتی برنامه ریزی شده دانست که هدف آن تحت الشعاع قراردادن استقلال ایران بوده است .

این نشریه نوشت ، کرگ رابرتز از تحلیلگران ترقی خواه غرب است که با حمایت علنی از ایران ، تقبیح مداخلات خارجی در امور ایران و انتقاد از تلاشهای پنهان برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ، موقعیت خود را به خطر انداخته اند.

پل کرگ رابرتزاقتصاد دانی است که در زمان رونالد ریگان سمت معاونت وزیر خزانه داری آمریکا را بر عهده داشته و به دریافت عنوان "‌ پدر اقتصاد ریگان "‌مفتخرشد.

رابرتز با تاکید براین که این اتهام که نتایج انتخابات ( ریاست جمهوری) ایران به سرقت رفته است یک حربه تبلیغاتی است ، گفت : ایران مورد حمله شدید سیاسی تبلیغاتی قرار گرفته است زیرا (این کشور) یکی از دو کشور مستقل باقیمانده در منطقه است، اگر ایران تحت سلطه آمریکا قرار گیرد، این به مفهوم پایان استقلال سوریه ،‌ حماس و حزب الله خواهد بود.

کرگ رابرتز تاکید کرد: "‌شواهد متقنی "‌ مبنی برتلاش آمریکا برای برپایی یک انقلاب یا در واقع کودتای رنگین در ایران وجود دارد.

وی تصریح کرد: شواهد محکمی وجود دارد که دولت آمریکا در اعتراضات پس از انتخابات ایران دست پنهان داشته است.

این تحلیلگر امریکایی در تبیین دخالتهای امریکا در اوضاع اخیرایران افزود: به عنوان مثال ، کنت تیمر من ، از نئو محافظه کارانی که ریاست موسسه بنیاد دموکراسی را بر عهده دارد و خود را "‌یک سازمان خصوصی و غیر انتفاعی برای ارتقا دموکراسی و حقوق بشر در ایران" می خواند در یازدهم ژوئن یعنی قبل از برگزاری انتخابات ایران گزارش داد " یک انقلاب رنگین در ایران در راه است."‌

رابرتز همچنین گفت : گزارشهای متعددی نیز در این زمینه وجود دارد از جمله این که جورج بوش در مه 2007 به سازمان سیا فرمانی درباره برپایی یک تبلیغات شوم پنهان و عملیات اشاعه اطلاعات جعلی برای بی ثبات کردن یا سرنگونی نظام سیاسی ایران صادر کرد.

این تحلیلگر امریکایی خاطر نشان کرد، گزارشهای منتشر شده ای نیز وجود دارد مبنی بر اینکه دولت آمریکا به سازمانهایی که در داخل ایران اقدام به ترور یا بمب گذاری می کنند کمک مالی می کند.

رابرتز افزوده است ، شواهد مختلف نشان می دهد اعتراضات منجر به اشوب در ایران کاملا خود جوش نبوده اند.

این تحلیلگر امریکایی می افزاید، قطعا این امکان وجود دارد که سیا و گروههای ایرانی تحت حمایت اداره موقوفات آمریکا به خوبی از اختلافات ، بلند پروازیها و خصومت های موجود در ایران برای اهداف دیرینه ضد جمهوری اسلامی استفاده کنند .

خبرنگار فارن پالیسی این سوال را با رابرتز مطرح کرده است که گزارشهای فراوان و متناقضی در باره مداخلات خارجی در آشوبهای پس از انتخابات ایران وجود داشته است.

بیشتر رهبران غربی اقدامات دولت ایران را در مقابله با اعتراضات محکوم کردند و پیشتر خشم خود را از نتایج انتخابات اعلام کرده بودند.

اما اکنون یک سوال مطرح می شود ، و آن دلایل سکوت رهبران غرب و بی تفاوتی درخصوص به زوال گراییدن دموکراسی در حکومت های مستبد و نیمه مستبد منطقه مانند اردن ، عربستان ، مصر ، پاکستان و غیره است ، اگر آنها واقعا نگران دموکراسی هستند ، چرا برای برپایی دموکراسی در این کشورهای خودکامه اقدامی نمی کنند؟

رابرتز پاسخ می دهد، مبارزه علیه ایران هیچ ارتباطی به وضعیت دموکراسی در ایران یا انتخابات ندارد بلکه آنچه آمریکا نمی تواند تحمل کند ، موجودیت ایران به عنوان یک کشور مستقل است.

خبرنگار در ادامه پرسید : آیا جریان غالب مطبوعات امریکابه تلاشهای سازمان یافته و از پیش طراحی شده دست زدند تا بذر تردید و ابهام درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در دوران مبارزات کاندیداها و حتی قبل از انتخابات در افکار عمومی ایران وجهان بپاشند؟

رابر تز گفت : بله دیو جلوه دادن احمدی نژاد در دوران اول ریاست جمهوری ، زمینه را برای این حملات تبلیغاتی وطرح این ادعاکه وی انتخابات را به سرقت برده است آماده کرد، در واقع هر چیزی که احمدی نژاد می گفت یا حتی نمی گفت درمطبوعات غرب برای مهیب جلوه دادن وی بکار گرفته می شد.

این مقام سابق امریکایی افزود: دولت آمریکا با حکومت ایران راه خصومت را در پیش گرفته است چون ایران یک حکومت دست نشانده را سرنگون کرده است.

دولت آمریکا دشمنی خود را در پشت پوششهای اخلاقی مانند حقوق زنان ، دموکراسی ، حقوق بشر و از این قبیل پنهان کرده است اما هدف اصلی آن این است که ایران را به زانو در آورد. 

منبع:http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=195335 

منبع:http://www.iribnews.ir/Printable.aspx?news_num=195335

گمانه زنی در مورد نماز جمعه این هفته تهران

   
اقامه نماز جمعه تهران توسط آیت الله هاشمی پس از دوماه، گمانه زنی های بسیاری را در پی داشته است. از یکسو برخی رسانه ها خبر از حضور موسوی و خاتمی در نماز جمعه می دهند و از طرف دیگر برخی رسانه های دولتی پیش بینی کرده اند، هاشمی مورد اعتراض نمازگزاران قرار خواهد گرفت. اگرچه هاشمی رفسنجانی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور نداشت، اما وی در فرآیند این انتخابات شاهد هجمه گسترده محمود احمدی نژاد و طرفدارانش بود. هرچند مقام رهبری در خطبه های نماز جمعه خود پس از انتخابات با اشاره به سابقه دوستی و آَشنائی چندین ساله خود با هاشمی از او دفاع کرد اما این امر جلوی ادامه حمله ها به هاشمی از سوی طرفداران دولت را نگرفت. پس از انتخابات هاشمی سکوت پیشه کرد و واکنش خاصی در مورد اتفاقات پس از انتخابات نگرفت به همین دلیل بسیاری منتظر اقامه نماز جمعه توسط قدیمی ترین خطیب جمعه تهران بودند؛ اما بی خبری از صورت و محتوای سخنان هاشمی عده ای از حامیان دولت را کلافه کرده است. نماز جمعه این هفته تهران به دلیل دیگری نیز حائز اهمیت است. انتشار این خبر که میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی در نماز جمعه شرکت خواهند کرد، می تواند زمینه ساز حضور طرفداران این دو چهره اصلاح طلب در نماز جمعه باشد. این اما یک طرف ماجرا است. برخی رسانه های حامی دولت از هم اکنون خبر از اعتراض نمازگزاران به هاشمی می دهند. در این راستا سایت حامی دولت "شبکه خبری ایران" با انتشار گزارشی با عنوان "هیاهوی رسانه‏ای برای خطبه‎های همیشگی" نوشت: « به نظر می رسد اقدام رسانه های نزدیک به هاشمی رفسنجانی برای زمینه سازی حضور وی در نماز جمعه این هفته تهران، از نگرانی این جریان نسبت به اعتراض نمازگزاران جمعه تهران به هاشمی رفسنجانی در خلال ایراد خطبه های هفته آینده ناشی شده باشد.» این سایت ادامه می دهد: «به نظر می رسد با توجه به سابقه اعتراض نمازگزاران جمعه تهران به هاشمی رفسنجانی در دهه 70 و در ماجرای حمایت وی از غلامحسین کرباسچی، زمینه سازی برای حضور هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران، یک هفته پیش از ایراد این خطبه ها با هدف کنترل اعتراضات احتمالی صورت گرفته است.» همچنین یکی دیگر از سایت های حامی دولت (رجا نیوز) نیز نامه ای از طرف جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران منتشر کرده است که آنها طی این نامه سه پیشنهاد به هاشمی درباره خطبه های نماز جمعه داده اند. در این نامه می خوانیم:« برای روشن شدن قضایا، مواضع خود را شفاف و صریح با مردم در میان بگذارید تا خدای ناکرده در این سکوت، افکار عمومی به سمت توهم سوق پیدا نکند. چرا که تاریخ انقلاب در مورد سابقه‌دارهای خود که بارها تا مرز شهادت پیش رفته‌اند، حساس‌تر قضاوت خواهد کرد!» نویسندگان این نامه در قسمتی دیگر می نویسند:« مسائل موجود درخصوص فرزندان جنابعالی و برخی دیگر از آقازادگان، مسئله‌ای نیست که آتشفشان‌های سینه‌های سوزان ملت، از آن بگذرد و دیر یا زود به آنها رسیدگی خواهد شد. دیگر زمانی نیست که باندهای قدرت و ثروت با نفوذ در دستگاههای مجری عدالت بخواهند با تطمیع و تهدید مانع اجرای عدالت شوند. "سر چشمه شاید گرفتن به بیل، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل"جنابعالی در اقدامی شجاعانه، از دستگاه قضایی کشور بخواهید پرونده های اقتصادی فرزندانتان مورد رسیدگی قرار گیرد و با اجرای عدالت، نام نیک خود را در "دفتر عدالت‌خواهی ملت" ثبت نمایید.» پیشنهاد سوم نگارندگان این نامه به هاشمی اینگونه است:« با تبری جستن از مواضع اطرافیان نامطمئن خود، زمینه را برای شناخت بهتر کسانی که با استفاده از وجهه شما، قصد تخریب انقلاب را دارند و در پشت شما پناه گرفته‌اند، فراهم نمایید و هرگونه سنگ اندازی در مقابل جریان عدالت‌خواهی ملت را "حرام" اعلام کنید.» با توجه به برخی اخبار در تعدادی از رسانه های حامی دولت گمان می رود عزمی برای اعتراض و انتقاد به هاشمی در نماز جمعه از سوی برخی محافل وجود داشته باشد اما اینکه نماز جمعه این هفته تهران فرصتی برای جولان سبزپوشان حامی موسوی است یا فرصتی برای حمله هاشمی بعدا مشخص خواهد شد، اما از هم اکنون مشخص است که نماز جمعه آتی حاشیه هایی پررنگ تر از متن خواهد داشت. اقامه نماز جمعه تهران توسط هاشمی مورد توجه رسانه های خارجی نیز قرار گرفته است. روزنامه لس آنجلس تایمز با انتشار گزارشی در این باره نوشت که اقامه خطبه های نماز جمعه تهران پس از دو ماه از سوی هاشمی رفسنجانی به منزله بازگشت سران میانه رو به صحنه و آتش بس موقت پس از یک ماه جار و جنجال انتخاباتی در ایران است. روزنامه " کریستین ساینس مانیتور " آمریکا اما نگاهی متفاوت به این موضوع دارد و اقامه نماز جمعه این هفته تهران از سوی هاشمی رفسنجانی را نقطه ای دیگر از رویارویی دو جناح عمده قدرت در ایران می داند و با اشاره به احتمال حضور حامیان موسوی می نویسد که که معترضان در ایران می خواهند در نماز جمعه این هفته شرکت کنند.

آخرین اخبار ترکیب کابینه دهم

هر چند با توجه به علاقه احمدی نژاد به انجام تغییرات در کابینه حتی در طول مدت ریاست جمهوری اش (که به برکناری تقریبا نیمی از کابینه انجامید) می شد حدس زد که کابینه دهم، ترکیبی متفاوت از دولت نهم خواهد داشت اما با تصریح احمدی نژاد بر انجام تغییرات گسترده در دولت بعدی، این گزاره قطعی است که کابینه دوم احمدی نژاد، چهره ای جدید خواهد داشت.

البته از حالا نمی توان پیش بینی دقیقی از حجم تغییرات در کابینه داشت چه آنکه همه چیز به شخص احمدی نژاد بستگی دارد و او، ثابت کرده است که چندان قابل پیش بینی نیست.

فراموش نکرده ایم وقتی مجلس، فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش وقت او را استیضاح کرد، احمدی نژاد چه دفاع جانانه ای از او در مجلس نمود و از وی به عنوان یکی از بهترین ها یاد کرد ولی بعد از آنکه مجلس مجددا به فرشیدی رای اعتماد داد، احمدی نژاد او را برکنار نمود.
با این حال، بازار گمانه زنی ها در این باره داغ است و گزارش زیر صرفا مروری بر این گمانه زنی هاست که البته همه وزارتخانه ها از جمله وزاتخانه هایی که بدون تغییر می مانند و نیز چند وزارتخانه راهبردی مانند اطلاعات ، خارجه و دفاع که برای معرفی وزیران ، رئیس جمهور باید در سطوح بالای نظام مشورت کند ، در این گزارش نیامده اند.

گفته می شود احمدی نژاد ، بعد از انتخابات ، کمیته ای از حلقه اول نزدیکانش تشکیل داده و از انان درباره عملکرد وزریرانش رأی گیری کرده است که در این رأی گیری ، تنها معدودی از وزیران ، مانند پرویز فتاح ،توانسته اند اتفاق آرا را به خود اختصاص دهند.

همچنین ، فهرست های گوناگونی به احمدی نژاد پیشنهاد شده است که گزارش حاضر ، به بررسی مهم ترین گزینه ها تا کنون پرداخته است.

معاون اول
تغییر، پرویز داوودی از مدت ها پیش مطرح بود به گونه ای که یک بار وقتی احمدی نژاد، عصر هنگام به وزارت نیرو رفت، بسیاری گمان بردند که رییس جمهور به آنجا رفته است تا به هنگام بازگشت "پرویز فتاح" وزیر نیرو را با خود به دفتر ریاست جمهوری بیاورد به جای داوودی بنشاندش.
اینک از سعیدلو، معاون اجرایی کنونی رییس جمهور و صادق محصولی، وزیر کشور و حتی اسفندیار رحیم مشایی به عنوان گزینه های احتمالی برای تصدی معاونت اول ریاست جمهوری یاد می شود.هر چند که نزدیکان احمدی نژاد به او گفته اند جابجایی محصولی بعد از انتخابات پرماجرای اخیر ، صورت چندان خوشی نخواهد داشت و از این رو ، شانس رحیم مشایی و سعید لو برای تصدی معاونت اول ، بیش از محصولی است.

اگر احمدی نژاد ، تصمیم بگیرد که مشایی را معاون اول کند ، این اقدام او یک "نه" بزرگ و معنادار به مخالفان اصولگرای مشایی خواهد بود که در طول 4 سال گذشته ، خواهان برکناری مشایی از دولت بوده اند.
معاون اجرایی

احمدی نژاد، سعیدلو را از دست نخواهد داد به ویژه آنکه به مدیریت اجرایی وی اعتقاد دارد. با این حال اگر سعیدلو را به معاونت اول یا وزارت نفت بفرستد، بعید نیست علی کردان را به جای وی منصوب نماید هرچند که در فهرست پیشنهادات ، نام های دیگری مانند محرابیان و نیک زاد نیز به چشم می خورد.

معاون حقوقی و پارلمانی

برای تصدی این معاونت مهم ، نام فدایی و علی کردان در فهرست بررسی های احمدی نژاد است.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

در صورتی که رحیم مشایی به معاونت اولی ارتقا نیابد ، ابقایش در جایگاه کنونی بیش از همه محتمل است. او پیشتر نیز بر تمایل خود بر ادامه کار در سازمان میراث و گردشگری ، تاکید کرده بود.

به هر حال ، مشایی هر سمتی بگیرد ، وزیر نخواهد شد زیرا در مجلس برای گرفتن رای حتما مشکل خواهد داشت و از این رو ، احمدی نژاد او را در سمتی منصوب می کند که گذرش به مجلس نیفتد.

سازمان حفاظت محیط زیست

کوچک زاده ، نماینده اصولگرای مجلس و نسرین سلطانخواه - تنها کاندیدای فهرست اصولگرایان در انتخابات مجلس که ناکام ماند- برای جانشینی فاطمه واعظ جوادی مطرح اند.

البته اگر قرار باشد سنت نانوشته ریاست زنان بر این سازمان حفظ شود ، لابد سلطانخواه از کوچک زاده شانس بیشتری خواهد داشت!

آموزش و پروش

در کنار احتمال ابقای علی احمدی دکتر  حاجی بابایی نماینده همدان  ، از بهروز همتی ، معاون وزیر آموزش و پرورش در دوران نجفی که سابقه مدیرکلی در برخی استان های کشور را در کارنامه اش دارد به عنوان وزیر احتمالی یاد می شود.

بهداشت

دکتر کامران باقری لنکرانی گزینه اصلی وزارت بهداشت است
تعاون
محمد عباسی ، احتمالا جای خود را به دکتر علی احمدی  یا فدایی خواهد داد .همچنین  احتمال  ابقا عباسی وزیر فعلی توسط رئیس جمهور میرود.
کشاورزی
اسکندری نیز هر چند در مجلس توانست از استیضاح برهد اما بسیاری از نمایندگان ابقای او را مصلحتی می دانند و بر آنند که وی این بار از سوی رییس جمهور معرفی نخواهد شد.شاید "علی دارابی" به جای وی وزیر شود و البته از کوچک زاده و پیمان فلسفی و خدا کرم جلالی و دکتر آقا میری هم به عنوان گزینه های احتمالی یاد می شود.
دادگستری
در کنار  الهام  ، از بختیاری(استاندار اصفهان و رئیس اسبق سازمان زندان ها) و  سعید مرتضوی (دادستان تهران) ابراهیم عزیزی معاون فعلی نیروی انسانی ریاست جمهوری و امیری رییس سازمان ثبت و اسناد به عنوان وزیران احتمالی دادگستری یاد می شود.
رفاه و تامین اجتماعی
برای وزارت رفاه آقایان ذبیحی و زریبافان و فدایی و ترقی مطرحند.

علوم

خروج زاهدی ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از کابینه تقریبا حتمی است و آقایان عباسی وزیر فعلی تعاون ، زاکانی نماینده تهران و کبکانیان و ملاباشی معاونین وزارت علوم مطرحند.

فرهنگ و ارشاد اسلامی

با انتقاد صریح احمدی نژاد از فضای فرهنگی کشور، گمانه زنی ها درباره تغییر صفار هرندی نیز تقویت شده است و از افرادی مانند شمقدری (مشاور هنری رییس جمهور و از مخالفان صفار هرندی) و رسایی (عضو رایحه خوش و نماینده مجلس) به عنوان جانشینان احتمالی صفار یاد می شود .

کار

جهرمی، اولین وزیری است که رفتن او از کابینه از مدت ها پیش مطرح بوده است. گفته می شود وی به قوه قضاییه خواهد رفت تا معاون اجرایی صادق لاریجانی، رییس آینده قوه شود.
ز بختیاری و محرابیان(وزیر صنایع)  و ذبیحی و قربانی استاندار فعلی آذربایجان غربی به عنوان جانشینان جهرمی یاد می شود.

مسکن

وضع جسمانی سعیدی کیا، چندان خوب نیست. او چندی پیش عمل قلب باز انجام داد. بنابراین درباره رفتن او از کابینه هم اخبار متعددی وجود دارد. از علی آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی آینده نام می برند.

صنایع و معادن

گویا تقدیر وزارت صنایع این است که به دست جوانان اداره شود.

گفته می شود محرابیان جوان در دولت آینده از وزارت صنایع خواهد رفت تا مهرداد بذرپاش مدیر عامل سایپا بجای ایشان سکان صنعت کشور را در دست گیرد.

نفت

وزیر نفت هم گویا در فهرست تغییرات است. زارعی نماینده تهران و علی کردان و سعیدلو به عنوان وزیران احتمالی نفت مطح هستند.

راه و ترابری
علاوه بر خود بهبهانی ، علی آبادی نیز علاوه بر آنکه برای وزارت مسکن مطرح است، از جمله گزینه های وزارت راه هست.
به علاوه از رحیم قربانی، استاندار آذربایجان غربی و از دوستان احمدی نژاد در دوران شهرداری تهران نیز برای جانشینی بهبهانی یاد می شود و همچنین از مهدی هاشمی معاون سابق  وزیر کشور  او بعد از برکناری پورمحمدی، مدتی به عنوان سرپرست وزارت کشور در کابینه حضوری موقت داشت


ارتباطات

درباره سلیمانی ، ضدو نقیض فراوان است ؛ از یک سو گفته می شود سلیمانی هم از جمله وزیرانی است که در دولت دهم حضور نخواهد داشت و از سوی دیگر به دوستی نزدیک او و احمدی نژاد به عنوان عاملی برای ابقایش اشاره می شود. در ایران، به ویژه کاربران اینترنت از عملکرد وی چندان راضی نیستند.

اگر او رفتنی باشد ، شاید معاونش محامد پور و وفا غفاریانو صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات  جایگزین اش شوند.

تربیت بدنی

 مهرداد بذرپاش و سید مهدی هاشمی و حبیب کاشانی  گزینه های مطرح هستند


بنیاد شهید

دهقان هم رفتنی است و مهم ترین گزینه برای ریاست این بنیاد ، حسین مظفر است که پدر و برادرانش شهید شده اند.

مظفر ، وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات بود و نماینده اصولگرای مجلس است.

از زریبافان و ذبیحی و علی احمدی و فدایی نماینده تهران هم برای ریاست بنیاد  شهید یاد می شود.


مرکز امور زنان
 
علاوه بر طیب زاده ، از خانمها سلطانخواه و عصمت باروتی  نیز برای تصدی ریاست این مرکز یاد می شود.

بانک مرکزی

داووی ، معاون اول کنونی و صمصامی مطرح اند.
وزارت کشور
گزینه اصلی ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مصلحی و محسنی اژه ای از گزینه های احتمالی وزارت کشور هستند.


مرجع عصر ایران

آخرین اخبار ترکیب کابینه دهم