"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

آقایان فرشید و کلارستاقی،این مبارزه برنده ندارد (محمد پروانه)

   

آقایان ناله رامسری و کلارستاقی،این مبارزه برنده ندارد (محمد پروانه)  

جنابان آقایان ناله رامسری و مختاری کلارستاقی 

عرض سلام و ادب مرا بپذیرید 

هیچ فکر کرده اید که اکنون در کشور ما بخشی از انرژی ما ایرانیان صرف توطئه سازی علیه عده ای وانرژی برخی دیگر نیز برای خنثی سازی همان توطئه ها به هدر می رود؟ 

ابتدا روی سخنم با آقای کلارستاقی است که وقتی می بینم سن ایشان در حدود سن و سال پدر ناله رامسری است تعجب می کنم که چگونه است که نمی تواند با او ارتباط صمیمانه فرهنگی برقرار کند؟  

جناب کلارستاقی: 

در جایگاه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر نشستن ظرفیت بسیاری می خواهد چرا که بر اساس واقعیت های انکار ناپذیر مردم رامسر بسیار باهوش و اهل مطالعه هستند و خانواده ها با وسواس هر چه تمام تر سعی دارند بچه هایشان را فرهنگ دوست و هنر دوست تربیت کنند. 

در چنین شهرستانی باید انتظار داشته باشید که افکار و اندیشه های فرهنگی و هنری مردم آن بسیار مواج و پرتلاطم جلوه گری کند. 

اگر بخواهید همه را به صراطی که خود تعریف کرده اید بیاورید ، مسلما دچار دست اندازهای آزار دهنده خواهید شد. 

مردم رامسر ناله رامسری را خوب می شناسند بنابراین هیچ نیازی به بازتعریف شما ندارند . 

او از خانواده ای مذهبی،وطن پرست و اگر خودشان راضی باشند که من اینجا مطرح کنم از خانواده معظم شهدا نیز هستند و این را هم بدانید که ما برادر شهیدشان را نیز خوب می شناسیم و آن بزرگوار نیز همچون ناله رامسری از صراحت کلام بسیار بالایی برخوردار بود و بر سر ارزش ها هرگز معامله نمی کرد. 

پس ادامه این راهی که می روید هم برای شما و هم برای رامسر و رامسری ها زننده است. 

اما سخنی هم برای شما ناله رامسری: 

خوب می دانیم که شما برای اعتلا و بالندگی فرهنگ و هنر کشور تلاش می کنید اما برادر من بهتر نیست این مسئله به روش فرهنگی حل گردد؟  

بعنوان کسی که از طرف آقای کلارستاقی به دفاع از فرهنگ و هنر شهرستان رامسر متهم شده اید از مسئولان بخواهید تا میانجی گری کنند و به این ماجرا پایان دهند. 

ما آرامش می خواهیم. 

از همه دوستانی که این مطالب را می خوانند نیز می خواهیم که نسبت به این مسئله احساس مسئولیت کنند و از مسئولان بخواهند که نگذارند بیش از این اهل فرهنگ و هنر این شهرستان مشهور در ایران و جهان، دچار آزار و اذیت شوند. 

به همین دلیل اعتقاد دارم که این مبارزه برنده ندارد.چون هم ناله رامسری و هم آقای کلارستاقی ایرانی-شمالی و بچه مسلمان هستند. 

مرا ببخشید. 

همه حرفهایم از سر دلسوزی بود و بس.  

از رامسرنیوز هم انتظار دارم نوشته هایم را برای مخاطبان خود منتشر کند.

 

 

دعوت از وبلاگ نویسان غرب مازندران (بابک شمس ناتر ی)

دعوت از وبلاگ نویسان غرب مازندران(بابک شمس ناتری)

با سلام خدمت شما
در حال تهیه 2 گزارش برای خبرگزاری هستم که سووالات هر 2 گزارش به صورت مجزا آمده است که لطفا پس از جواب دادن آن را در پیامهای خصوصی وبلاگم بگذارید تا برای گزارش نویسی آن را تنظیم کنم ضمنا آخرین مهلت جواب سوالهای سوژه  اول ساعت 12 ظهر روز  27 خرداد و جواب سوال های سوژه  دوم ساعت 12 ظهر روز  28 خرداد است.
سوژه اول – وبلاگ نویسی از دیدگاه وبلاگ نویسان غرب استان مازندران
1- نام و نام خانوادگی به همراه تحصیلات و یا در صورت تمایل کار و حرفه تان؟
2- چه چیزی به شما انگیزه داد تا به سراغ وبلاگ نویسی بروید و جذابیتهای این کار را در چه می بینید؟
3- مزایا و معایب وبلاگ نویسی را در چه می بینید؟
4- مزاحمتهای عده ای وبلاگ نویسان و ... چقدر برای شما پیش امده و برخوردتان چه بود؟
5- به نظر شما وبلاگ خوب باید چه آیتمهایی داشته باشد؟
6- چه وبلاگهی به شما انگیزه خواندن می دهد؟
7- موضوع اصلی وبلاگتان در ابتدا چه در ذهنتان بود و الان چگونه است؟

.........................................

سوژه دوم – تابستان برای یک شهروند شهر توریستی چگونه می گذرد؟
1- نام و نام خانوادگی به همراه تحصیلات و یا در صورت تمایل کار و حرفه تان؟
2- تابستان برای یک شهروند شهر توریستی چگونه می گذرد؟
3- چه معایبی از شهر توریستی خودتان به عنوان یک شهروند می بینید که نیاز به برطرف کردن دارد؟
4- به نظر شما چه اقداماتی می تواند یک شهر توریستی را به سمت میزبانی آبرومندانه ببرد؟
5- اگر خود شما بنا باشد به شهری برای تابستان بروید کدام شهر را انتخاب می کنید؟چرا؟
6- چه نوع نگاه مدیریتی نیاز یک شهر توریستی است؟
7- از مسافرین چا انتظاراتی دارید؟

.......................................

با تشکر از شما در صورت اینکه جواب شما در زمان مقرر به دستم نرسد از گزارشم جا می ماند اما برای گزارشهای دیگر باز به سراغ شما می آیم؟
از اینکه همکاری می کنید سپاسگذارم.
------------------- 

babak_shams300@yahoo.com
http://babakshams.blogfa.com

کند کینه زنی فرشید جان؟(م.ب.از رامسر)

 

کند کینه زنی فرشید جان؟!(م.ب.از رامسر)

جناب اقای مسگران کریمی
دوست عزیز و هنرمند گرامی
به قول فردوسی بزرگ  شدی بر بدی دست دیوان دراز .به نیکی نبودی سخن جز به راست//این اقای مختاری یه چند مدت پیش نماز مسجد بازار کتالم بود.بنده به نقل یکی از دوستان شنیدم که گفت فلان مبلغ را برای اقامه نماز به من نپردازید بنده برای پیش نمازی نمی آیم..شما از شخصی که داعیه دار فرهنگ یک شهرستان این چنین سخیفانه بشوید چه انتظاری میتوان داشتن.
قاصد روزان ابری داروگ کی می رسد باران(نیما) 

م.ب

به داد مردم رامسر برسید(ناله رامسری)

به داد مردم رامسر برسید(ناله رامسری)

پیش در آمدی بر نامه ای سرگشاده
  انعکاس وقایع مبارک و حتی نامبارک هر نقطه از سرزمین ایران اسلامی مان بر عهده ی صدا و سیما و اصحاب مطبوعات و خبرنگاران آن حوزه می باشد. اما آنچه که از شواهد و قراین موجود مستند می گردد، انگار اصحاب مطبوعات منطقه و به ویژه خبرنگاران شهرستان رامسر به وظیفه ی مطبوعاتی خود آشنا نبوده و تحت فرمایشاتی - که توضیح دلایل آن را بر عهده این جمعیت می دانم – قرار گرفته اند و گرفتار مصلحت اندیشی اوضاع فردی خویش شده اند و به طبع آن توجه به مصالح عمومی را به فراموشی سپرده و اشتیاق شان فقط در تامین سفارشات دستگاه های دولتی رقم می خورد در حالیکه اساس مطبوعات حول محور مردمی بودن آن تعریف گردیده و قوام می یابد.
   لذا به منظور رفع این معضل و اطلاع رسانی به موقع، هم بر آن شده ام حوادث اخیر و ناکارآمدی طویل المدتِ چندین ساله ی دستگاه فرهنگی و هنری شهرستان رامسر را در قالب « نامه ی سرگشاده ی ( ناله رامسری ) به شهروندان خردمند و، فرهنگ و هنردوست شهرستان رامسر » به وسیله ی کلیپ گوشی همراه و به شیوه ی بلوتوث قابل دسترس همگان قرار دهم.
  چنانچه خبرنگاران شهر قادر به انعکاس موثق وقایع مورد نظر باشند و یا بشوند بدین وسیله آمادگی خود را برای ارائه و در اختیار گماردن جزئیات موضوع مطروحه اعلام می نمایم. و این به منزله ی تقاضایم از این قشر نبوده بلکه بیان این مورد را تذکر و یادآوری جنبه ی حرفه ای خبرنگاری شان دانسته و می دانم.
باتقدیم احترام و یادآوری :
یعقوب (فرشید) مسگرانکریمی
« ناله رامسری »
به نام باعث نام ها
نامه ی سرگشاده ی « ناله رامسری »
به شهروندان خردمند  و، فرهنگ و هنردوست
شهرستان رامسر

سلام می کنم به همه
کسی جوابم را نمی دهد
و ناسزایی هم نمی گوید
گیرم که بگوید!: ...
وقتی عددی نباشی
تازه می شوی مثل من
تازه می شوی مثل کسی که
به همه سلام می کند:
                        سلام
« ناله رامسری »
  ...و سلام به همه ی خردمندانِ فرهنگ و هنردوستی که هماکنون مشغول مطالعه ی این جَریده شده اند. چون به قول زنده یاد «شیون فومنی» :
برخاستنت  تکان آب از آبست
دریا که تن آسود، همان مردابست
پشت سر دوست، یاوه سر دادن خصم
عوعوی سگان هرزه در مهتابست
زنده یاد : شیون فومنی
احتراما اینجانب یعقوب (فرشید) مسگرانکریمی شاعر، به زبان محلی (گویش رامسری) و به زبان ملی(فارسی) ، متخلص به « ناله رامسری » نویسنده، کارگردان و بازیگر، فارغ التحصیل رشته ی هنری تئاتر، شاخه ی بازیگری و مسبوق به سابقه قهرمانی در رشته ی ورزشی ژیمناستیک در نیمه اول دهه ی شصت و از فعالان حوزه ی فرهنگی-هنری- و اجتماعی شهرستان رامسر از جمله شرکت در سه دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رامسر با اتخاذ شیوه ادبی-هنری در تبلیغات بدون الصاق تراکتهای تیلیغاتی به در و دیوار شهر و عضویت در آن به عنوان مسئول کمیسیون فرهنگی و امور اجتماعی به مدت یک سال پایانی از دوره ی دوم شوراها می باشم.
  که هماکنون با توجه به اقدامات بسیار ضعیف و ناکارآمد ریاست محترم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر « حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مختاری کلارستاقی » و اقدامات حذفی ایشان علیه هنرمندان این شهر از عرصه ی ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری و حذف از شرکت در مراسم بسیار معدود فرهنگی و هنری شهرستان رامسر از جمله، اقدامات حذفی علیه اینجانب، همچنان که شرحش در ادامه ی این مرقومه خواهد آمد و با توجه به اینکه ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نه تنها از پاسخ دادن به پرسش های رو در روام از ایشان، طفره رفته بلکه اقدام به طرح شکایت علیه اینجانب در مراجع قضایی با اتهامات کذب وارده و به منظور به انزوا کشاندن مطلقم و با آرزوی در نطفه خفه کردن صدای به حق همه ی حذف شدگان که به نعمت « ناله ی رامسری » بودنم از بیان و زبان و گلوی من برخاسته؛ و عزمش را جزم موفق شدنش در راه محبوس کردنم (انشاالله)!!، نموده است؛
مصمم شده ام با توجه به دارا بودن خدادادی هویت و نه موقعیت! فرهنگی و هنری و اجتماعی ام، جریده ی اکنونم را به منزله ی نشان دادن بخشی از خدمات ویژه ی ریاست محترم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر « حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مختاری کلارستاقی » و با هدف دعوت به توجه و هم اندیشی عموم شهروندان خردمندِ فرهنگ و هنردوست، در جهت رفع معضل مدیریتی فرهنگ و هنر شهرستان رامسر و به منظور نجات و ارتقاء سطح کمی و کیفی از لحاظ شکلی و محتوایی در معرفی زبان و فرهنگ و هنر شهرستان رامسر به کمک هنرمندان متعهد و فرهیختگان علاقمند به فرهنگ و هنر اقدام نمایم.
   بیان پاره ای از اتفاقات وعده داده شده به منزله اثبات خوبی ویا بدی هویت شخصی و اخلاقی افراد نبوده و نیست بلکه هدف اثبات ناکارآمدی مدیریت امور فرهنگی و هنری و اجتماعی اشخاص خوانده شده در این جریده و تغییرات و تعمیرات اساسی در مسئله ی مهم و ضروری مدیریت فرهنگ و هنر شهرستان رامسر می باشد.
    سئوالی که همیشه در ذهن اشخاص مورد انتقادم نقش بسته و در قالب سئوالی به کرار در برابر پرسش ها، اعتراضات و انتقاداتم در عرصه های گوناگون از من پرسیده می شود این است که : « چرا دیگران از این کاستی ها دم بر نمی آورند؟! و فقط  ناله رامسری (من)  فریاد بر می آورد؟! ». بارها درپاسخ به این سئوال گفته ام و خواهم گفت : « پاسخ قسمت اول سئوالتان نزد همان کسانی است که یا سکوت کرده اند و یا در سلسله ی مصداقی بیت :
پشت سر دوست، یاوه سر دادن خصم
عوعوی سگان هرزه در مهتابست
گرفتار شده اند. و چون بنده نیز خود سالها در پی یافتن این سئوالم و کسی نیز جنبه ی پاسخ به آن را تاکنون نداشت ، در سالهای پیشین سروده ام که :
              دلـی پــر درد و پــر فریــاد داری               هــزاران زخـم از همــزاد داری
 کسی پاسخ نخواهد داد؟ «ناله»!                سئوالی گر از این بیــداد داری
«ناله رامسری»
و پاسخ قسمت دوم سئوالشان که احتیاج به ابراز آن نیست. چون پاسخ قسمت دوم سئوال ایشان مستتر در خود سئوال است و همیشه خواهد بود.
  ...و اما حکایت ریاست وقت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر « حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مختاری کلارستاقی » با اینجانب از آنجا آغاز شد که سال گذشته بنده بدون دعوتنامه ای از سوی ایشان در مراسم سه روزه ی سالروز جهانی تئاتر در شهرستان رامسر شرکت نموده و با نظرات و پیشنهادات شفاهی و کارشناسانه ام در خصوص تئاتر که از وظایف کارشناسانه ی خود می دانم و ایراد انتقادات فرهنگی و هنری خصوصا مربوط به مدیریت هنری در بخش تئاتر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش های دیگر آن مواجه گردیدند و متعاقب آن در عوض چاره اندیشی در همان جلسه با خطابه های اخلاقگرایانه ی کنایه آمیز به هنرمندانی دریایی ای که نمی خواهند مرداب و سپس خشک و نابود شوند به مقابله پرداختند که خوشبختانه در همانجا و در حضور مدعوین جلسه و تنی چند از مسئولین از جمله فرماندار وقت پاسخشان را از سوی من و تنی چند از هنرمندان دریافت داشته اند.
   اما ایشان که با ادعای دارا بودن تحصیلات هنری در رشته ی گرافیک آنهم در مقطع فوق لیسانس وارد کادر ریاست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر شده بودند، مزین به خصیصه ی کینه ورزی و حذف هنرمندان پرسشگر نیز شده و نه تنها دوباره من و بعضی دیگر از هنرمندان تئاتر و شعرای شهرستان رامسر را برای مراسم روز جهانی تئاتر و شب شعر «نگاهی نو به اشعار محلی» دعوت ننمودند بلکه در مورد بنده با استناد به افشاگری سوگند یاد کرده شده ی جناب آقای قانع، به جان تنها فرزند خردسالش و حتی در حضور ایشان مبنی بر اینکه ایشان اقدام به هماهنگی برای جلوگیری از حضورم در محافل فرهنگی و هنری با نیروی انتظامی و شخص آقای راهب از کارمندان فرمانداری شهرستان رامسر نمودند که از حیث چنین اقدامات مغرضانه ی شان مورد سئوالم واقع شدند و در پاسخ ضمن مقصر جلوه دادن آقای قانع (از کارمندان اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر) که منجر به افشاگری آقای قانع از اقدامات ایشان گردیده است همچنان از بیان مشکل شان با من و دیگر هنرمندان امتناع ورزیدند.
  در همین راستا و پیگیرانه به فرمانداری و نزد فرماندار محترم شهر که خود شخصا شاهد بخشی از وقایع سال گذشته نیز بودند رفته و ایشان که در حال عزیمت بودند با گذاشتن قرار ملاقات فی مابین بعد از سالروز ارتحال جانگداز امام خمینی (ره) نزد جناب آقای راهب رفته و دلیل تقاضای حذفم را از سوی آقای کلارستاقی خواستار شدم. آقای راهب نیز با اظهار تاسف همین سئوال را از ایشان داشت ولی گویی آقای کلارستاقی بدون دلیل از ایشان تقاضای ممانعتم را ابراز داشته بودند.
   خلاصه در روز ملاقاتم با فرماندار محترم شهرستان رامسر ضمن متقاعد بودنشان از ضعف مدیریتی در بخشهای گوناگون اداری این شهرستان و عدم همکاری و کار شکنی های معموله در جهت تقویت مدیریت اداری ادارات شهرستان رامسر از سوی نماینده ی مردم محترم شهرستان رامسر جناب آقای ابوالفتح نیکنام که متعاقب فریب انتخاباتی شان دور از انتظار هم نمی باشد به این نتیجه رسیده ام که جدای از مصلحت اندیشی دیگران باید با رعایت سلسله مراتب به ادامه ی اقداماتم بپردازم.
   لذا در تماس مستقیم تلفنی با مدیریت محترم اداره ی کل ارشاد اسلامی استان مازندران « حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی » به دلیل اینکه موبایلم در آن لحظه از شارژ مالی بر خوردار نبود و پس از رد تقاضایم در استفاده از تلفن اداره از طرف ریاست محترم؛ با گوشی موبایل یکی از کارمندانش، آنهم از اتاق ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر و در حضور رئیس محترم اما نه مدیر این اداره « حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مختاری کلارستاقی » خواستار برکناری ایشان از سمت این اداره گردیدم.
در حضور ایشان اقدام نمودم چون همچنانکه گفته شده است براین اعتقادم که:
پشت سر دوست، یاوه سر دادن خصم             عـوعـوی سگـان هـرزه در مهتـابست.
   اما ایشان فکر کردند که دلیل اقداماتم، دشمنی با شخص ایشان است در حالی که از نتیجه اعمالشان باید به این نتیجه نائل می شدند که من دوستدار متعهد و دست اندرکار عرصه ی فرهنگ و هنر این مرز و بومم. از پس همین خبط اندیشی ایشان خبطی دیگر که دشمنی ایشان با بنده را به نمایش گذاشته است صورت گرفت و با وارد نمودن اتهامات کذایی و کذب اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی علیه بنده نموده اند و در این راه کارمندان تحت ریاست خویش و همکار و همرده ی خویش، ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنکابن جناب آقای مشهدیان که در یکی از مراجعات و ایراد مصرانه پرسشها و مطالباتم از « حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مختاری کلارستاقی » ایشان نیز حضور داشتند را؛ به عنوان شهود دعوی کذبشان در برابر خیل مستنداتم، به مراجع قضایی معرفی نمودند.
  قابل توجه اینکه یکی از بهانه های دعوت ننمودنم به مراسم معدود فرهنگی – هنری شهرستان رامسر، نداشتن نشانی محل اقامتم در رامسر ذکر گردیده بود در حالی که برای شکایت از من گویی نشانی محل اقامتم را داشتند!!.
   در همین راستا احضاریه ای که اسمی از خواهان پرونده در آن قید نگردیده بود از سوی کلانتری واقع در کمربندی فاز دو برایم ارسال گردید که فراخوان حضور راس ساعت دوازده ظهر روز جمعه 21/3/1389 در کلانتری بود و در آنجا متوجه شدم که آقای کلارستاقی شاکی پرونده می باشد. پس از تکمیل پرونده مقید گردیدم که راس ساعت 8 صبح روز شنبه 22/3/1389 خود را برای حضور در محکمه قضایی معرفی نمایم.
   متعاقبا برای جامه ی عمل پوشاندن به خواسته ی « حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مختاری کلارستاقی » در حذف و اینبار حبس هنرمندان توانمند و هوشمند شهر رامسر، راس ساعت 8 صبح روز شنبه 22/3/1389 با لباسی غیر رسمی و نه غیر معمول یعنی ملبس به لباسی که حکایت از آمادگی ام در پذیرش حبس و عدم سازش با وخامت فرهنگی و هنری و هنرمندان شهرستان رامسر داشته و دارد، در پاسگاه مزبور حاضر گردیدم و از آنجا با مناسبات انساندوستانه مامورین انتظامی خصوصا جناب سرهنگ ابراهیمی روانه ی دادگستری شدم.
  در دادگستری شهرستان رامسر و با لباسی که شرحش داده شد در حضور دادستان محترم جناب آقای محرابی یکبار دیگر تفهیم اتهام شدم که متعاقبا و منطبق بر وقایع به تکذیب هر یک از اتهامات وارده پرداختم و پرونده توسط ایشان به معاونت محترم دادگستری شهرستان رامسر جناب آقای گلین مقدم جهت قضاوت فرستاده شد. پس از ساعاتی در محضر قاضی محترم پرونده قرار گرفتم و از سوی ایشان یکبار دیگر تفهیم اتهام شدم و به برخورداری شاکی از شهود و عدم برخورداری ام از شهود توجهات لازم از طرف ایشان به من داده شد و ضمن تکذیب اتهامات، و با اعلام عدم کفایت قانونی شهود شاکی به دلایل رابطه ی رئیس و مرئوسی  و در یک مورد، همسازمانی بودن شهود با شاکی پرونده؛ نیز اعلام آمادگی خود را مبنی بر پذیرش حبس و عدم سازش با وخامت اوضاع فرهنگی و هنری- و احوال هنرمندان شهرستان رامسر ابراز داشته و در حضور معاونت محترم دادگستری شهرستان رامسر با اعتقاد راسخ سوگند یاد کردم تا ایشان را از سمت ریاست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی روانه نسازم ساکت ننشسته و برای اثبات موجودیت بهتر و بیشتر خود و هنرم و هنر دیگر هنرمندان شهرم خواستار خواسته های جمعی فرهنگی و هنری شهرستان رامسر خواهم بود که بالطبع تغییر مدیریت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین خواسته ی مان بوده و آزموده را آزمودن خطاست.
  لذا پرونده قضایی همچنان برای بررسی بازمانده است و در ساعت هشت صبح روز چهارشنبه به تاریخ 26/3/1389 جلسه ی بعدی دادگاه می باشد. در حالی که حق بر همگان روشن و مبرهن است.
در خاتمه با ایراد پاره ای از سئوالاتی که تاکنون بدون پاسخ مانده و با نگارش ( و یا قرائت ) قطعه شعری خطاب به رئیس محترم اما نه مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی « حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مختاری کلارستاقی » جریده ام را به پایان می رسانم.
1. مسئول رسیدگی به اوضاع نابسامان اداری در این شهرستان چه کسی است؟!
2. اگر کسی مسئولیت رسیدگی به اوضاع نابسامان اداری در این شهرستان را عهده دار نباشد خدمات اداری اداره ی مربوطه و مطالبات مردمی چه می شوند؟!
3. آیا هنرمندان شهر برای مطالبات خود به فرض مثال باید به اداره ی جهاد و کشاورزی بروند؟!
4. رسیدگی به اوضاع هنری و هنرمندان شهر و مهیا کردن امکانات هنری وظیفه ی اداره ی پست و تلگراف و یا کدام اداره ی دیگر است؟!
5. وقتی قضات دادگستری ماهانه با زندانیان در محل زندان ملاقات بر قرار می کنند آیا رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید از احوال هنرمندان شهر مطلع باشد؟!
6. آیا مطابق قانون شرایط احراز چاپخانه برای اخذ مجوز چاپ و نشر داشتن پنج سال سابقه ی مستند به مدرک غیر جعلی!! و یا تحصیلات مربوطه یکی از مفاد و شرایط احراز چاپخانه نمی باشد؟!
7. آیا وظیفه ی رئیس یک اداره حذف ارباب رجوع آنهم با اعمال زور و خودخواهی و سوء استفاده است؟!
8. آیا اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر آزمایشگاه آزمون و خطای مدیریت مدیران ناکارآمد و جزء دوره های آموزشی مدیریت آنان است؟!

(( حق ما اینست:... ))
غــــرق در اندیشـــه های تــار خود               ای کــلارستــــاقـــــی ای مختــــــار خود
ای رئیـــــس فعلـــــی ارشــــاد مــــا               ریشـــــه ات بـر کـــن تــو از بنیـــاد مـا
ما هنرمنـدیم- نه مثلـت خود خوریم                ما هنـرمنـــدیـــم و نـــان خــود، خوریم
مثــل تـو، مــا غمخـور نــان نیستیم               ما ســــر جــــــای خودیــــم، آن نیستیم
مــا بســان آینـــــــه از رو بــــه رو               سیــره ات را بــاز گـوییـــم- مـوبه مــو
هـرکســی را بهــر کــاری سـاختنــد               هـر چـه نـادانـــان همـه شــــان باختنــد
دست بــردار از هنــر- فـرهنــگ ما               تو خـودت سنگــی بـر کــن سنــــگ ما
تو چه می دانی هنـر از آن کیست؟!               تو چه می دانی هنـر از جنـس چیست؟!
تو ز فرهنگم چه می دانــی؟! بگـــو              راستـی قــــرآن که می خوانــی؟! بگـــو
پس چــرا تـو ســـد راهمـان شدی؟!              تکــه ابــری خشــک و بـی بــاران شدی
حجت الاسـلام، ارشـادت چـه شــد؟!              در فـرامـوشــی!- بگــو یـادت چه شـد؟!
ای فرامـُش کــرده کــار دینــی اش!              مـا خــــدا داریــم، تـــو مـی بینــی اش؟!
ما تـن خود، بی سـر و پـا می کشیـم             مـا فـقــــط رنـــــج هنـــــر را می کشیـم
ما عبـــــادت پیشــــه ی رنــــج هنر              مســلک مـــا: تـــن جـــــــدا بایـــد زسر
پایمــــان در باتـــــلاق فکـــــــــر تو              راهمـــان تـاریــــــک شـد از ذکـــــر تو
بی سر و پا تن شدم! دستم که هست             دامـــن حـــــق را گرفتـــم مسـت مســت
حق ما اینست : « زحمــت کــم کنـی
 بعـد از ایـن، خود را دعوت کم کنـی »
« ناله رامسری »

گزارش مشروحی از تفاهم نامه رامسر و قطر

گزارش مشروحی از تفاهم نامه رامسر و قطر

امیرقطرگفته رامسرقطعه ای ازبهشت است وطرف قطری بسیارعلاقمند بودند دراستان مازندران بخصوص رامسرسرمایه گذاری ویژه صورت گیرد.

رامسر:احمد برفی نماینده وخبرنگاررسانه ها وهفته نامه های استانی.

خانم رقیه پروانه مسئول روابط عمومی واموربین الملل شهرداری رامسردرجلسه باحضوراصحاب رسانه های گروهی وخبرنگاران فعال شهرستان رامسردرخصوص اطلاع رسانی دست آورد بازگشت مهندس محسن مرادی شهرداربرنامه محورشهرستان به اتفاق سخنگوی شورای شهررامسرازکشورقطرازخبرنگاران تقدیروتشکرکرد.مهندس محسن مرادی ازشهرداران موفق وبرنامه محورشهرستان نیزدراین جلسه طی سخنانی اظهارداشت:یکی ازسازوکارهای بحث توسعه شهری درکشورها،حوزه ارتباط وتعامل شهرهای کشوراست،وهرکشوری بتواند ارتباط قوی تری با همجوار وشهرهای بزرگ دنیا داشته باشد موفقیت آن درتوسعه شهری بیشتراست.وی تصریح کرد:روابط اجتماعی است که برارتقاءتوسعه شهری می انجامد ودرروابط شهری می توان کیفیت زندگی راافزایش داد ونگاه گردشگری دررامسربایدبه گونه ای باشد که حقوق شهروندی رعایت وشهروندان احساس رضایت خاطروآرامش داشته باشند.

مهندس مرادی شهردارخستگی ناپذیرشهرتوریستی رامسردرادامه سخنان بیان داشت:درشهررامسرباید بحث صنعت گردشگری رادرهمه جای دنیاتقویت نمائیم که خوشبختانه جایگاه شهررامسر

درسلسله مراتب سازمانی جای خود رادرسطح کشورپیدانموده است وباید تقویت شود چون هدف ما بالابردن خدمات عمومی ورفاهی مردم شهرستان است واین میسورنیست مگرما این که ارتباطات راتوسعه دهیم.

شهرداررامسردرهمین راستا تصریح کرد:توافقنامه ها وتفاهم نامه هاباید توسعه یابد،ورامسربه عنوان آوازۀ بین المللی باید این جایگاه رادرهمه جای دنیا آنرابشناسانیم.شهرداررامسرادامه داد:موضوع خواهرخواندگیها بهانه ایست که تا شهرهای دنیا با هم ارتباط داشته باشند وهرشهرتنها زمانی می تواند خواهرخواندگی داشته باشد که درواقع آن وجه تسمیه وویژگیهای خواهرخواندگی راداشته ورامسرآن ویژگیها رادارد که ما برای توسعه وپیشرفت شهررامسربرای دومین بارآنراپیگیری کردیم.

مهندس مرادی درهمین زمینه تصریح کرد:استاندارمازندران هم نیزتأکید مضاعف داشتند که رامسرنیزبا یکی ازکشورهای حاشیه خلیج فارس خصوصاً کشورقطرروابط دوستانه وتفاهم نامه برنامه ای برقرارنماید که کشورقطرازلحاظ رتبه بندی حجم سرمایه گذاریها،کشورنوزدهم دردنیا است واین یک فرصت خوبی است برای ما درچارچوب سیاستهای بین المللی.

شهرداررامسردرادامه بیان داشت:مقدمات این کارنزدیک به دوماه طول کشید تا به اتفاق استانداروسخنگوی شورای شهرجهت انعقاد خواهرخواندگی به دوحه قطررفتیم تا درچارچوبها وعرف بین المللی قرارداد بسته شد.مهندس محسن مرادی شهردارمردمی شهررامسرهمچنین یاد آورشد:طرف قطری بسیارعلاقمند بود این کاردراستان مازندران بخصوص رامسرانجام گیرد وامیرقطرگفته رامسرقطعه ای ازبهشت است که امیدوارم این یک رابطه مبارکی باشد برای تعامل همه جانبه درروابط بهتر که این دومین قرداد خواهرخواندگی است که ثبت شده است وازنظرارتقاء درجه بندی واقتصادی این قراردادها برای شهرها مهم است که بخشی از سرمایه گذاریهای آنها به نوعی مستقیم وغیرمستقیم وارد شهررامسرخواهد شد.

اسماعیل گوهرستمی رئیس شورای شهررامسرنیزدراین جلسه بیان داشت:شورای شهررامسربا ظرافت وحساسیت خاصی برای جذب سرمایه گذاربرنامه های خوبی داشته وبا آمدن مهندس مرادی شدت عمل بیشتری به خود گرفته وتا کنون موفق شدیم دوپروژه سرمایه گذاری رابا سرمایه گذاردررامسرداشته باشیم.

1=پروژه آبی ساحلی رامسر. 2=بازسازی پلاژشهرداری . که حرکتهای خوبی درحال انجام شدن است.رئیس شورای شهررامسرهمچنین تصریح کرد:شورای شهررامسرحساسیت خاصی راروی زمینهای ساحلی دارند که این زمینها دراختیار

بخش خصوصی قرارگرفته که به شکل سنتی درحال کاراست که مورد قبول نیست.وی درادامه سخنان بیان داشت:بحث ترافیک شهررامسریک معضلی است که ازسالهاست با آن دست به گریبانیم که به دلیل نزدیکی کوه ودریا وفاصلۀ کم آن درطرح جامع وطرح تفضیلی،جادۀ کمربندی پیش بینی شده است که با آمدن طرح بین المللی توسعه فرودگاه این برنامه تحت شعاع قرارگرفته است.وی درخصوص تکمیل پل قسمت شرقی صفا رود

بیان کرد:نیازمند به اعتبارات ویژۀ دولت هستیم که امید واریم تا پایان سال اعتبارآن تحقق یابد.

وی درخصوص رفتن به مساجد سطح شهردردورۀ سوم شورای شهروپیگیری انتظارات مردم گفت:آسفالت کوچه ها ورسیدگی به نظافت سطح شهروحمل زباله ها وبازگشایی کوچه ها،خواسته ها وانتظارات کوتاه مدت مردم واولویت ما بود که شورای شهردر

خصوص جمع آوری زباله،مشکلات راتاحدودی مرتفع وپیگری

بحث آسفالت کوچه ها انشاءا...درسال 89دردستوربرنامه اصلی ماست.مهندس مرادی ازشهرداران موفق استان درپایان این گفتگو

بیان داشت:انشاءا...درطی چند روزآینده با منابع مالی وسیعی که وارد شهرخواهد شد شاهد تحولی اساسی خواهیم بود،وما درسال جاری بیشترین منابع مالی استان رابه خود اختصاص دادیم وگیرآن فقط تصرفات زمینهای ساحلی است که شهرداربا آن درگیراست که امید وارم این تصرفات رفع ویک کاراساسی برای 20سال آینده شهرداشته باشیم.وی درهمین راستا تصریح کرد:حتی امروزازسوی استاندار500میلیون تومان برای زیبا سازی ساحل اختصاص داده شده است که اعتبارات اولیۀ آن برای ساحل سازی

3میلیارد ریال است وازمحل اعتبارات استانی برای اجرای فازاول پلاژژیلواختصاص داده خواهد شد.مهندس مرادی هویت رامسررادرتوسعه صنعت توریسم دانست وبیان داشت:سرمایه گذارحمایت می خواهد وباید فرهنگ سازی وهمه کمک بکنیم تا افکاردیدمان را دررامسرجهانی کنیم وفضای بسیارخوبی برای توسعه شهری حاکم است تا انشاءا...این عقب افتادگی 15ساله راجبران کنیم.وی فرهنگ مردم رامسررافرهنگ بلند نظروبا شخصیت انسانی اخلاقی بالاوخونگرم ومهمان نوازخطاب کردوتصریح نمود:باید درتوسعه شهررامسرمنافع جمعی برمنافع شخصی ترجیح داده شود.