"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

مصاحبه با آقای مهندس امینی- مدیرعامل شرکت عمرانی پورنام

 

به نام خدا

مصاحبه با آقای مهندس امینی- مدیرعامل شرکت عمرانی پورنام

یکشنبه 2/3/89 – غرفه رامسر

چهارمین جشنواره شهر من فرهنگ من- دانشگاه صنعتی امیرکبیر

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

اینجانب سیاوش امینی متولد کتالم از توابع شهرستان رامسر هستم. دوران ابتدایی را در دبستان امین کتالم و دوره اول دبیرستان را نیز در همان منطقه سپری نمودم. سپس مابقی دوره دبیرستان را در مدرسه خوارزمی تهران گذراندم. پس اخز مدرک دیپلم ریاضی وارد دانشکده ریاضی کرج شدم. مرحله لیسانس خود را در رشته مهندسی آبیاری و آبادانی (عمران آب) طی نمودم. و پس از اخذ مدرک تحصیلی آغاز به فعالیت های عمرانی نمودم. چندین سال مدیر دولتی بوده ام. در حال حاضر صاحب یک شرکت عمرانی به نام "پورنام" هستم که در هیئت رئیسه این شرکت سه نفر از مهندسین عمران دیگر نیز حضور دارند. شرکت نام برده در کار های عمران آب، ایستگاه های پمپاژ، راهسازی و ... در حال فعالیت است. همچنین بنده عضو کمیته ملی آبیاری و زه کشی ایران و عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های راهسازی و ساختمانی ایران نیز هستم.

جناب آقای مهندس امینی از این که در شهر خودتان زندگی نمی کنید احساستان چیست؟

بنده از اوایل سنین جوانی در تهران زندگی کرده ام و تا حدی به این شهر عادت کرده ام. و از این که در تهران ساکنم ناراحت نیستم ولی به علت آن که در رامسر متولد شده ام و بستگانم در این شهر هستند مشتاقم که هرگاه فرصتی برایم پیش آمد آن را مغتنم شمارم و به دیار مادری خود بشتابم.

آیا تمایل دارید بعد از اتمام فعالیت های کاری خود برای دوران بازنشستگی و استراحت به رامسر بازگردید؟

این تمایل همیشه در درون من حس می شود ولی اکنون احساس می کنم شرایط مساعد برای این مهم میسر نیست.

نظر جناب عالی در مورد نمایشگاه دانشجویی شهر من فرهنگ من در دانشگاه صنعتی امیرکبیر چیست؟

بنده معتقدم هرگونه کار فرهنگی توسط دانشجویان بسیار ارزشمند است و در اکثر موارد اقدامات دانشجویی نظیر این نمایشگاه به علت این که دانشجویان ذهنی باز و خلاق دارند کاری جالب و در خور تقدیر است.

نظرتان راجع به غرفه شهر خودتان چیست؟

در ابتدا بنده بسیار خوشحالم که جوان های رامسری را می بینم که در معتبرترین دانشگاه های ایران مشغول بهتحصیل هستند و این امر برایم بسیار شادی بخش است و از صمیم قلب از شما آینده سازان شهر تشکر می کنم. ضمنا متذکر می شوم با توجه به امکاناتی که در اختیار شما بوده است تلاشتان قابل ستایش است و توانستید تجلی کوچک و زیبایی از شهرمان را جلوه دهید و معرفی جامعی از شهر رامسر داشته باشید.

این که ما تصمیم گرفتیم به صورت مستقل از استان مازندران برای رامسر غرفه تشکیل دهیم در نظرتان چکونه است؟

رامسر از لحاظ تقسیمات سیاسی جزء استان مازندران است ولی تفاوت های چشمگیری در فرهنگ و گویش این شهر نسبت به سایر شهر های استان دیده می شود و این امر باعث شده رامسر به صورت مستقل درآید و این نکته نباید مورد اعتراض قرار گیرد.

از شما سپاسگزاریم که به غرفه خودتان تشریف آوردید. خوشحال می شویم سخن پایانی شما را بشنویم؟

مجددا به عرضتان می رسانم بنده بسیار خوشحال هستم و برای همه شما آرزوی موفقیت روز افزون می کنم. نکته ای به ذهنم رسید که لازم می دانم آن را بیان کنم: این که انسان به فرهنگ بومی توجه داشته باشد بسیار ارزشمند است ولی با پیشرفت سریع زندگی در عصر حاضر نگاه به آینده نباید فراموش شود. سعی انسان باید در این باشد که با نگاه به فرهنگ گذشته خود را با فرهنگ جدید تطبیق دهد. همچنین توجه به مسائل علمی، تکنولوژی، توانایی های ذهنی و عملی برای ساختن فرهنگ جدید باید مورد توجه قرار گیرد.

باز هم کمال تشکر را از جناب عالی به عمل می آوریم و از این که به غرفه شهر خودتان آمدید از شما سپاسگزاریم.  

مصاحبه کنندگان: سینا بهرامیان و جابر اسماعیلی

نظرات 1 + ارسال نظر
مرادعلی بیگی جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 http://www.morad.ir

با تشکر از زحمات اقای مهندس امینی در ساخت سد کمال صالح

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد