"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

اخبار قرآنی رامسر

برگزاری گردهمایی روحانیون شمال کشور در رامسر

گروه سیاسی و اجتماعی: نخستین گردهمایی روحانیون شمال کشور در آستانه هفته منابع طبیعی 10 اسفندماه 87 سال جاری در رامسر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)شعبه مازندرن، حجت‌الاسلام «حسن عالمی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نهم اسفندماه 87 در شهرستان رامسر، در جمع خبرنگاران گفت: جایگاه روحانیت در میان اقشار مردم جایگاه والا و بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به این مطلب که نخستین گردهمایی روحانیون شمال کشور در آستانه هفته منابع طبیعی دهم اسفندماه 87 در رامسر برگزار می‌شود افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی بیان نکات مهم مربوط به منابع طبیعی به ائمه جماعت و جمعه، نمایندگان ولی فقیه و سایر روحانیون است، تا با گسترش آن در جامعه مردم را به حفظ و نگهداری از نعمت‌ها تشویق و ارشاد کنند.

عالمی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تصریح کرد: این فرهنگ باید در مردم نهادینه و عمومی شود تا همه نسبت به آن احساس وظیفه کنند، به‌همین دلیل نقش روحانیون در این مقوله نقش ارزنده‌ و خطیری است.

وی در پایان با اشاره به لزوم حفظ و احیای منابع طبیعی تصریح کرد: مسایل مربوط به منابع طبیعی در استان‌های شمالی در رأس امور قرار دارد و مردم به پاس این نعمت گران‌بها که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده است، مکلف‌اند آن را حفظ کنند و در احیای آن بکوشند.

 

------------------------------------------------------------------------ 

نوروز و اماکن متبرکه و مذهبی مازندران

گروه فرهنگ و هنر: مازندران از آثار باستانی دینی و مذهبی بسیاری برخوردار است که گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی می‌توانند از این اماکن دیدن کرده و به زیارت بپردازند.

به گزارش خبر گزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مازندران، نمایندگی ساری، خطه سرسبز مازندران که شاهد تشکیل اولین حکومت شیعیان علوی در این سرزمین بوده است، دارای بناهای تاریخی، مذهبی و نقاط دیدنی بسیاری است که در مناطق جلگه‌ای، جنگلی، کوهستانی و در برخی نقاط کوهستانی جنگلی واقع شده است که همواره گردشگران بسیاری را در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی از اکثر نقاط کشور و کشورهای خارجی به سوی خود جذب می‌کند که از این لحاظ دارای اهمیت بسیاری است.

در این گزارش به مجموعه‌های دیدنی و آثار باستانی دینی و مذهبی برخی از شهرستان‌های استان که حائز اهمیت فراوانی است، پرداخته می‌شود تا گردشگران نورورزی نسبت به موقعیت این اماکن متبرکه و مذهبی باستانی با آشنایی مختصری، راهی سرزمین علویان شوند و به بازدید از مناطق دیدنی این استان بپردازند.

از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی شهرستان آمل می‌توان به مشهد میر بزرگ «مقبره میر قوام‌الدین مرعشی»، «مقبره میر حیدر آملی»، «امامزاده ابراهیم»، «امامزاده عبدالله» و «بقعه شمس آل رسول»، اشاره کرد.

شهرستان بابل دارای امامزاده‌های متعددی است که آرامگاه «قاسم بن موسی کاظم و برادرش حمزه» معروف به «آستانه» و «مقبره سلطان محمد طاهر» از آثار تاریخی مهم این شهرستان به شمار می‌آید.

از آثار تاریخی و مهم شهرستان بابلسر می‌توان به بقعه امامزاده ابراهیم، «برادر امام رضا(ع)» اشاره کرد که به علت وجود همین آرامگاه در گذشته بابلسر به نام مشهدسر شهرت یافته بود.

شهرستان رامسر بیش از ده قرن آباد بوده است و خاندان‌های بزرگی در آن زیسته‌اند که بیشتر آنها از سادات بزرگ هستند، قدیمی‌ترین اسمی که در این مورد در تاریخ رویان و مازندران ذکر شده است همان سخت‌سر است.

در جواهرده رامسر، «مسجد آدینه» با بیش از 700سال قدمت ساخته شده است و «بقعه متبرکه آقا سید ابوالحسن» نیز در این شهرستان قرار دارد.

اماکن مذهبی شهرستان ساری، «مقبره ملا المجد الدین»، «امامزاده یحیی»، «امامزاده عباس»، «مسجد جامع» و بناهای فرح‌آباد از قبیل مجموعه تکیه فرح‌آباد «مربوط به دوره صفویه» است.

شهرستان سواد کوه، دارای اماکن مذهبی و متبرکه «بقعه امامزاده عبد الحق» است که در شهر زیرآب قرار دارد و «آرامگاه امامزاده زکریا»، «امامزاده یحیی» و «امامزاده صالح» نیز در این شهرستان واقع است.

از آثار تاریخی و اماکن مذهبی شهر قائمشهر، می‌توان به چندین امامزاده از جمله «امامزاده محمد» در جاده کیاکلا و آرامگاه «شیخ طبرسی» در دهستان بالا تجن نام برد.

در شهرستان‌های دیگر استان مازندران امامزادهای بسیار دیگری وجود دارد که به دلیل آنکه از اهمیت کمتری به دلیل آثار تاریخی برخوردار است در این گزارش از ذکر نام آنان خوددارای شده است که گردشگران می‌توانند با حضور خود در این استان از این امامزاده‌ها و اماکن متبرکه در مسیر خود بازدید به‌عمل بیاورند و ساعاتی را در این اماکن به استراحت و زیارت بپردازند.

--------------------------------------------------------------------- 

 

برگزاری مسابقه مفاهیم قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان طرح مصباح‌الهدی رامسر

گروه خبرنگاران افتخاری / محمود بابایی‌سواسری: مسابقه مفاهیم 4 کتاب «مسعود وکیل» ویژه دانش‌آموزان طرح مصباح‌الهدی رامسر صبح امروز 19 اسفندماه در مدرسه راهنمایی شهید ببری رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، «حمیرا محمدپور» مربی این کلاس گفت: تعداد 20 نفر از دانش‌آموزان طرح مصباح‌الهدی در این مسابقه با آمادگی خوبی شرکت کردند.

محمدپور افزود: از طرف اداره تبلیغات اسلامی رامسر، هدایایی به رسم یادبود به بانوانی که بالاترین نمره را کسب کرده بودند اهداء شد.

 

------------------------------------------------------------- 

آزمون پیش‌‌نیاز دوره تربیت معلم قرآن در رامسر برگزار شد

گروه خبرنگاران افتخاری / محمود بابایی‌سواسری: آزمون کتبی روخوانی دوره پیش‌نیاز تربیت معلم قرآن کریم 18 اسفندماه، در مرکز قرآنی مردمی کوثر رسول(ص) رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، «محمدابراهیم گلین‌مقدم» مسئول کانون قرآن رامسر گفت: تعداد 25 نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون، تجدیدی‌های آزمون قبل بودند و این آخرین فرصت برای شرکت‌کنندگان در این دوره است.

وی افزود: قبول‌شدگان، در سال 87 می‌توانند طبق برنامه‌ریزی مرکز قرآنی مردمی کوثر رسول‌الله(ص) رامسر در این دوره شرکت کنند.  

---------------------------------------------------------------  

 

 

 آزمون پیش‌‌نیاز دوره تربیت معلم قرآن در رامسر برگزار شد 

--------------------------------------------  

برگزاری مسابقه مفاهیم قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان طرح مصباح‌الهدی رامسر

------------------------------------------- 

برگزاری گردهمایی روحانیون شمال کشور در رامسر 

--------------------------------------------------------------- 

نوروز و اماکن متبرکه و مذهبی رامسر 

--------------------------------------- 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد