"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

اعتراض شدیدالحن یک رامسری به مطالب دریانیوز

اعتراض شدیدالحن یک رامسری به مطالب دریانیوز 

خطاب به دریا نیوز : با سلام و عرض ادب وقتی سایت شما رو دیدم اولین سوالی که به ذهنم خطور کرد این بود که آیا این یک سایت رسمی است یا متعلق به شخص خاصی چراکه نوشتن چنین مطالبی ( درج " گمان ها " و " پندارها" ی اشتباه خودمان ) در سایت رسمی مجاز نبوده و حرف ها باید با سند و مدرک و از منبع موثق درج شود . نمی دانم که نویسنده یا نویسندگان این مطلب سایت دریانیوز آیا در رامسر حضور فیزیکی دارند یا نه و اینکه آیا به غیر از یک ماه اخیر مطالب آرشیو وبلاگ " بهانه ای برای فردا " وبلاگ شخصی سید کمال سیدی رئیس شورای شهر رامسر را مطالعه ( با دقت ) کرده اند یا نه ؟ اگر سری به آرشیو بزنید متوجه خواهید شد که سید تازه دست به قلم نشده و همواره مطالب را گوشزد می کرده ولی کجاست گوش شنوا ؟!!؟؟؟!!!! ولی از سبک و قلم نوشتار نویسنده چنین به نظر می رسد ( با قطعیت سخن نمی گویم ) کمی با کدورت و یا با عناد مطالب نوشته شده است . من به عنوان یک شهروند رامسری که برای دستیابی به اطلاعات و اخبار بیشتر با اینترنت ( سایت ها و وبلاگ ها ) سر و کار دارم و نه تنها این وبلاگ بلکه سایت ها و وبلاگ های رامسری ها و مطالب مربوط به رامسر را مطالعه می کنم با نظر دریا نیوز نه تنها موافق نیستم بلکه مخالفم چرا که فکر می کنم نوسینده یا نویسندگان این مطلب یا " سید " را نمی شناسند و چنین حرف هایی می زنند و یا " از روی نوشته حرف می زنند و در واقع از جایی ساپورت فکری می شوند "و اگر شما سری به رامسر بزنید می بینید مردم حتی اگر کارها و حرف های سید را قبول نداشته باشند به " صدق گفتار " و " سالم بودن " ( با توجه به دوره ی ما که خوردن نوعی زرنگی و یا حتی در مراتب شدیدتر از حقوق حقه ی شخص محسوب می شود ) او اعتراف می کنند ولی در نهایت می گویند عرضه ی خوردن ندارد ، ساده است ، بر خلاف جریان همیشگی دارد شنا می کند ، تا بود چنین بود ، همه می خورند تو هم یکی اطمینان ندارم که این کامنت برای عموم نمایش داده شود و مجبورم همین کامنت را در وبلاگ رامسر نیوز ( از وبلاگ های پر بازدید رامسر ramsarnews.blogsky.com ) و وبلاگ بهانه ای برای فردا : seyyed-kamal.blogfa.com وبلاگ شخصی سید کمال سیدی هم ارسال می کنم . پیشنهادی برای همه بخصوص کسانی که مسئولیت رسانه ای هم دارند هر کسی هستی یه دفعه خط بکش از پشت نقاب از رو نوشته حرف نزن رها شو از حیله خواب نقش یک دریچه رو رو میله قفس بکش برای یک بار که شده جای خودت نفس بکش و در نهایت اینکه به خاطر چند روز دنیا آخرت خودمون رو نفروشیم و برای خوشامد عده ای دست به تخریب و ترور شخصیتی افراد ( به هر وسیله ای حتی بهتان ، تهمت ، دروغ و ... ) متوسل نشویم یا علی در پناه حق پیروز و نیکو کردار باشیم

آقای سید کمال سیدی لطفا بخوانید !

 

 آقای سید کمال سیدی لطفا بخوانید !

در پی انتشار اخبار مربوط به افشاگری احتمالی سید کمال سیدی رئیس شورای اسلامی شهر رامسر، خوانندگان رامسرنیوز واکنش های متفاوتی را از خود نشان داده اند و از ما خواستند تا نظرات آنها را آزادانه در معرض دید مخاطبان قرار دهیم. 

پس از بررسی های اولیه پیام ها که تعدادشان هم زیاد بود متوجه شدیم که بعضی از آنها قابل انعکاس نیست اما در مجموع می توان تعدادی را انعکاس داد که در زیر به آنها می پردازیم: 

 م.شریفلاتی

آقای سیدی ما شما را دوست داریم و می دانیم که برای رامسر نگرانی اما قبل از هر حرکتی اول مردم را با خود همراه کن بعد افشاگری کن چون مخالفینت نامرد هستند. 

صفاتیان 

سید بزن برو جلو من خبر دارم که از جاهایی دنبال خلافهای شهردار هستند. 

گوهررستمی 

آقای رئیس شورای اسلامی بدانند دوره تهدید کردن و عمل نکردن گذشته و اگر روز نهم اردیبهشت اتفاقی نیفته دیگه جات توی رامسر نیست اینو می دونستی؟ 

پرتقالی 

آقای سید خودت بهتر می دانی که مقصر شهردار نیست و شهر در دست چه کسانی قرار دارد که حتی مشایی هم حریف اینها نمی شه بهتره باهاشون بسازی یه چیزی هم تو بخوری شاید یه چیزی هم به ما ماسید. 

لمتر محمدی 

من خیلی وقته به شما گفته بودم مبارزه رو شروع کن سید یادته سر زمینم که باشورا دعوا افتادم گفتم همه ... هستند و تو باید حساب خودتو با اینها جدا کنی فکر نمی کنی الان خیلی دیر شده؟ 

حدادی مقدم 

اینها همه نتیجه بد رفتاری شما با فرشید مسگران کریمی عضو شورای قبلیه که حالا داری چوبشو می خوری آقای سید. یکی تو شورا بود و ... داشت حرف بزنه ولی خود شماها سرکوبش کردید و بعد هم پشت سرش حرف در آوردید. باید پشت فرشید رو خالی نمی کردید و باهاش همکاری می کردید و ایان به جایی رسیده بودید. 

کاظمی 

عجب داستانیه که هر کسی کم می یاره می گه من افشاگری می کنم و بعد هم هیچ کاری نمی کنه و لابد می گه به مصلحت نظام نبود و ما بالاخره نفهمیدیم تکلیف مردم این وسط چیه. 

مرادیان 

آقای برید دنبال فرشید مسگران کریمی بیارینش تو شورا و بشه رئیس شورا بعد ببینید با این نامردا چه می کنه .فرشید واقعا به درد شورای رامسر می خوره من که مانند شجاعت فرشید تو هیچ کس ندیدم. 

 باقرسلیمی

سید جان ما قراره بالاخره شهید کردن شما رو ببینیم یا شهید شدنتو؟ اگه نهم اردیبهشت چیزی که چنگی به دل بزنه نداری از مردم عذر خواهی کن و از شورا خارج شو و دور بعد با چندتا آدم حسابی بیا از مردم رای بگیر تا بتونی برای مردم کار کنی. 

کاکوان 

خدمت دوستان رامسرنیوز سلام 

ما همه منتظر روز شوراها هستیم و می خواهیم بدانیم تو این شهر چه خبر است اما آیا بهتر نیست قبل از آن با آقای سیدی یک مصاحبه داشته باشید؟ 

مقبل دوست 

درود بر جوان زحمت کش و دلسوز ابریشم محله ای و درود بر مردم فهیم رامسر که فرق خادم و خائن را می شناسند. 

یک خبر: ما عده از ابریشم محله ای ها قصد داریم با همدیگه جلوی فرمانداری تجمع کنیم و هواداری خودمان را از سید اعلام کنیم 

هر کی دوست داره می تونه بیاد پیش ما تا قرار بگذاریم.باشگاه تختی 

قاسم نژاد 

آقای سیدی این کارها دیگه قدیمی شده مردم رامسر گول نمی خورند بی خیال بابا بی خیال 

پاکزاد 

شهرداری رامسر به یک مرکز فساد تبدیل شده و باید خیلی زود پاکسازی بشه مگه می شه شهردار سالم باشه و کارمنداش...؟ 

همت یار 

دم بچه محل ما گرم که زمانی که تو شورا بود حداقل بدون تهدید حرف می زد و از کسی نمی ترسید فرشید مسگران کریمی مرد واقعیه ای کاش مردم اونو می شناختند. 

عبدالکریمی

آقا کمال ببخشیدا زرشک!!! 

قمری 

سید برو داریمت اگه کم آوردی روی بچه های ارشاد حساب کن.

واکنش به خبرهای مربوط به: احتمال افشاگری رئیس شورای رامسر

واکنش به خبرهای مربوط به: 

احتمال افشاگری رئیس شورای رامسر 

رامسرنیوز - در پی انتشار اخبار مربوط به افشاگری احتمالی سید کمال سیدی، رئیس شورای اسلامی شهر رامسر، خوانندگان رامسرنیوز با ارسال نظرات متعدد به این اخبار واکنش های مختلفی نشان داده اند.  

به دلیل وجود موارد متعددی از کلمات و جملات ... امکان انعکاس بسیاری از آنها وجود ندارد و بر اساس سیاستهای رسانه ای نخستین پایگاه خبری و تحلیلی شهرستان رامسر،قرار است بزودی مجموعه نظرات ارائه شده در قالب یک تحلیل خبری انتشار یابد. 

البته برخی از پیام ها بطور خصوصی برای اطلاع آقای سیدی به مقصد وبلاگ شخصی ایشان ارسال خواهد شد که در صورت پاسخگویی به سوالات موجود در پیام های ارسال شده، حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد.  

جامعه شناسی چیست؟(شاهین امینی)

جامعه شناسی چیست؟(شاهین امینی)

جامعه شناسی مطالعه قوانین و فرایندهای اجتماعی است که مردم را نه تنها به عنوان افراد و اشخاص بلکه به عنوان اعضاء انجمنها ،گروهها و نهادهای اجتماعی شناسانده و مورد بررسی قرار می دهد .دامنه جامعه شناسی بینهایت وسیع است و از تحلیل برخوردهای گذرا بین افراد در خیابان تا بررسی فرایندهای اجتماعی جهانی را در بر می گیرد .

● مقدمه

انسانها بیشتر عمرشان را در گروهها زندگی می کنند؛آنها به عنوان اعضای خانواده ، ساکنان یک محله یا شهر، اعضای یک گروه خاص اجتماعی یا اقتصادی و یا مذهبی و قومی نیز به عنوان شهروندان یک ملت با یکدیگر رابطه دارند. انسانها حتی اگر خودشان هم آگاه نباشند که اعضای یک گرو هند ، باز به شیوه هایی فکر و عمل می کنند که دست کم بخشی ازآنها را عضویت در گروه تعیین می کند. نوع لباسی که آدمها می پوشند، نوع خوراک و نحوه خوردن آنها، عقاید و ارزشهایشان و رسومی که رعایت می کنند، همگی تحت تأثیر عضویت آنان در گروههای گوناگون می باشند.
جامعه شناسی را می توان به عنوان بررسی علمی زندگی گروهی انسانها تعریف کرد.جامعه شناسان در واقع می کوشند تا آنجا که ممکن است این نکته را به دقت و به گونه ای عینی توصیف و تبیین کنند که انسانها چرا و چگونه در گروهها با یکدیگر رابطه دارند.
یکی از اهداف عمده جامعه شناسی پیش بینی رفتار اجتماعی و نظارت بر آن است. این هدف در جامعه نوین بصورتهای گوناگونی تحقق می یابد. همچنین جامعه شناسی به تخفیف تعصبها و پیشداوریهایی که مانع انعطاف پذیری بیشتر انسانها در برخورد با موقعیتهای تازه می شوند، کمک می کنند.
سرانجام باید گفت که بررسی جامعه شناختی شیوه های نگرش و واکنش نوینی را در برخورد با سیمای پیوسته متغیر واقعیت اجتماعی، برایمان فراهم می آورد.

● تاریخچه

جامعه شناسی جوان ترین رشته علوم اجتماعی است. واژه جامعه شناسی را در سال ۱۸۳۸ اگوست کنت فرانسوی در کتاب فلسفه اثباتی اش بدعت گذاشت .کنت را عموما بنیانگذار جامعه شناسی می دانند. او معتقد بود که علم جامعه شناسی باید بر پایه مشاهده منتظم و طبقه بندی استوار گردد.
هربرت اسپنسر انگلیسی در سال ۱۸۷۶ نظریه تکامل اجتماعی را تحول بخشید که پس از پذیرش و رد اولیه ، اکنون بصورت تعدیل شده دوباره پذیرفته شده است. اسپنسر نظریه تکاملی داروین را در مورد جوامع بشری به کار بسته بود. او معتقد بود که جوامع انسانی، از طریق یک تکامل تدریجی، از ابتدایی به صنعتی تکامل می یابند. او در نوشته هایش یادآور شده بود که این جریان یک فراگرد تکاملی طبیعی استکه انسانها نباید در آن دخالت کنند.
لستر وارد آمریکایی کتاب جامعه شناسی پویا را در سال ۱۸۸۳ منتشر کرد. او در این کتاب از پیشرفت اجتماعی از طریق کنش اجتماعی با هدایت جامعه شناسان ، هواداری کرد.
امیل دورکیم در ۱۸۹۵ کتاب قواعد روش جامعه شناسی را منتشر کرد و در آن ، روشی را که در بررسی ماندگارش از خودکشی در گروههای گوناگون به عمل آورده بود، به روشنی شرح داد. دورکیم یکی از پیش گامان تحول جامعه شناسی است. او سخت بر این باور بود که جوامع بشری با باور داشتها و ارزشهای مشترک اعضایشان انسجام می یابند.
ماکس وِبِر (۱۹۲۰-۱۸۶۴)معتقد بود که روشهای علوم طبیعی را نمی توان درباره مسائل مورد بررسی در علوم اجتماعی بکار بست. وبر استدلال می کرد که چون دانشمندان اجتماعی جهان اجتماعی محیط زندگی خودشان را بررسی می کنند، همیشه قدری برداشت ذهنی در بررسیهایشان دخالت دارد. او معتقد بود که جامعه شناسان باید فارغ از ارزشهایشان کار کنند و هرگز نباید اجازه دهند که تمایلات شخصی شان در پژوهشها و نتیجه گیریهایشان دخالت کنند.
درس جامعه شناسی در دهه ۱۸۹۰ در بسیاری از دانشگاهها ارائه شد. در ۱۸۹۵، مجله آمریکایی جامعه شناسی انتشارش را آغاز کرد و در ۱۹۰۵ انجمن جامعه شناسی آمریکا بنیان گذاشته شد.

● ارتباط جامعه شناسی با علوم دیگر

معمولا علوم را به دو شاخه عمده تقسیم می کنند که یکی را علوم طبیعی و دیگری را علوم اجتماعی می گویند. علوم طبیعی با بررسی پدیده های مادی سر و کار دارند ولی علوم اجتماعی عرصه پهناور رفتار انسانی را بررسی می کنند. جامعه شناسی یک علم اجتماعی است.
علوم اجتماعی دیگر عبارتند از: روان شناسی (بررسی رفتار فردی)؛روان شناسی اجتماعی(بررسی روابط افراد با گروه)؛علوم سیاسی(بررسی حکومت،فلسفه سیاسی،و تصمیم گیری دولتی)؛اقتصاد(بررسی تولید،توزیع و مصرف کالاها و خدمات در جامعه)؛و انسان شناسی (شامل باستان شناسی که به مطالعه بقایای تمدن های از بین رفته می پردازد،زبان شناسی که بررسی زبان است،انسان شناسی جسمانی که کارش بررسی تکامل انسان است و انسان شناسی فرهنگی یا اجتماعی که با بررسی شیوه های زندگی در میان اجتماعات سراسر جهان سرو کار دارد.) رشته های جامعه شناسی و انسان شناسی فرهنگی و اجتماعی مفاهیم مشترک بسیاری دارند. جغرافیا (که به بررسی نقش مشخصات اقلیمی در فراگرد های گونا گونی چون رشد،انحطاط و جنبش اجتماعات جهان می پردازد)و تاریخ(که رویدادهای گذشته را بر حسب فعالیتهای بشری ثبت و تعیین می کند)،نیز با جامعه شناسی ارتباط دارند.
درباره تفاوت میان علوم اجتماعی و رشته های جامعه شناسی دو نظریه مطرح می باشد:
الف) نظر اول این است که هر یک از رشته های علوم اجتماعی بطورذ کلی به تحلیل امور و مسائل مربوط به موضوع خود می پردازند.
ب) نظر دوم این است که هر یک از علوم اجتماعی به یکی از ابعاد مختلف واقعیت اجتماعی توجه دارد و رشته های جامعه شناسی هم همین کار را انجام میدهند ، اما با این تفاوت که در این حد توقف نمی کند بلکه سعی دارد در تحقیق و مطالعه از یک لایه اجتماعی آنرا به لایه های دیگر ارتباط دهد و بصورت یک کل واحد در نظر بگیرد و تبیین نماید.

بیانیه شماره (۱) گروه تخصصی رامسریهای تحول خواه

   

بیانیه شماره (۱) گروه تخصصی رامسریهای تحول خواه 

با تقدیر و تشکر از همه کسانی که تاکنون برای رامسر زحمت کشیدند و راههای مختلفی را برای پیشرفت رامسر طی کرده اند تا این شهرستان را آباد ساخته و آباد نگهدارند.

درود بر همه مسئولان و مردمی که با دلسوزی تمام نگران رامسر و رامسریها هستند.

درود بر گذشتگان رامسری که در طول حیات با ارزش خود آنچه امروز در اختیار ماست بوجود آورده اند.

امروز نیز عزیزانی با تمام سعی خود در راه داشتن رامسری عزتمند تلاش می کنند و ما  قدردان همه خادمان رامسر و رامسریها هستیم.

در ماههای نخست سال 1388 گروهی از متخصصان رشته های متختلف دانشگاهی که اهل رامسر نیز هستند گرد هم آمدند و با هدف پایان دادن به مشکلات موجود در رامسر جلسات منظمی را تدارک دیده اند.

در ابتدا با بررسی دقیق بر روند فعالیت های انجام شده در رامسر طی دهه های گذشته، ضعف ها و قوت ها را شناسایی کردند و سپس برای حل هر یک از مشکلات راهکارهای اساسی در نظر گرفته اند.

رامسریهایی که در این گروه حضور دارند از تخصصهای مختلف دانشگاهی برخوردارند و اشراف خبری و علمی بر همه مسائل جاری رامسر دارند و با جدیت برای رامسر کار می کنند.

این تذکر لازم است داده شود که ما به هیچ وجه قصد ورود به رقابت های انتخاباتی اعم از شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و دیگر رویدادهای مشابه را نداریم و صرفا برای کاهش و درمان قطعی بیماری چندین و چند ساله رامسر تلاش می کنیم.

روش کارمان هم طی بیانیه های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

البته با برخی از مسئولان شهرستان در ارتباط هستیم و فرآورده های علمی و پژوهشی خود را در اختیار آنها قرار می دهیم.

آرزوی ما رامسری پیشرفته با حفظ فرهنگ اصیل و ارزشهای اعتقادی است.

دلیل انتخاب رامسرنیوز برای اطلاع رسانی هم تنها به خاطر پیشکسوتی در عرصه اطلاع رسانی تخصصی اخبار رامسر وعملکرد درست آن در بین سامانه های دیگر است.

ما در انتظار نظرات و پیشنهادات شما مردم عزیز شهرستان رامسر هستیم.

گروه تخصصی رامسری های تحول خواه

15/1/1389     

ramsardevelopment@gmail.com 

 

و 

 

ramsarevolution@gmail.com 

  

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،