"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس جمهور شدن به قیمت سرنوشت مردم و مملکت! چرا؟(دکتر میلاد محقق

 رئیس جمهور شدن به قیمت سرنوشت مردم و مملکت! چرا؟

(دکتر میلاد محقق)

در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکیل دولتهای متعدد،از یکم تا دهم،رویدادهای مختلفی را از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شاهد بوده ایم که حوادث اخیر در نوع خود کم نظیر بود. 

صرف نظر از همه مسائلی که در محتوا و ظاهر مسئله وجود دارد قصد داریم تا به نکته ای ارزشمند در ارتباط با انتخابات و جریانات قبل و بعد از آن، بپردازیم. 

بطور طبیعی قبل از برگزاری انتخابات که همه کاندیداها و هواداران آنها سرگرم تبلیغات با شیوه های مختلف برای موجه تر جلوه دادن خود به افکار عمومی هستند ممکن است تخلفاتی هم صورت گیرد و حتی ممکن است از دایره اخلاق هم خارج شوند زیرا هم کاندیداها و هم هواداران آنها در شدیدترین التهابات جسمی و روحی ناشی از داغ شدن فعالیتهای تبلیغاتی هستند و در این شرایط کیفیت سیستم کنترل و مراقبت رفتاری افراد مورد بحث، به پایین ترین حد خود کاهش می یابد که این خود یکی از موارد نا مطلوب رقابتهای تبلیغاتی به شمار می رود. 

اما پس از برگزاری انتخابات و شمارش آراء، زمانی که یکی از کاندیداها بعنوان پیروز میدان رقابت معرفی می شود رفتار کاندیداهای دیگر که نتوانستند صاحب بیشترین آراء برای کسب مقام ریاست جمهوری شوند برای سرنوشت مردم و مملکت می تواند سرنوشت ساز باشد. 

در این هنگام  دغدغه همه افراد جامعه باید مردم و مملکت باشد و برای پیشبرد اهداف ملی همه می بایست در کنار هم به سعی و تلاش و کوشش بپردازند تا اوضاع فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی  کشور  روز بروز بهتر شود.اما آیا چنین امری اساسا اتفاق می افتد؟  

آنچه ما تاکنون شاهد بودیم بدین قرار است که کاندیداهای رقیب و هوادارانشان بجای استراتژی همکاری و  کمک برای سازندگی مملت و بهبود اوضاع مردم، راه عدم همکاری را می پیمایند چرا که به زعم آنان اگر به کمک دولت بشتابند در پایان دوره چهارساله کارنامه مطلوبی از مجموعه دولت بر جا می ماند و مردم با مشاهده نتیجه مثبت عملکرد دولت برای بار دوم به رئیس جمهور موفق رای می دهند و بدین ترتیب آنها یعنی رقبا از غافله عقب می مانند.  

البته برخی نیز به عدم همکاری رضایت نمی دهند و با اجرای عملیات تخریبی علیه دولت، سعی در ناکارآمد نشان دادن فعالیتهای رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت می کنند و حتی وخیم تر از آن، کلیه موارد منفی مربوط   به عملکرد دولت را جمع آوری می کنند تا در روزهای پر تب و تاب تبلیغات قانونی، علیه دولت مطرح کنند و از این طریق جایگاه خود را نزد افکار عمومی بهبود بخشند. 

نمونه موارد فوق را در دوره های گذشته  شاهد بودیم و با یک حساب سرانگشتتی می توانیم به نتیجه شیرین این محاسبه برسیم که اگر در زمانهای پس از اعلام پیروزی انتخابات همه دست بدست هم می دادند تا دولت را یاری کنند هم اکنون شاهد چه وضعیتی از مسائل فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بودیم. 

پس اشکال کار در این است که برخی می خواهند ابتدا رئیس جمهوری شوند و یا به سمتی در دولت نائل گردند و آنگاه به خدمت برای کشور و مردم بپردازند و بیچاره مردم که سی سال در انتظار بهبود اوضاع خود هستند. 

آیا ادامه این راه می تواند به صلاح و مصلحت کشور باشد؟ 

و آیا اگر این اخلاق  بد تصحیح نشود ما می توانم در انتظار آینده ای درخشان باشیم؟  

انتظار مردم از کسانی که در شرایط اشاره شده قرار می گیرند آن است که تنها مصالح مردم و کشور را ببینند و از پرداختن به امیال شخصی اکیدا پرهیز نمایند زیرا سرنوشت آنها در دست زمامداران است و آینده کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت نیکو داشتن، حق مسلم مردم است. 

drmohaqeq@gmail.com

نظرات 2 + ارسال نظر
یاهو چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 18:06

ضمن عرض تبریک به شما بابت وبسایت فوق العاده تماشایی و همه پسندی که به ثبت رسانده اید من معمولا از کمتر وبسایتی خوشم می آید از تمام بخش های فوق العاده زیبای وبلاگتان دیدن کردم و بسیار لذت بردم ولی جای یک سری چیزهایی که باعث افزایش بازدید و زیباتر شدن و حرفه ای ترشدن وبلاگتان می شود را خالی دیدم
راستش رو بخوای حیفم آمد سیستمی را که این خدمات را ارائه میدهد به شما معرفی نکنم
برای عضویت در این سایت میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:
http://www.oxinads.com/?a=22810
امکاناتی که این سیستم به شما ارائه می دهم عبارتند از سیستم تبادل لینک ودیکشنری آنلاین و سیستم پیام نما (غیر فعال) وفرم تماس با ما و رتبه سنج گوگل و وضعیت یاهوو بسیاری از خدمات ارزنده دیگر کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید در ضمن با عضویت و تلاش در این سیستم میتوانید درآمد بسیار زیادی کسب کنید این سیستم یکی از قویترین و بهترین سیستم های موجود در ایران است
عضویت سریع فقط از اینجا
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810
حتما برای فعال شدن حسابتان باید کد بنرها را در سایتتان قرار دهید
این دعوت نامه مانند نقشه گنج بسیار بزرگی است که ما به شما رایگان هدیه دادیم فقط دست یابی به این گنج بزرگ بستگی به تلاش و پشتکار شما دارد که حتما آن را به دست می آورید

با آرزوی روزهایی پر از پول و شادی
و رسیدن به آرزوهای بزرگ شما و دوستدارانتان

[ بدون نام ] شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 18:53

دکتر سلام
خوش بینی چیز خوبی است اما خوش باوری نه
به نظر شما آغازگر تخریب در مناظره ها که بود ؟
به نظر شما انتخابات سالم برگزار شد ؟
اگر آنطور است که شما می گوئی چرا 3 نامزد از 4 نامزد شاکی هستند ؟
چطور می شود کمتر از 16 ساعت 40 میلیون رای را شمرد اما برای بررسی 10 درصد صندوق ها علاوه بر 10 روز قانونی 5 روز دیگر اضافه شود؟
به نظر شما تخریب گری چند نفر پس از تظاهرات حدود 3میلیونی مضحک نیست ؟
آیا می دانی بخش عمده تخریب گران لباس شخصی های همراه گارد ویژه بودند؟
آیا می دانید پس از تیر اندازی به تظاهرات کنندگان به پایگاه حمله شد ؟
آیا می دانید صدا و سیما کاملا یک طرفه اخبار را پخش می کند؟
آیا می دانید مجوز برپائی تظاهرات را نمی دهند اما می گویند قانونی عمل کنید ؟
آیا می دانید....

دکتر لطفا با اطلاعات درست مطلب بنویسید.
برای برنامه ریزی آتی خود سعی نکنید با جانب داری یک طرفه دل بعضی ها را بدست آورید.
موفق باشید.

دوست عزیز سلام
من از توجه شما به مطالبم تشکر می کنم.
در مورد هیچ یک از مواردی که ذکر فرمودید نظر مخالف ندارم و معتقدم باید بررسی شود اما همه مباحث من نه به دانش و نه به بینش بلکه به روش متمرکز است ای کاش در مورد این مسئله بزرگ هم نظر می دادید.
با تشکر-محقق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد