"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

مقام اسبق امریکایی: تقلب در انتخابات ایران ؛ دروغی بزرگ

 

 مقام اسبق امریکایی:   

تقلب در انتخابات ایران ؛ دروغی بزرگ

معاون پیشین وزارت دارایی امریکا از وجود شواهد مستند برای تلاش غرب برای ایجاد انقلاب ( کودتای ) مخملی در ایران و ارتباط برخی گروهها با خارج از کشور خبر داد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ پل کرگ رابرتز مشاور اسبق وزارت دارایی آمریکا در گفتگو با نشریه فارین پالیسی ژورنال اتهام سرقت آراء در ایران را یک حربه تبلیغاتی برنامه ریزی شده دانست که هدف آن تحت الشعاع قراردادن استقلال ایران بوده است .

این نشریه نوشت ، کرگ رابرتز از تحلیلگران ترقی خواه غرب است که با حمایت علنی از ایران ، تقبیح مداخلات خارجی در امور ایران و انتقاد از تلاشهای پنهان برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ، موقعیت خود را به خطر انداخته اند.

پل کرگ رابرتزاقتصاد دانی است که در زمان رونالد ریگان سمت معاونت وزیر خزانه داری آمریکا را بر عهده داشته و به دریافت عنوان "‌ پدر اقتصاد ریگان "‌مفتخرشد.

رابرتز با تاکید براین که این اتهام که نتایج انتخابات ( ریاست جمهوری) ایران به سرقت رفته است یک حربه تبلیغاتی است ، گفت : ایران مورد حمله شدید سیاسی تبلیغاتی قرار گرفته است زیرا (این کشور) یکی از دو کشور مستقل باقیمانده در منطقه است، اگر ایران تحت سلطه آمریکا قرار گیرد، این به مفهوم پایان استقلال سوریه ،‌ حماس و حزب الله خواهد بود.

کرگ رابرتز تاکید کرد: "‌شواهد متقنی "‌ مبنی برتلاش آمریکا برای برپایی یک انقلاب یا در واقع کودتای رنگین در ایران وجود دارد.

وی تصریح کرد: شواهد محکمی وجود دارد که دولت آمریکا در اعتراضات پس از انتخابات ایران دست پنهان داشته است.

این تحلیلگر امریکایی در تبیین دخالتهای امریکا در اوضاع اخیرایران افزود: به عنوان مثال ، کنت تیمر من ، از نئو محافظه کارانی که ریاست موسسه بنیاد دموکراسی را بر عهده دارد و خود را "‌یک سازمان خصوصی و غیر انتفاعی برای ارتقا دموکراسی و حقوق بشر در ایران" می خواند در یازدهم ژوئن یعنی قبل از برگزاری انتخابات ایران گزارش داد " یک انقلاب رنگین در ایران در راه است."‌

رابرتز همچنین گفت : گزارشهای متعددی نیز در این زمینه وجود دارد از جمله این که جورج بوش در مه 2007 به سازمان سیا فرمانی درباره برپایی یک تبلیغات شوم پنهان و عملیات اشاعه اطلاعات جعلی برای بی ثبات کردن یا سرنگونی نظام سیاسی ایران صادر کرد.

این تحلیلگر امریکایی خاطر نشان کرد، گزارشهای منتشر شده ای نیز وجود دارد مبنی بر اینکه دولت آمریکا به سازمانهایی که در داخل ایران اقدام به ترور یا بمب گذاری می کنند کمک مالی می کند.

رابرتز افزوده است ، شواهد مختلف نشان می دهد اعتراضات منجر به اشوب در ایران کاملا خود جوش نبوده اند.

این تحلیلگر امریکایی می افزاید، قطعا این امکان وجود دارد که سیا و گروههای ایرانی تحت حمایت اداره موقوفات آمریکا به خوبی از اختلافات ، بلند پروازیها و خصومت های موجود در ایران برای اهداف دیرینه ضد جمهوری اسلامی استفاده کنند .

خبرنگار فارن پالیسی این سوال را با رابرتز مطرح کرده است که گزارشهای فراوان و متناقضی در باره مداخلات خارجی در آشوبهای پس از انتخابات ایران وجود داشته است.

بیشتر رهبران غربی اقدامات دولت ایران را در مقابله با اعتراضات محکوم کردند و پیشتر خشم خود را از نتایج انتخابات اعلام کرده بودند.

اما اکنون یک سوال مطرح می شود ، و آن دلایل سکوت رهبران غرب و بی تفاوتی درخصوص به زوال گراییدن دموکراسی در حکومت های مستبد و نیمه مستبد منطقه مانند اردن ، عربستان ، مصر ، پاکستان و غیره است ، اگر آنها واقعا نگران دموکراسی هستند ، چرا برای برپایی دموکراسی در این کشورهای خودکامه اقدامی نمی کنند؟

رابرتز پاسخ می دهد، مبارزه علیه ایران هیچ ارتباطی به وضعیت دموکراسی در ایران یا انتخابات ندارد بلکه آنچه آمریکا نمی تواند تحمل کند ، موجودیت ایران به عنوان یک کشور مستقل است.

خبرنگار در ادامه پرسید : آیا جریان غالب مطبوعات امریکابه تلاشهای سازمان یافته و از پیش طراحی شده دست زدند تا بذر تردید و ابهام درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در دوران مبارزات کاندیداها و حتی قبل از انتخابات در افکار عمومی ایران وجهان بپاشند؟

رابر تز گفت : بله دیو جلوه دادن احمدی نژاد در دوران اول ریاست جمهوری ، زمینه را برای این حملات تبلیغاتی وطرح این ادعاکه وی انتخابات را به سرقت برده است آماده کرد، در واقع هر چیزی که احمدی نژاد می گفت یا حتی نمی گفت درمطبوعات غرب برای مهیب جلوه دادن وی بکار گرفته می شد.

این مقام سابق امریکایی افزود: دولت آمریکا با حکومت ایران راه خصومت را در پیش گرفته است چون ایران یک حکومت دست نشانده را سرنگون کرده است.

دولت آمریکا دشمنی خود را در پشت پوششهای اخلاقی مانند حقوق زنان ، دموکراسی ، حقوق بشر و از این قبیل پنهان کرده است اما هدف اصلی آن این است که ایران را به زانو در آورد. 

منبع:http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=195335 

منبع:http://www.iribnews.ir/Printable.aspx?news_num=195335

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد