"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

سومین دوره ی انتخابات شورای هیئات مذهبی در مصلی بزرگ رامسر برگزا

 

سومین دوره ی انتخابات شورای هیئات مذهبی در مصلی بزرگ رامسر برگزار شد خبرنگار ستاد نماز جمعه شهرستان : جمعه مورخه 19 / 4 /88  همزمان با سراسر کشور سومین دوره ی انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان در مکان مصلی بزرگ رامسر رأ س ساعت 9 صبح با حضور نمایندگان اعزامی اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره تبلیغات شهرستان در ترکیب مسئولین اجرائی برگزار کنندگان انتخابات شورای هئیات مذهبی انجام شد .
به گفته خبرنگار ستاد نماز جمعه : در این انتخابات بیش از 20 کاندیدا خود را نامزد کرده بودند ،   بررسی در قانون این انتخابات لحاظ شده پس از مشحص شدن واجدین شرایط 10 نفر اسامی به رأی گذاشته شد . افزدنیست که این رأی گیری بصورت مخفی اتجام شد که اسامی  به ترکیب ذیل می باشند :
1 - احمد اسنفدیاری  2 – محمد رضا کوزه گر 3 – داود مین باشی 4 – ابوالحسن علی طالشی 5 – حمیدرضا جنت علیپور . با کسب آرا  عتوان اعضاء اصلی نمایندگان شورای هیئات مذهبی مشخص گردید .
پس از صحت انتخابات یاد شده اولین جلسه ترکیب رئیس ، نایب رئیس ، سختگو ، ومنشی اعلام می گردد . گفتنی است در قانون شورای هیئات مذهبی آمده است ،  رئیس اداره تبلیغات اسلامی از اعضاء ثابت این شورا می باشد .
یاد آوری می گردد : دوتن از تامزدها به این دوره راه پیدا کرده  از اعضاء شورای هیئات مذهبی دوره دوم می باشند .   

 واحد خبر : خبرنگار افتخاری ستاد نماز جمعه  

تئاتر "سایه های غربت" بابک شمس در مراحل پایانی تمرینات است

     

 تئاتر "سایه های غربت"  بابک شمس  در مراحل پایانی تمرینات استتئاتر "سایه های غربت" کاری از گروه هنری روزنه تحت نظارت واحد هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر به نویسندگی و کارگردانی بابک شمس ناتری هنرمند تئاتر مازندران در مراحل پایانی تمرینات است. نمایشنامه سایه های غربت که در مسابقات نمایشنامه نویسی جشنواره پژوهش هنر و ادبیات دینی دانشجویان سراسر کشور مقام سوم را کسب نمود با هنرنمایی جمعی از هنرمندان تئاتر منطقه برای حضور در جشنواره تئاتر ایثار مهیای حضور می شود.
"سایه های غربت" حکایت زندگی جانبازی شیمیایی و ویلچری به نام عباس است که با خواهرش زندگی می کند و علیرغم اینکه قبل از جانبازی یک قهرمان بین المللی بود اما در حال حاضر در جامعه حاضر نمی شود و آنچنان هم مورد توجه نیست. عموعیسی پدر شهید و عموی عباس است که معولا به امورات شخصی وی رسیدگی می کند. عباس طی درد دلی واقعیتی را برای عمو عیسی مطرح می کند و می گوید . . .
مهدی روحی، غلامرضا مسکین فام، مهناز ولی پور و حمیدرضا مسکین فام بازیگرانی این تئاتر هستند که بناست مردادماه و به مناسبت روز جانباز در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر به روی صحنه برود.
بابک شمس  ناتری هنرمند تئاتر مازندرانی با اشاره به اینکه "سایه های غربت" در نوشهر در مراحل پایانی تمرینات است در گفتگو با خبرنگار            افزود: تئاتر سایه های غربت با مضمون دفاع مقدس به منظور حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید و تحکیم اراده دفاع در بین نسل امروز به روی صحنه می رود. سعی نمودم از شعارزدگی در این اثر پرهیز نمایم و همواره خودم را مدیون انسانهایی می دانم که در جنگ تحمیلی و 8 سال دفاع مقدس نقش آفرینی نمودند.
شمس  ناتری تصریح نمود: طی یکسال گذشته نمایشنامه های " زیر خاکی" و "خالق هستی"  را نوشته ام که بنا است در مسابقات نمایشنامه نویسی کشوری شرکت نمایم، پرداختن به دفاع مقدس و یادآوری آن حماسه سازی ها وظیفه همه ماست و تئاتر عرصه ای است که می توان با آن واقعیت ها را به روی صحنه آورد و با ساده ترین زبان بیان نمود. متاسفانه برخی از هنرمندان حتی حاضر نیستند آثاری هنری با رویکرد مذهبی، دینی، دفاع مقدس و . . . خلق کرده و یا در آن همکاری کنند که این خود یک درد است.
وی گفت: امروز هنرمندان تئاتر نیازمند توجهات بیشتری هستند و مسوولین شهرستانی باید برای اعتلای این هنر که تاثیر گذاری ارزشمندی را در فرهنگ و مردم جامعه دارد همدل و یک صدا شوند تا چراغ تئاتر همواره روشن و سالنهای تئاتر مملو از علاقه مندان شود، متاسفانه برخی از ارگانها برای تئاتر و هنرمندان این رشته هیچ حمایتی قایل نیستند و اغلب تئاتریها کارهای خود را با هزینه های شخصی به روی صحنه می برند.
نویسنده و کارگردان "سایه های غربت" در پایان بیان داشت: جمعی از هنرمندان منتخب شهرستانهای نوشهر و چالوس در این کار همراه و همیارم هستند و در صورت دریافت تاییدیه و مجوز از شورای نظارت بر تئاتر نوشهر ابتدای مردادماه این کار برای تماشای علاقه مندان تئاتر به روی صحنه می رود.  
این هنرمند تئاتر مازندرانی در پایان با اشاره با فرمایش مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر توجه به هنر اظهار نمود: بارها در سخنرانیهای ایشان شنیده ام که از هنر با جایگاهی رفیع فرمایش می کردند. جمله ای را از مقام معظم رهبری به یاد دارم که می فرمایند" دشمنی با هنر دشمنی با خورشید است" . از مسوولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای نوشهر چالوس سپاسگذارم و از دیگر مسوولین ادارات شهرستانهای نوشهر چالوس تقاضامندم که از هنرمندان و هنر تئاتر حمایت نمایند. تئاتر این 2 شهرستان دارای پیشنیه ارزشمندی است که شایسته است برای اعتلای آن همه در راستای قانون و با تخصیص بخشی از اعتبارات فرهنگی صحنه تئاتر که قداست بالایی دارد را بیش از گذشته پر رونق نمایند.  

چرا تبریک به آموزش و پرورش رامسر؟(داریوش فریاد رامسر)



چرا تبریک به  آموزش و پرورش رامسر؟

سلام
بعد از چندی مشغله کاری دیروز فرصتی به من دست داد تا گشتی در شهرم بزنم دلم خیلی تنگ شده بود !

ابریشم محله وقتی رسیدم دیدم دبیرستان امام خمینی ( ره ) تغییر فیزیکی در دیوارش توجه مرا جلب کرد . با عقب نشینی که انجام شد جهت رفاه حال شهروندان این کار بسیار زیبا و پسندیده امام چرا تبریک را به رئیس آموز پرورش گفتند جالی تعجب برای من داشت ! درست است ایشان متولی در این بخش می باشند ولی عواملی دیگر شاید بیشتر در این امر دخیل بودند . 

داریوش فریاد رامسر

وضو و نماز از دید متافیزیکی

 

وضو و نماز از دید متافیزیکی (رقیم)

آنکس که ره معرفه الله پوید

اصولا" قبل از خواندن نماز وضو می گیریم .قبل از انجام هر کاری توصیه شده که باید با وضو انجام گیرد. در زمانی که بدن انسان به هر دلیل ناپاک می گردد توصیه به غسل و وضو شده است. ما که مسلمانیم فلسفه غسل و وضو و خیلی از اعمال دینی را نمی دانیم و فقط طوطی وار انجام می دهیم و باید گفت که دانش و آگاهی نور است , حرکت در شاهراه است که در نهایت ، انسان را به سر منزل مقصود می رساند. بعلاوه دانش و آگاهی از چیزی می تواند اعتقاد و التزام انسان را نسبت به آن افزایش دهد و دید انسان نسبت به موضوع مربوطه را وسیعتر گرداند. بنابراین اگر وضو, نماز و دیگر اعمال را با دانش و تدبیر انجام دهیم , به نور می رسیم .
باید ذکر کرد که علاوه بر موارد واجب , در احادیث آمده که به هنگام تب , سردرد , عصبیت , دل پیچه و غیرو وضو بگیرید . دلیل آن چه می تواند باشد؟
چرا در وضو مردان باید از پشت آرنج آب بریزند ولی خانمها باید از قسمت تای دست (جلو) اینکار را انجام دهند؟ چرا بهتر است بعد از وضو بدن را خشک نکنیم؟ فلسفه سجده چیست ؟ چرا گفته شده اگر مهر را کمی جلوتر از حالت عادی قرار دهیم بهتر است ؟ فلسفه ذکر چیست و هزاران سوال دیگر که یک مسلمان موظف به دانستن آن است . سعی شده که در این مختصر , با استفاده از کتب اساتید فن و سایتهای مختلف به سوالات فوق تا حدودی پاسخ داده شود.
در اینجا به مشاهده اتفاقاتی که در چاکراها و هاله فرد در هنگام عمل وضو روی می دهد , پرداخته می شود. بررسی وقایعی که برای هاله و چاکراها در هنگام نماز روی می دهد خود جای تحقیق فراوان دارد.
اما قبل از آن بهتر است که به یک مورد علمی اشاره کنم. باید گفت که توسط دوربینهای مخصوص هاله بینی می توان به شکل هاله در هنگام اعمال فوق پی برد . بنابراین لازم می دانم در ابتدا در باب این ابزار توضیحی ارایه کنم. در واقع برای دیدن هاله باید چشم انسان شرطی شود و این امر بهتر است که بوسیله عینکهای مخصوص با لنزهای رنگی صورت گیرد. البته بدون ابزارهای فوق هم می توان به این مهم دست یافت ولی زمان می برد. از راه عکسبرداری kirlian (عکسبرداری پیشرفته ای که دانشمند روسی سیمون د. Semjon D. و همسرش والنتیناک . کرلیان Valentina K. Kirlian تهیه وثبت کرده اند ) این تشعشعات را می توان مشاهده کرد که در زیر نمونه های از آن در انسان , قارچ , گیاه و غیرو آورده شده است .

شکل1- هاله های اطراف انگشتان دست توسط عکسبرداری کرلیان


شکل2- هاله های اطراف یک نوع قارچ که سمت راست بطور مصنوعی وسمت
چپ بطور طبیعی رشد کرده


شکل3- هاله های اطراف یک برگ

امواج هاله از مادون قرمز و ماورای بنفش تشکیل شده است . در طرحهای علمی عینکها و لنزهای مخصوص , از چشم انسان در برابر این امواج محافظت بعمل می آید. البته نتایج مشابهی ممکن است بدون استفاده از عینک حاصل شود و آن حساس شدن چشم با خیره شدن به یک صفحه زرد رنگ است که اعصاب شبکیه را نسبت به رنگ قرمز و سبز خسته می کند و همان موقع حساسیت بیشتری نسبت به رنگ آبی حاصل می گردد. در زیر نمونه ای از عینک مشاهده چاکراها هم آورده شده . رنگ دسته هر عینک , نوع چاکرایی را که با آن عینک می توان مشاهدا کرد نشان می دهد. مثلا" رنگ قرمز دسته , عینک مربوط به مولادهاراچاکرا (چاکرای اول است ) و رنگ سبز مربوط به آناهاتا چاکرا (چاکرای قلب ) می باشد که از سایت (www-assets_eyeglasses_com) گرفته شده است .


شکل4- عینک مخصوص مشاهده چاکرای قلب (چون رنگ دسته سبز است)

اکنون باید گفت که وضعیت انرژیکی انسان قبل و بعد از عمل وضو را می توان مقایسه نمود. مشاهده شده که عمل وضو بیشتر چاکراها و نادی ها (کانالهای انرژی) را فعال و بزرگ می کند. در اینجا لازم می دانم که مطالبی را از کتاب انرژی درمانی (چو-آ-کوک سویی ) که مترجم آن جمشید هاشمی (آرام) می باشند بدلیل جالب و علمی بودن عینا" ذکر کنم :
" مشاهده شد که انجام عمل وضو بطور کلی اکثر چاکراها و کانالهای انرژی را بزرگ و فعال می کند . اما نکته جالب آن است که در این عمل , میزان افزایش در چاکراهای پایینی بسیار بیشتر از چاکراهای بالایی است . یعنی اگر چاکراهای بالایی تا 5/1 برابر بزرگتر شده اند , چاکراهای پایینی ( قاعده ای , جنسی و نافی) به راحتی تا دو برابر و حتی بیشتر رسیده اند .
و ایشان می نویسند که : " در ادامه رعایت چنین آدابی است که تجربیات خداشناسی آغاز می شود . بررسی انرژیکی وضو , پیوند زیبای آن با فریضه ای همانند نماز را به خوبی نشان می دهد. به هنگام پرداختن به نماز , سیل انرژی عظیمی برنمازگزار جاری می شود. تمیز بودن کانالهای انرژی فرد و فعال بودن چاکراهای وی , باعث می شود تا انرژی الهی به میزان بیشتری جذب و درک شود و بطور کلی پتانسیل نمازگزار برای مبادله میزان انرژی بیشتر فراهم شود. لذا توصیه می شود قبل از پرداختن به هر عمل دیگری –همانند قرائت قرآن یا دعا خواندن –با وضو باشیم . این عمل باعث می شود تا آنچه که از آن قرائت یا دعا قرار است نصیبمان شود, دو چندان شود. ".
هنگامی که نیت بر عمل وضو صورت می گیرد (ولو در ذهن ) "ریسمان روحی" –(که توسط روشن بینان دربالای سر هر انسان مشاهده شده و در افراد معمولی به نازکی تار عنکبوت است ولی در افراد پیشرفته روحی تا یک سانتیمتر می تواند ضخامت داشته باشد) درخشانتر و قطورتر می شود. در واقع محل آن در ساهاسرارا چاکرا (چاکرای هفتم ) است و این چاکرا سرچشمه و نقطه شروع تجلی تمام چاکراهاست. در ادامه باید گفت که هرچه چاکرای ساهاس رارا بیشتر باز باشد میزان گره ها و قفلهای شش چاکرای باقی مانده باز شده و انرژی هایشان با بالاترین فرکانسهای ممکن ساطع می گردد. به محض اینکه چاکرای تاج کاملا" آگاه شود , کار جذب انرژی کیهانی اش به پایان می رسد و شروع می کند به تشعشعات انرژی بر طبق آکورد خودش.واین است آن رمزی که می گویند باید همیشه نیت خیر داشته باشید. با تفکر به نیکیها و داشتن نیت پاک هر لحظه بر میزان باز شدن ساهاس رارا افزوده می گردد. که با قطورتر شدن آن انرژی روحی بیشتری (شیوا) بدرون فرد وارد می گردد (وجه خالص انرژی الهی).
حال با شروع عمل وضو , ابتدا صورت را می شوییم , پوست بدن که قابلیت جذب و نگهداری میزان زیادی انرژی را در خود دارد ؛ انرژی های اضافی ناشی از مشغله ها , استرسها , امواج منفی و دیگر موارد است در آن هستند را رفع میکند. ما حداقل در روز سه بار وضو می گیریم و با اینکار سه بار پاکسازی صورت می پذیرد. البته میزان انباشت انرژی منفی در پوست صورت بدلیل حساسیت بیش از اندازه آن، از سایر جاها بیشتر است.
با دست کشیدن روی فکها بر چاکرای فرعی فک تاثیر می کنیم و این عمل اثر مستقیمی روی سیستم اعصاب و حافظه دارد. از نظر علمی آب قادر است مقدار زیادی انرژی را در خود ذخیره سازد .حال چرا از آب سرد بجای آب گرم استفاده کنیم؟ علت آن این است که آب سرد قابلیت جذب انرژی بیشتری نسبت به آب گرم دارد (آبگرم بدلیل فاصله زیاد بین ملکولی, خود حاوی مقدار زیادی انرژی است و قابلیت جذب زیادی ندارد).
در مرحله بعد با هر دست روی دست دیگر آب میریزیم. در بیان علت آن باید گفت که اصلی ترین کانال انرژی بدن , در اصطلاح "سوشومنا" می باشد که این کانال اصلی, در ناحیه شانه ها به دو کانال فرعی تقسیم می گردد که در نهایت به دو دست می رسد . در ادامه , این کانال اصلی, در ناحیه خارجی به دو بخش دیگر تقسیم شده, وارد پاها می گردد. در امتداد این کانال اصلی , کانالهای فرعی دیگری موجود است که هر کدام به عضو و اندام خاصی بر می گردد. در جای جای سوشومنا مخروط مانندهای کوچک و بزرگی وجود دارد که دایما" در حال چرخش هستند(چاکراها). حال ما بر آرنج(برای مردان) آب می ریزیم و دست می کشیم تا انتهای انگشتان, با این کار انرژی های منفی از این کانال فرعی زدوده می شود .حرکت روبه جلو باعث تحریک این نادی و تخلیه شدید انرژی راکد و منفی در آن می گردد . لمس کردن تا کف دست و نوک انگشتان ادامه می یابد . به این می ماند که انرژی های منفی را مشایعت می کنیم تا کاملا" خارج گردد. با این عمل هم چاکراهای کف دست بدلیل لمس سریع فعال می شوند وهم بین انرژی های چپ و راست بدن تبادل و تعادل صورت می پذیرد . در توضیح تبادل دو دست باید گفت که در فلسفه قدیم چین , شناخت به سه مهم تقسیم می شود :
1-یانگ : بمعنی "روشنایی خورشید"(مثبت). از خصوصیات آن خورشید , آسمان , فعالیت , درخشندگی و خشونت است . در طرف چپ قرار گرفته و سیاهرنگ است , رقم آن فرد و سایر ارقام یانگ نیز طاق هستند.
2-این : بمعنی "فقدان روشنایی " و به معنی سایه , تاریکی است (منفی) . از خصوصیات آن زمین , ماه , عدم فعالیت , کدورت , نرمش و خلا است . در طرف راست قرار گرفته و سفیدرنگ است , رقم آن زوج (دو) و ارقامش جفت هستند.
3-تائو: وجود تضاد بین شب و روز, اختلاف روشنایی و تاریکی , گرما و سرما , خشکی و رطوبت می باشد. این قانون جوهر و چکیده عالم است.
در واقع با اتصال دست چپ وراست به یکدیگر بین این دو انرژی تبادل صورت می گیرد .
مرحله بعد مسح سر است. با این عمل ساهاسرارا چاکرا تحریک می گردد . قبلا" در مورد تحریک آن و تاثیرات آن در سطور پیشین توضیح داده شده است. از دیگر تاثیرات آن می تواند ایجاد تعادل بین نیمکره های چپ و راست بدن کند و به این ترتیب در احساسات و عواطف (نیمکره راست) و نیز در تفکر و منطق متعادل گردد.
مرحله بعدی مسح پاهاست که دو اثر دارد. اول اینکه نیمه بالایی بدن با نیمه پایینی تبادل انرژی می کند و به این ترتیب نوعی توازن صورت می گیرد.
تاثیر دوم آن تحریک چاکراهای کف پاست و این امر سبب دریافت انرژی بیشتر از زمین می گردد . به این طریق , یعنی با تداوم وضو در کارها , چاکراهای پاها همواره تقویت شده و لذا همواره انرژی بیشتری از طریق پاها وارد مولادهاراچاکرا و شوادهیستاناچاکرا (چاکرای جنسی) می گردد و به این طریق فرد کمتر دچار خستگی می گردد. به این ترتیب فرد دارای استحکام و قوت درونی می گردد. فرد با خوش بینی بر روی زمین زندگی کرده, همواره شاکر و سپاسگزار خداوند خواهد بود. ورود انرژی بیشتر به مولادهارا خیلی اهمیت دارد چرا که این چاکرا اساس نیروی حیات تمام چاکراهای بالاتر را شکل می دهد و سرچشمه نیروی حیات است. در این چاکرا منبع لایزال انرژی کندالینی (یانگ) وجود دارد . سوشومنا , آیدا و پینگالا که سه کانال اصلی انرژی بدن هستند نیز از این چاکرا شروع می شوند.
در زیر جدولی ارایه شده است (از کتاب انرژی درمانی چو-آکوک سویی-ترجمه و تالیف جمشید هاشمی ) که تاثیر وضو بر چاکرا را نشان می دهد.

نوع چاکرا و هاله

قبل از وضو(سانتیمتر)

بعد ازنیت کردن(سانتیمتر)

بعد از وضو(سانتیمتر)

نیم ساعت بعد(سانتیمتر)

هاله سر

30

110

65

70

هاله شانه

25

110

خیلی بزرگ

70

هاله شکم

25

110

خیلی بزرگ

70

هاله پاها

20

150

خیلی بزرگ

70

مولادهارا ( چاکرا1)

25

90

خیلی بزرگ

50

سوادهیستانا ( چاکرا2)

40

90

خیلی بزرگ

100

چاکرای منگ مین

20

20

35

15

چاکرای ناف

15

20

40

30

طحال جلویی

35

25

25

15

طحال پشت

40

5

60

15

شبکه خورشیدی جلویی(چاکرا3)

55

40

80

20

شبکه خورشیدی پشتی
(چاکرا 3)

55

40

80

20

قلب جلویی (چاکرا 4)

50

50

80

100

قلب پشتی (چاکرا 4)

50

50

80

100

گلو (چاکرا 5)

50

50

110

70

آجنا (چاکرا 6)

50

50

80

100

پیشانی

20

50

15

10

تاج (چاکرا 7)

50

110

140

100

کبد

35

20

25

15

دست و پا

40

110

خیلی بزرگ

70

در ضمن ذکر چند نکته لازم است و آن اینکه اثرات فوق زمانی قابل توجه است که ما در وضو تداوم داشته باشیم (در این مورد علمای دین ما سفارش های زیادی در مورد دائم الوضو بودن دارند. ) که به مرور اثرات آنرا آشکارا لمس خواهیم کرد.
در ضمن الان نرم افزارها و دستگاههایی هستند که فرد از طریق آن می تواند شکل هاله ها و چاکراهای خود را مشاهده کند و اثرات وضو را امتحان کند و نتایج جدول فوق را به عینه ببیند.

برگزاری نشست رامسریهای مقیم مرکز

 

 برگزاری نشست رامسریهای مقیم مرکز

سلام بر همه ی دوستان رامسر و همشهریان عزیز

نشست رامسریهای مقیم تهران بزودی (نیمه ی اول مرداد) در تهران باحضور بیش از ۹۰۰ نفر از اعضای کانون دوستی رامسر برگزار می شود. 

قاسم حلاجیان 

 ghasemhalajian@yahoo.com