"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

"رامسرنیوز"

نخستین پایگاه خبری تحلیلی شهرستان رامسر

رییس‌سازمان میراث‌فرهنگی «ایلنا» را به درغگویی متهم کرد

رییس‌سازمان میراث‌فرهنگی «ایلنا» را به درغگویی متهم کرد


حمید بقایی در مقابل سوال اختصاصی خبرنگار ایلنا از اسفندیار رحیم‌مشایی در مورد طرح‌ عفاف‌و‌حجاب، فرصت پاسخ را از رییس‌دفتر رییس‌جمهور گرفت و بدون هیچ مدرکی این خبرگزاری رسمی را در مقابل میهمانان درغگو معرفی کرد.

ایلنا: در حاشیه مراسم اهتزاز بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، خبرنگار ایلنا فرصت کوتاهی پیدا کرد تا سوال اختصاصی را از رییس‌دفتر رییس‌جمهور بپرسد. خبرنگار ایلنا از اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پرسید:« هم‌اکنون دولت قصد دارد تا طرح عفاف و حجاب را اجرا کند، این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که سال گذشته رئیس‌جمهور در همین زمان، طرح حجاب و عفاف را به دلیل استفاده از اقدامات نامناسب انتظامی در مقابل جوانان با ارسال نامه‌ای متوقف کرد، نظر شما در مورد اجرای دوباره این طرح با حضور ماموران انتظامی در نقاط مختلف شهر چیست، آیا این تصمیم با عملکرد فرهنگی در تضاد نیست»؟ اما قبل از اینکه رییس‌دفتر رییس‌جمهور بخواهد پاسخی به این سئوال بدهد، حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی که همراه مشایی بود از او خواست که به این سئوال پاسخ ندهد: «مواظب باشید این خبرنگار هر چیزی را که پاسخ دهید چپگی می‌نویسد، «می‌شود» را «نمی‌شود»، می‌نویسد، خلاصه حواست باشد».
معاون رئیس‌جمهور نیز بعد از واکنش بقایی از جواب دادن امتناع کرد و گفت: «دیگر به این سئوال جواب نمی‌دهم».
وقتی خبرنگار ایلنا برای دریافت پاسخ سئوال خود اصرار کرد، بقایی گفت: «من تجربه کردم که این خبرنگار «می‌شود» را «نمی‌شود» می‌نویسد».در همین لحظه خبرنگار ایلنا، به بقایی اعتراض کرد و گفت:«اگر خبرگزاری ایلنا اخبار کذب منتشر می‌کند چرا سازمان میراث‌فرهنگی برای روشن‌شدن افکار عمومی «تکذیبیه» ارائه نمی‌کند، که بقایی پاسخ داد:«تکذیبیه نمی‌دهیم چون فایده‌ای ندارد،مشت به سندان کوبیدن است. اما تجربه کرده‌ام که هر چه می‌گوییم درست نمی‌نویسد».
خبرنگار ایلنا بعد از این صحبت‌ها باردیگر به مشایی اصرار کرد، تا پاسخ سوال خود را بگیرد، اما رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت:«وقتی آقای بقایی این‌گونه از خبرگزاری شما حرف می‌زنند من نمی‌توانم جواب سئوال شما را بدهم، به خصوص جواب این سئوال را که اگر دقیق نوشته نشود، فایده ندارد. اگر من به سئوال شما جواب دهم به واکنش آقای بقایی بی‌احترامی کرده‌ام. بنابراین از پاسخ گفتن معذورم. شما باید آقای بقایی را راضی کنید تا من بتوانم جواب سئوال شما را بدهم».
بعد از این بحث‌ و گفت‌وگوها، مشایی به طرف اتومبیل خود رفت و بدون اینکه به سوال اختصاصی ایلنا پاسخ دهد سازمان را ترک کرد.
این اقدام رئیس سازمان میراث فرهنگی نه‌ تنها فرصت مصاحبه اختصاصی را از خبرنگار ایلنا گرفت، بلکه یکی از خبرگزاری‌های رسمی ایران را در مقابل میهمانان مراسم بدون هیچ دلیل و مدرکی به انتشار اخبار کذب و غیرواقع متهم کرد.
هرچند رییس سازمان میراث‌فرهنگی بر گفته بدون دلیل و مدرک خود پافشاری می‌کرد، اما یک‌ساعت پس از پایان مراسم و بازگشت خبرنگار به خبرگزاری مدیر روابط‌عمومی این نهاد در تماسی با خبرنگار ایلنا، او را به دفتر حمید بقایی، رییس سازمان میراث‌فرهنگی دعوت کرد تا در مورد اتفاق پیش‌آمده گفت‌و‌گو کنند، اما وقتی دبیر گروه اجتماعی خبرگزاری ایلنا، از مدیر روابط‌عمومی خواست که دلیل این رفتار و منع خبرنگار ایلنا از انجام مصاحبه اختصاصی با رییس‌دفتر رییس‌جمهور را توضیح دهد، با واکنش عجیبی از این مقام مسوول مواجه شد که عین این مکالمه برای آگاهی افکار عمومی منتشر می‌شود:
مدیر روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی: « این اتفاق یک شوخی معمولی بوده که آقای بقایی با خبرنگار شما انجام داده»
دبیر اجتماعی ایلنا: «اما همین شوخی معمولی هم فرصت مصاحبه را از خبرنگار من گرفته و هم بدون هیچ دلیل و مدرکی خبرگزاری رسمی کشور مقابل چشم چندین میهمان متهم به دروغگویی شده‌، برای همین بهتره که شما قبل از دعوت از خبرنگار به دفتر رییس سازمان میراث‌فرهنگی از مسوولان خبرگزاری ایلنا دلجویی کنید».
مدیر روابط‌عمومی:«نخیر! قصد دلجویی نداریم، حال که نگاه شما اینگونه است، موضع ما هم درست بوده».
پایان پیام

1389/3/3 - 16:06
کد خبر : 125555  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد